خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مهدکودک‌های متخلف پلمپ می‌شوند ، برگزاری مراسم خوش حالی هالووین، کار دست غرب‌زده‌ها داد

این روزها به جای برگزاری مراسم خوش حالی های ایرانی در مهدکودک ها، شاهد گسترش مراسم خوش حالی های غربی هستیم که ممکن است کودک با شرکت در

مهدکودک‌های متخلف پلمپ می‌شوند ، برگزاری مراسم خوش حالی هالووین، کار دست غرب‌زده‌ها داد

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ قاشق زنی از رسوم ایرانی است که در شب چهارشنبه سوری برپا می کردند.

آیین قاشق زنی احتمالا از این عقیده نشات می گرفت که ارواح نیک درگذشتگان در رستاخیز به شکل افرادی که رویشان پوشیده است به منزل بازماندگان سر می زنند و بازماندگان جهت یادبود و برکت به آنها هدیه ای می دهند.

قاشق زنی استفاده ارواح از زبان بدنی به جای زبان گفتاری است.

مهدکودک‌های متخلف پلمپ می‌شوند ، برگزاری مراسم خوش حالی هالووین، کار دست غرب‌زده‌ها داد

در کشورهای غربی جشنی به همین گونه برگزار می شود با نامی متفاوت به نام هالووین که یکی از جشنهای سنتی آنها محسوب می شود.

این مراسم خوش حالی در 31 اکتبر برگزار می شود که در آن شب معمولا کودکان لباس های عجیب و غیر مرسوم می پوشند و جهت جمع آوری نبات و آجیل به در منزل ها می روند.

یکی از نمادهای هالووین یک کدوتنبل توخالی است که جهت آن چشم ودهان به صورتی ترسناک طراحی شده است و با روشن کردن شمع در درون کدو تنبل به آن جلوه ای ترسناک می دهد.

این مراسم خوش حالی بیان کننده اعتقاد پیشینیان به دنیا آخرت بود.یکی از آداب بسیار مرسوم در هالووین «trick or treat»نام دارد و بسیار شبیه به قاشق زنی خودمان است به این ترتیب که افراد به خصوص کودکان در گروه هایی کوچک به در منزل ها رفته و میگویند چیزی بده تا اذیتت نکنیم و صاحبخانه که به همین مناسبت خوراکی هایی تهیه کرده، چیزهای در سبد آنها می گذارد.

این روزها به جای برگزاری مراسم خوش حالی های ایرانی در مهدکودک ها، شاهد گسترش مراسم خوش حالی های غربی هستیم که ممکن است کودک با شرکت در

اما توصیه قابل تامل این جاست که در کشور کشور عزیزمان ایران در مهدکودک ها به بهانه هالووین مراسم خوش حالی می گیرند و به فرزند ها هالووین را تبریک می گویند.

تا به حال شده است یک مدرسه یا یک مهدکودک در یکی از کشورهای غربی به عنوان نمونه عید نوروز ما را برگزار کنند و یا مراسم چهار شنبه سوری ما را انجام و آتش درست کنند و از روی آن بپرند؟

نوروز جزء مراسم دینی ما ایرانی ها نیست که بگوییم غربی ها مسلمان نیستند و طبیعتا انجام نمی دهند بلکه از جمله رسومی است که به فرهنگ و تمدن ما مربوط می شود.

-با یکی از این مادران که کودکش در مهدکودکی که برایشان مراسم خوش حالی هالووین را برگزار کرده بودند صحبت کردم.

مادر یکی از کودکان در این باره گفت:قبل از برگزاری مراسم خوش حالی جهت ما جلسه ای برگزار کردند و گفتند لباس های خاص این مراسم خوش حالی را فراهم کنیم و توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری به ما ارائه دادند ، ماهم بر اساس قوانین مهد به تهیه این لباس ها مشغول شدیم.

-در ادامه پرسش ها از مادر کودک پرسیدم که اعتراضی جهت برگزاری این مراسم خوش حالی نکردید؟

مهدکودک‌های متخلف پلمپ می‌شوند ، برگزاری مراسم خوش حالی هالووین، کار دست غرب‌زده‌ها داد

مادر کودک در پاسخ گفت نه ، آیا که این مراسم خوش حالی نیز مانند مراسم خوش حالی های دیگری بود که برگزار می کردند و ما جهت خوش حالی کودکانمان هر کاری انجام می دهیم به نظرم این مراسم خوش حالی نیز مانند مراسم خوش حالی های ایرانی خوش حالی آور است و هیچ آسیبی به کودکانمان وارد نمی کند.

عبارات مهم : سازمان بهزیستی – برگزاری مراسم
-به نظرتان این مراسم خوش حالی به نوعی ارائه فرهنگ غرب نیست؟

مادر کودک در این باره گفت: حرف شما را قبول دارم ولی آیا نباید فرهنگ هایی که هیچ آسیبی وارد نمی کند را گسترش بدهیم در ضمن این ها هنوز کودک هستند و چیزی متوجه نمی شوند جز اینکه فکر می کنند این مراسم خوش حالی یک نوع بازی خوش حالی آور است و من مخالف برگزاری این گونه مراسم ها نیستم.

-ما درایران نیز مانند همین مراسم خوش حالی را داریم آیا به گسترش آن اقدام نمی کنید؟

این روزها به جای برگزاری مراسم خوش حالی های ایرانی در مهدکودک ها، شاهد گسترش مراسم خوش حالی های غربی هستیم که ممکن است کودک با شرکت در

مادر کودک در این باره توضیح داد که مراسم خوش حالی های مشابه مراسم خوش حالی هالووین در کشور عزیزمان ایران به علت توجه نکردن به آنها به فراموشی سپرده شده است هست. ولی درست است ما باید زیاد به فرهنگمان توجه کنیم .

-جشن قاشق زنی که در قدیم مرسوم بود مشابهت زیادی به مراسم خوش حالی هالووین دارد آیا مراسم خوش حالی های خودمان زیباتر و جلوه بهتری ندارد؟

مادر کودک که موافق صحبت من بود، گفت:جشن هالووین نماد شیطانی دارد و جلوه ای از خشونت را در نقاشی ها و حرکات آنها منعکس می کند که من با این رفتارها مخالف هستم آیا که بر روحیه کودکمان اثر منفی خواهد گذاشت.

مهدکودک‌های متخلف پلمپ می‌شوند ، برگزاری مراسم خوش حالی هالووین، کار دست غرب‌زده‌ها داد

-آیا کودک شما بعد از برگزاری این مراسم خوش حالی حالت غیر عادی نداشته و یا رفتارش تغییری نکرده است؟

چون فرزند من پسر است متقابلا تاثیری بر رفتارش گذاشته است و حالت های خشن از خود نشان می دهد.

غرب زدگی یعنی اینکه ما مراسمی مانند هالووین را علاوه بر منزل ،در مهد کودک هم برگزار کنیم که به طور طبیعی این مراسم خوش حالی ها اثرات خود را بر کودک می گذارد و در وقت بزرگسالی، هیچ حس و علاقه ای نسبت به آداب و رسوم کشور خودش نشان نمی دهد و هالووین و بالماسکه و هزاران مراسم خوش حالی غربی دیگر را به رسومات خودمان ترجیح می دهد.

باهر:جشن های خاص کودکان نباید با فرهنگ کشورمان مغایر باشد

حسین باهر جامعه شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به برگزاری مراسم خوش حالی هالووین در مهدکودک ها اظهار کرد: به طور کلی هر چیزی که باعث خوش حالی باشد باید از آن استقبال کرد، مانند مراسم خوش حالی نوروز ،چهارشنبه سوری و شب یلدا که همه مراسم خوش حالی می گیریم .بنابراین من تصور نمیکنم مشکلی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: مراسم خوش حالی هالووین به نظرم حاشیه مذهبی و سیاسی ندارد این مراسم خوش حالی یک مراسم خوش حالی مردمی است .

باهر با اشاره به نقاشی هایی که بر صورت کودکان جهت این مراسم خوش حالی کشیده می شود و تاثیر آن بر روی واکنش‌ها و روحیه آنها گفت: این نقاشی ها به نظرم شکل های متفاوت را عادی سازی می کند ومن نظر بدی نسبت به این مراسم خوش حالی ها ندارم آیا که کودکان را مجاب می کنداز چیزی وحشت نداشته باشند واین جهت آنها عادی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مراسم خوش حالی ها دیگر فرهنگ غربی و شرقی ندارد، گفت:تا جایی که این مراسم خوش حالی ها با شرع و قانون و ارزش های کشورمان تناقضی نداشته باشد باید از آن استقبال کرد آیا که باعث خوش حالی کودکان می شود .

این جامعه شناس تصریح کرد: مراسم خوش حالی های ایرانی را نیز در کنار این چنین مراسم خوش حالی ها که خوش حالی وشعف دارد می توانیم برگزار کنیم تا فراموش نشوند.

وی با بیان اینکه در گذشته در کشور عزیزمان ایران هر ماه یک روز مراسم خوش حالی برگزار می کردیم، گفت:ما می توانیم درکنار عزاداری هایمان این مراسم خوش حالی ها را هم برگزار کنیم. ما یک کشور ایرانی اسلامی هستیم .ما باید هر جشنی را در هر کجای دنیا برگزار می شود اعم از کشور عزیزمان ایران به فال نیک بگیریم تا جایی که با ارزش های کشور ما مغایرتی نداشته باشد.

مهدکودک های برگزار کننده مراسم خوش حالی هالووین پلمپ می‌شوند

احمد خاکی معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی در خصوص برگزاری مراسمی با عنوان مراسم خوش حالی هالووین در بعضی از مهدکودک های شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار کرد: برگزاری مراسم مراسم خوش حالی هالووین در مهدکودک هایی که با مجوز شرکت بهزیستی فعالیت می کنند صحت ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه چند روز تا اربعین باقی مانده ، در تمام مهدکودک های شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران همچون مهدکودک های سراسر کشور، مراسم گرامیداشت این روز و عزاداری خاص امام حسین (ع)در حال برگزاری است.

معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی کشور در پاسخ به انتشار تصاویری مربوط به مراسم خوش حالی هالووین در مهدکودک ها که این روزها در صفحات مجازی به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد: در هیچ یک از مهدکودک هایی که با مجوز شرکت بهزیستی کشور فعالیت می کنند، چنین جشنی برگزار نشده است و شاید تصویرهای مذکور، مربوط به مهدکودک های غیر مجاز و فاقد مجوز باشد.

خاکی تاکید کرد: اگر در هر یک از مهدکودک های تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور جشنی با عنوان مراسم خوش حالی هالووین برگزار شود، بر اساس ماده ۲۶ کمیسیون قانون فعالیت مهدهای کودک، از سوی شرکت بهزیستی به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام مهدکودک های سراسر کشور موظف به رعایت قوانین و مقررات مشخص هستند و در صورت تخطی از این قوانین با مدیریت مجموعه برخوردی به دور از هر گونه چشم پوشی خواهد شد و در صورت احراز تخلف، ممکن است حتی به تعطیلی و پلمپ مهدکودک متخلف منجر شود.

معاون امور اجتماعی شرکت بهزیستی کشور یادآور شد: به علت اینکه در حال حاضر نظارت مهدکودک ها به صورت آنلاین انجام می شود و بنابراین به صراحت می توان گفت که برگزاری چنین مراسم خوش حالی هایی در مهدکودک های غیر مجاز کشور اتفاق می ‌افتد.

ولی باید در نظر داشت که اگر چه برگزاری مراسم خوش حالی هالووین بد نیست ولی به نظرتان نباید فرهنگ های اصیل ایرانی را جهت آشنایی زیاد کودکان گسترش بدهیم؟

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سازمان بهزیستی | برگزاری مراسم | جشن هالووین | هالووین | مراسم ها | کودکان | ایرانی | برگزاری | فرهنگ | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *