خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

خاطره نجفی از مگس پراندن مأموران یک کلانتری

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در دوران دفاع مقدس در شهری مرزی کلانتری‌ای افتتاح شد که با مسئله نبود مجرم مواجه بود.

خاطره نجفی از مگس پراندن مأموران یک کلانتری

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران در نشست خبری که امروز(پنج‌شنبه) با حضور فرماندهان نیروی انتظامی پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ برگزار شد، با اشاره به نقاط یکسان فعالیت‌های شهرداری و نیروی انتظامی اظهار کرد: قبل از انقلاب نام نیروی انتظامی شهربانی بود که نشان از نزدیکی و اشتراک فعالیت‌های این دو نهاد با یکدیگر داشت. البته بعد از انقلاب هم همواره به نزدیکی کار و فعالیت پلیس و شهرداری تاکید شده است است.

وی با تاکید بر همکاری تنگاتنگ پلیس و شهرداری اضافه کرد: ما همواره باید همکاری مستمر و همدلی داشته باشیم، چراکه هر دو نهاد به پرسشها و پرسشها روزانه مردم پیگیری می‌کنند و در هر روز شهروندان با ما مستقیما سر و کار دارند و بدون وقفه و به طور دائم نسبت به کار ما قضاوت می‌کنند.

نجفی افزود: قضاوت مردم نسبت به شهرداری صرفا در امور ظاهری و فیزیکی نیست، بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده، مشخص شد مردم به مسائلی از قبیل ترافیک، فضای سبز، حمل و نقل عمومی، کیفیت خدمات اجتماعی و مسائل زندگی شهری و غیره توجه دارند. همچنین شهروندان به پرسشها امنیتی و انتظامی که بر عهده‌ی پلیس است نیز توجه می‌کنند. غرور و عزت شهروندی جهت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

خاطره نجفی از مگس پراندن مأموران یک کلانتری

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: تحولات رسانه‌ای و فضای مجازی هم باعث شده است تا قضاوت‌ها زیاد شود، محیط امروز به خاص در کلانشهر‌ها دستخوش تحولات علمی، اجتماعی و فرهنگی است و لذا در این مسیر نهادی موفق خواهد بود که بتواند با این عوض کردن و تحولات هم سو شود و جلو برود.

نجفی با مهم خواندن مثلث شهروندان، شهرداری و نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر این مثلث با همدلی و همکاری فعالیت کند، می‌تواند کیفیت زندکی را عوض کردن دهد و تاثیر معنی داری در جامعه بگذارد.

عبارات مهم : فرمانده انتظامی – نیروی انتظامی
وی ادامه داد: در همین شروع سال تحصیلی تازه مردم هماهنگی‌های صورت گرفته بین شهرداری و پلیس راهور را احساس کردند و شرایط با رضایتمندی آن‌ها پیش رفت. در مجموع این هماهنگی‌ها و کم کردن فاصله شهروندان، شهرداری و پلیس سرمایه‌های اجتماعی جامعه را حفظ و تقویت می‌کند.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: کم کردن فاصله بدهید معنی است که شهروندان، شهرداری و نیروی انتظامی را از خود بدانند و مسئولیت پذیر باشند و همواره به ما کمک کنند.

نجفی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین عنوان امنیت هست، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب امنیت یکی از اصلی‌ترین ضروریات زندگی بشر است و ابعاد مختلفی دارد و نباید یک مقوله‌ی بیرونی در نظر گرفته شود.

وی افزود: کاربرد تعبیر احساس امنیت از نظر روان‌شناسان بسیار تعبیر دقیق و درستی است و مردم باید علاوه بر امنیت ظاهری، در درون خود نیز احساس آرامش و امنیت کنند، لذا شهرداری هم در برابر قوانین و مقررات و هم در ارتباط با مردم به خاص زنان مسئول است و جهت امنیت درونی آن‌ها تلاش می‌کند.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اهمیت برخورد با فساد گفت: مجموعه مباحث اجتماعی و به خاص مسئله مقابله با فساد بین ما یکسان هست، باید جهت ریشه‌های فساد و مظاهر آن برنامه ریزی و با مفاسد مقابله شود که این عنوان جزء مهم ترین برنامه های ما است.

نجفی در رابطه با عنوان ناهنجاری‌های اجتماعی ادامه داد: ما مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی را قبول نداریم و به کنترل و کم کردن آن اعتقاد هستیم، مانند بحث اعتیاد افراد که نباید با آن مبارزه کرد، بلکه باید پیگیری و کنترل شود. جهت جلوگیری از تبدیل شدن چالش ها‌ی اجتماعی به بحران به برنامه ریزی نیازمند هستیم.

وی در رابطه با موضوع انضباط اجتماعی گفت: پایتخت کشور عزیزمان ایران در بحث انضباط اجتماعی زحمت می‌برد. روابط بین اجزای غیر انسانی با بخش انسانی و یا ترافیک و حمل و نقل و غیره در هر دو نهاد شهرداری و ناجا نقش موثری دارند که امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر عوامل کیفیت زندگی شهروندان را اصلاح بخشیم.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: مورد نیاز است نیروی انتظامی و شهرداری یکدیگر را از خود بدانند و ما معتقدیم نیروی انتظامی بخش لاینفک شهرداری است و حمایت و پشتیبانی ما را هر لحظه خواهد داشت و از نیروهای پلیس می‌خواهیم هرجا که احساس می‌کنند توانایی کمک به شهرداری را دارند، دریغ نکنند.

شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در دوران دفاع مقدس در شهری مرزی کلانتری‌ای افتتاح شد که با مسئله نبود مجرم مواجه بود.

نجفی با ابراز امیدواری در رابطه با اینکه روزی در پایتخت کشور عزیزمان ایران مجرمی وجود نداشته باشد، به نقل خاطره‌ای پرداخت و گفت: در سال 62 یا 63 وزیر علوم بودم و به همراه سرهنگ شهبازی که آن موقع مدیر شهربانی و همسایه من نیز بود، به دیدار از جبهه رفتم. در یکی از شهرهای مرزی تازه آزاد شده است به وسیله نیروهای انقلابی که عمدتا اعضای سپاه و بسیج بودند و بعثی‌ها را بیرون کرده بودند، قرار بود کلانتری افتتاح شود. یک سروان خوش ظاهر و خوش صحبت گزارش داد و تنها مسئله کلانتری را در قسمت عملیات دانست و اعلام کرد که به علت عدم وجود نیروی مجرم تقریبا بدون کار هستیم و این جهت ما بسیار جالب بود.

نجفی در آخر افزود: امیدواریم روزی برسد که پایتخت کشور عزیزمان ایران و همه شهرهای کشور عزیزمان ایران خالی از جرم و مجرم باشد، البته این عنوان بسیار ایده‌ال هست. همچنین امیدوارم بتوانیم خدمات اساسی به مردم ارائه دهیم و در این راستا شهرداری و نیروی انتظامی نمونه همکاری و همدلی باشند.

انتهای پیام/

صحبت‌های شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در دیدار با فرمانده انتظامی پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ

واژه های کلیدی: فرمانده انتظامی | نیروی انتظامی | شهردار تهران | شهرداری | انتظامی | ایران | امنیت | احساس | همکاری | فعالیت | شهردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *