خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

راهکار «اتاق خلوت» را در ترک عادت اشتباه کودک فراموش نکنید

بهترین روش جهت تنبیه کودک استفاده از  اتاق خلوت يا محروم کردن موقت او از خواسته هایش است.

راهکار «اتاق خلوت» را در ترک عادت اشتباه کودک فراموش نکنید

نسترن نیک جو روانشناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهارکرد: زیاد افراد به اشتباه گمان می کنندکه تنبیه کودک فقط به معنای کتک زدن، زندانی کردن و محروم کردن او از علایقش است در صورتی که تمام بدرفتاری هایی که با کودک انجام می شود را تنبیه می گویند.

وی با بیان اینکه سرزنش و نصیحت کردن کودک به خصوص جهت سنین دو سال و بالاتر از موارد تنبیه به شمار می رود، افزود: مقایسه کردن کودک با سایر همسالان یکی دیگر از بدترین تنبیه ها محسوب می شود که موجب تخریب اعتماد به نفس او خواهد شد.

نیک جو تاکید کرد: محروم کردن کودک از دوستی والدین در صورت انجام اشتباه همچنین تحقیر و تخریب شخصیت او خصوصا در برابر دیگران با گفتن جمله هایی مانند کاری که انجام دادی احمقانه بود، تو دیوانه یا بی عرضه هستی، تو را بخاطر اشتباهت ترک می کنم، نه تنها بر اصلاح واکنش‌ها کودک تاثیرگذار نیست بلکه باعث لجبازی او نیز خواهد شد.

راهکار «اتاق خلوت» را در ترک عادت اشتباه کودک فراموش نکنید

این روانشناس تربیتی افزود: هیچ گاه کودک خود را در هنگام اشتباه با جمله هایی مانند تو را در خیابان رها می کنم، دیگه دوستت ندارم و یا با وجود تو دیگر در این منزل نمی مانم، ترساندن نکنید لیکن موجب پرسشها دیگری ازجمله شب ادراری و یا لکنت زبان خواهد شد.

وی گفت: عالی ترین روش جهت تنبیه و ترک عادت اشتباه کودک استفاده از اتاق خلوت يا محروم کردن موقت او از خواسته هایش است به اين معنی كه كودک را در يک مكان بدون سرگرمی و هیچ گونه توجهی تنها بگذارید.

این روانشناس ادامه داد: باید جهت این کار مكان خلوتی در منزل که به دور از اسباب بازی، پنجره، راديو، تلويزيون و هر وسیله ديگری كه كودک از آن لذت می برد، گزینش شود.

نیک جو با بیان اینکه مکان هایی مانند حمام و اتاق تاريک جهت این کار مناسب نيست لیکن موجب وحشت کودک می شود، تصریح کرد: در هنگام ارتکاب اشتباه کودک، بدون بحث، صحبت و سرزنش كردن، کودک را بدون توجه به فریادها، قول دادن ها و اعتراض هایش به سمت اتاق خلوت برده و مدت وقت کوتاهی او را در این اتاق حبس کنید.

بهترین روش جهت تنبیه کودک استفاده از  اتاق خلوت يا محروم کردن موقت او از خواسته هایش است.

این روانشناس در آخر یادآور شد: هنگامی که کودک آرام شد به طرف او رفته و بگوييد وقت اتاق خلوت تمام شده است و دوباره دستور اوليه را از او بخواهيد كه انجام دهد و اگر كودک باز هم اطاعت نكرد جهت دومین بار او را به اتاق خلوت ببريد.

انتهای پیام/

بهترین روش تنبیه کودک چیست؟

واژه های کلیدی: روانشناس | ازدواج | پنجره | راديو | تنبیه | ازدواج و طلاق | تربیت کودک | پرخاشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *