خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تالاب هامون کاملا خشک شده است است

مدیر طرح حفاظت از تالاب های کشور عزیزمان ایران شرکت حفاظت محیط زیست گفت: در عکس‌های ماهواره‌ای حجم اندک آب در اطراف کوه خواجه نشان می‌دهد که این

تالاب هامون کاملا خشک شده است است

ابوالفضل آبشت مدیر طرح حفاظت از تالاب های کشور عزیزمان ایران شرکت حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به مشورت کشور عزیزمان ایران در رابطه با حقابه تالاب هامون با کشور افغانستان اظهار کرد: بر اساس معاهده کشور عزیزمان ایران و افغانستان که طی سالیان پیش از انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران میان دو کشور برقرار شده است بود، میزان حقابه حوزه آبریز هامون در حال حاضر برابر با همان میزان سال‌های گذشته است و به علت سدسازی‌های چند سال اخیر در اوج دست رودخانه آورد آن کم شده است است.

وی ادامه داد: همین معضل در بسیاری از تالاب‌ها و رودخانه‌های داخل کشور به علت سدسازی‌ها در بالادست رودخانه‌ها وجود دارد و این حقابه در بخش های توسعه صنعتی و کشاورزی استفاده می شود.

مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های کشور عزیزمان ایران شرکت حفاظت محیط زیست گفت: به علت فرامرزی بودن تالاب بین المللی هامون زیاد حوضه آبریز این تالاب در کشور افغانستان است.

تالاب هامون کاملا خشک شده است است

وی با بیان اینکه رایزنی‌های وزارت خارجه می تواند به نفع دو طرف باشد، افزود: با از بین رفتن تالاب هامون منافع حیات حقابه محیط زیستی دو کشور نیز آسیب می بیند.

آبشت در رابطه با برنامه مدیریت جامع هامون جهت حفاظت از این تالاب اظهار کرد: کارها حفاظتی و احیایی تالاب هامون با همکاری جوامع محلی و شرکت حفاظت محیط زیست جهت به تعادل رساندن اوضاع تالاب با استفاده از برنامه مدیریت جامع هامون در حال انجام است.

وی از تشکیل کارگروه حفاظت از تالاب هامون در سطح ملی نیز خبر داد و گفت: همه دستگاه‌ها از جمله وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، دانشگاه‌ها و شرکت حفاظت محیط زیست در یک کارگروه در برنامه مدیریت جامع هامون توافق نامه ای را جهت جلوگیری از نابودی و احیای این تالاب امضا کردند.

مدیر طرح حفاظت از تالاب های کشور عزیزمان ایران شرکت حفاظت محیط زیست از آخرین اوضاع تالاب هامون خبر داد و اظهار کرد: در عکس‌های ماهواره‌ای حجم اندک آب در اطراف کوه خواجه نشان می‌دهد که این تالاب بی آب است و از لحاظ فیزیکی اوضاع خوبی ندارد.

انتهای پیام/

مدیر طرح حفاظت از تالاب های کشور عزیزمان ایران شرکت حفاظت محیط زیست گفت: در عکس‌های ماهواره‌ای حجم اندک آب در اطراف کوه خواجه نشان می‌دهد که این

واژه های کلیدی: جهاد کشاورزی | وزارت خارجه | افغانستان | کشاورزی | رودخانه | استفاده | مدیریت | برنامه | رودخانه | تالاب | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *