خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

جذب و به کارگیری کارآگاهانی شایسته و مبتنی بر دانش و مهارت

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به برگزاری آزمون کارآگاهان و کارآگاه یاران گفت: این پلیس خود را ملزم به جذب و به کارگیری کارآگاهان و کارآگاه یارانی شایسته و مبتنی بر دانش و مهارت می‌داند.

جذب و به کارگیری کارآگاهانی شایسته و مبتنی بر دانش و مهارت

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ سردار محمدرضا مقیمی مدیر پلیس آگاهی ناجا در حاشیه برگزاری آزمون کارآگاهان و کارآگاه یاران با اشاره به برگزاری آزمون کارآگاهان و کارآگاه یاران پلیس اظهار کرد: پلیس آگاهی خود را ملزم به جذب و به کارگیری کارآگاهان و کارآگاه یارانی شایسته و مبتنی بر دانش و مهارت می‌داند.

عبارات مهم : پلیس آگاهی – سراسر کشور
وی با اشاره به اجرای دستورالعمل تطبیق و سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران که در خردادماه سال ۹۳ به امضا فرماندهی ناجا رسید، افزود: در جهت تحقق اهداف راهبردی پلیس آگاهی ناجا اطراف بسط و گسترش فرهنگ کارآگاهی و سرعت بخشیدن به برنامه‌های طرح ریزی شده است پلیس آگاهی به منظور تامین منابع انسانی علمی، تخصصی و متعهد با عنوان کارآگاه؛ آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری برنامه ریزی و اجرایی شد.

رئیس پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه نحوه جذب و گزینش این گروه از کارکنان جهت این پلیس بسیار حائز اهمیت هست، تصریح کرد: با گذشت چندین دوره از برگزاری این آزمون با بهره مندی از تجربیات حاصل شده است از دوره‌های قبل تمام تلاش بر این است که ان شاءالله آزمونی خوب، مناسب، علمی و فنی را جهت گزینش کارآگاهان آینده پلیس برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در جهت اجرای این آزمون کمیته تعیین منابع جهت مطالعه داوطلبان تشکیل و با بهره مندی از تجربیات رده‌های تخصصی منابع مورد نیاز گزینش و جهت بهره برداری دواطلبان به پلیس‌های آگاهی سراسر کشور اعلام شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متناسب بودن، علمی بودن و در دسترس بودن منابع مورد توجه قرار گرفته هست، گفت: بخش اعظمی از منابع بر روی سایت قرارگاه جهادی ارتقای تربیت و آموزش پلیس آگاهی ناجا بارگذاری شده است بود.

وی افزود: در ادامه به وسیله مرکز امور کارآگاهی طی مکاتبات و فراخوان‌های صورت گرفته فهرست داوطلبان و متقاضیان شرکت در آزمون فوق اخذ و بعد از نهایی شدن و بررسی شرایط داوطلبی فهرست واجدان شرایط تهیه و به مجتمع آموزشی انصار الحسین (ع) پلیس آگاهی ناجا ارسال شد.

سردار مقیمی در توضیح آزمون عمومی گفت: کارکنان واحد‌های عملیاتی پلیس آگاهی، کارکنان تشخیص هویت و اطلاعات جنایی با رسته آگاهی که حداقل به مدت ۲ سال در مشاغل اجرایی و پشتیبانی عملیات و در فرآیند پیگیری به پرونده به عنوان متصدی پرونده و یا هدایت کننده ستادی و عملیاتی به طور مستقیم و مستمر نقش داشته باشند، می‌توانند در آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری شرکت کنند.

وی نمره قبولی در این آزمون را ۷۵ بیان کرد و گفت: داوطلبان بعد از قبولی در این آزمون باید نسبت به آزمون آمادگی جسمانی و کسب نمره تیراندازی که حداقل نمره ۷۰ است اقدام کنند؛ که بعد از طی این مراحل و کسب امتیازات مورد نیاز در هر مقطع به کسب رتبه کارآگاهی و یا کارآگاهی یاری نائل خواهند شد.

سردار مقیمی در ادامه اظهار داشت: کمیته طراحی سوالات با بهره مندی از اساتید مجرب پلیس آگاهی که مدرس دانشگاه‌های برون و درون سازمانی هستند و دارای رتبه علمی و تجربیات بسیار در حوزه‌های اجرایی و عملیاتی هستند، شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: سوالات در سطح گسترده در حوزه‌هایی همچون جنایی، سرقت، اطلاعات جنایی، پشتیبانی عملیات، مصاحبه و بازجویی، حقوقی و سایر موارد مورد نیاز طراحی شد و بعد از آن طی دو مرحله بررسی و بازبینی به وسیله اعضای کمیته تشخیص و گزینش سوالات، تعداد ۱۰۰ پرسش به عنوان سوالات منتخب جهت تهیه دفترچه آزمون گزینش شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های متعددی با توجه به رخداد‌های تازه و طرح مباحث تازه و همچنین با توجه به معایب و ایرادات موجود در آزمون‌های سال‌های گذشته تهیه و جهت برگزاری هر چه بهتر آزمون به پلیس آگاهی فرمانده انتظامی سراسر کشور ارسال شد.

وی با بیان اینکه جهت اجرای این آزمون همکاران ما زحمات بسیاری کشیده اند، گفت: امیدواریم با توجه به سطح بالای این آزمون افرادی بتوانند به جرگه کارآگاهی وارد شوند که به امید خدا راهگشا در مسیر مبارزه، مقابله و کشف جرم باشند و بتوانند خادمانی خوب و حرفه‌ای و امین جهت مردم شهید پرور میهن اسلامیان باشند.

سردار مقیمی در ادامه یادآور شد: کسب رتبه پنجمی در شاخه‌های متفاوت کارآگاهی شروع یک حرکت بزرگ جهت افسران تحقیق و پرونده بگیر پلیس آگاهی سراسر کشور خواهد بود و بعد از آن این کارآگاهان که در ابتدای راه قرار دارند و باید خود را با کسب تجربیات متعدد و ارتقای توان علمی، تخصصی خود را جهت رتبه‌های بعد ۴،۳،۲ و ۱ آماده کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان پلیس آگاهی ناجا در سراسر کشور به عنوان ناظر بر روند برگزاری آزمون نظارت داشتند، تصریح کرد: این آزمون به صورت همزمان با همکاری و تعامل تمامی معاونت‌های تربیت و آموزش استانی در ساعت ۱۰ شروع و در ساعت ۱۱:۴۰ خاتمه یافت.

وی در خصوص مزایای کارآگاهان و کارآگاه یاران گفت:اعطای ارشدیت‌های تشویقی در هر رتبه از حداقل ۶ ماه تا حداکثر یک سال، پرداخت پاداش حتی رتبه کارآگاهی به صورت ماهیانه و اعمال در فیش حقوقی، اعطای اولویت در کسب مشاغل سازمانی و امور آموزشی تحصیلی از جمله این مزایا است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: نشانه ما ارتقای دانش تخصصی، ایجاد انگیزه وتقویت آن در کارکنان، به ظهور رساندن توانایی ها، خلاقیت ها، توانمندی‌های فردی، تجربی و ارتقای توان سازمانی در جهت اهداف پلیس آگاهی است.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی این پلیس در جهت ارتقای کارآگاهان و کارآگاه یاران بیان کرد: در روند جذب کارآگاهان و کارآگاه یاران تلاش شده است با رعایت موازین قانونی و شرعی از اجحاف حق کارکنان و یا دستیابی افراد ناشایست به این رتبه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: پلیس آگاهی | سراسر کشور | برگزاری | منابع | تخصصی | اخبار انتظامی | نیروی انتظامی | پلیس آگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *