خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فیلم ، تنها تالاب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران 100 درصد خشک شد+ پایتخت اهواز دوم می شود

تنها تالاب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران این روزها حال خوشی ندارد و اگر هر چه سریعتر به اوضاع آن پیگیری نشود، این تالاب به یکی از مراکز

فیلم ، تنها تالاب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران 100 درصد خشک شد+ پایتخت اهواز دوم می شود

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ تالابی که روزگاری پر آب بود، تشنه نگاه های مسئولان است.

تالاب بندعلی خان تنها تالاب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان ورامین واقع شده است هست. وسعت این تالاب بیش از 25 هزار هکتار است و جزیی از کویر مرکزی کشور عزیزمان ایران محسوب می شود.

این تالاب در گذشته از طریق رودخانه های جاجرود و کرج و قم رود آبگیری می شد ولی از زمانی که سد بر روی این رودخانه ها زده شد، میزان آب ورودی به تالاب به شدت کم کردن یافته و در نتیجه کاملا خشک شده است است.

فیلم ، تنها تالاب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران 100 درصد خشک شد+ پایتخت اهواز دوم می شود

محمودرضا خسروی مدیر منطقه حفاظت شده است کویر مرکزی کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت در خصوص اوضاع فعلی تالاب بندعلی خان می گوید: آخرین باری که تالاب، پرآبی را به خود دیده است به چهارسال پیش باز می گردد.

وی راجع به علت های خشکی این تالاب ارزشمند ادامه می دهد: خشکسالی هایی که در سال های اخیر حادث شده است یکی از دلایل خشکی تالاب است ولی یکی دیگر از مهمترین دلایل اوضاع کنونی تالاب برداشت های غیرمجاز کشاورزان شهرری و ورامین از آب هایی است که زمانی وارد تالاب می شد.

رییس منطقه حفاظت شده است کویر مرکزی کشور عزیزمان ایران به عواقب خشکی تالاب بندعلی خان اشاره می کند و می گوید: در حال حاضر پوشش گیاهی منطقه به واسطه خشکسالی های سال های اخیر به شدت خشک شده است است و اگر به اوضاع این تالاب پیگیری نشود و حقابه های آن که به وسیله کشاورزان به صورت غیرمجاز برداشت می شود، ادامه یابد و به خود تالاب تخصیص داده شده است نیابد در آینده ای نه چندان با معضل بزرگ ریزگردهایی مواجه می شویم که از این تالاب به سمت پایتخت کشور عزیزمان ایران سرازیر می شود آیا که قطعا این تالاب به یکی از کانون های مهم گرد و غبار تبدیل خواهد شد و همین امر آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران را هم زیاد کردن خواهد داد.

خسروی تصریح می کند: سال گذشته با پیگیری هایی که انجام شد توانستیم حقابه ای حدود 30 هزار متر مکعب آب را به تالاب سرریز کنیم و بدهید ترتیب 7 هزار هکتار از تالاب آب دهی شد و کمی از اوضاع خشکی تالاب کاسته و پوشش گیاهی کمی قوت گرفت.

تنها تالاب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران این روزها حال خوشی ندارد و اگر هر چه سریعتر به اوضاع آن پیگیری نشود، این تالاب به یکی از مراکز

اما محمد رضا یوسفی، فرماندار ورامین علت خشکی تالاب را استفاده بیش از حد مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران از آب می داند و می گوید: جمعیت استان پایتخت کشور عزیزمان ایران بیش از 13 میلیون نفر است و استفاده های آشامیدنی و بهداشتی در خشکی تنها تالاب استان موثر بوده است.

وی ادامه می دهد: تالاب یک پدیده طبیعی است و انسان نمیتواند آن را بسازد بنابراین حفظ و احیای این تالاب بسیار مهم است و اگر هر شهروند تهرانی روزانه یک لیتر آب صرفه جویی کند در احیای این تالاب ارزشمند کمک شایانی کرده است.

در آخر باید یادآور شد، علت خشکی تالاب چه برداشت های غیرمجاز کشاورزان باشد و چه استفاده بیش از حد شهروندان تهرانی از آب، نیاز به فکر اساسی دارد تا در آینده پدیده گرد و غبار پایتخت کشور عزیزمان ایران به معضلات زیست محیطی کشور اضافه نشود و پایتخت کشور عزیزمان ایران اهواز دوم نگردد.

کد ویدیو

انتهای پیام/

آخرین اوضاع تالاب بندعلی خان

واژه های کلیدی: هوای پایتخت | استفاده | ورامین | غیرمجاز | خشکسالی | مرکزی | تالاب | ایران | آخرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *