خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ابلاغ اخطار قانونی به بازار پرندگان خلیج فارس 2 ، برخورد با 97 مورد تخلف زیست محیطی در شش ماهه اول سال

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از اهم کارها این واحد همزمان با مراسم رونمایی از بخشی از کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

ابلاغ اخطار قانونی به بازار پرندگان خلیج فارس 2 ، برخورد با 97 مورد تخلف زیست محیطی در شش ماهه اول سال

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، نقی میرزاکریمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال در مجموع با 97 مورد تخلف زیست محیطی برخورد شده، اظهار کرد: بر همین اساس در طی این مدت 124 نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

عبارات مهم : مراجع قضایی – پرندگان
وی ادامه داد: این تخلفات مشمول بر شکار غیرمجاز، زنده گیری پرندگان، شکار و صید آبزیان، تعلیف غیرمجاز و نگهداری حیات وحش زنده و یا تاکسیدرمی شده است است.

میرزاکریمی با اشاره به کشف و ضبط تعداد 6 هدمانت قوچ و کل در مغازه ای در سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که از آن‌ها جهت تزیین داخل مغازه استفاده شده است بود، افزود: با توجه به اینکه نگهداری اجزای حیات وحش بدون مجوز شرکت حفاظت محیط زیست جرم بوده، متخلف بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران همچنین به کشف و ضبط 7 قبضه سلاح در طی این مدت اشاره کرد و گفت: 26 مورد شروع به شکار و صید غیرمجاز،کشف و ضبط 91 عدد چوب چرخ با قلاب ماهیگیری و تعدادی از انواع سالیک و تور ماهیگیری و نیز اجزای حیوانات دیگر مانند یک تخته پوست خرس و پنجه شیر از دیگر کشفیات یگان حفاظت در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه مطابق قانون هزینه ضرر و زیان این گونه ها جمعا در حدود 6 میلیارد ریال هست، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعدادی از پرونده ها هم اکنون در مراجع قضایی در حال پیگیری هست، بر همین اساس همه این مبلغ تاکنون پرداخت نشده است.

میرزاکریمی یکی از نکات مهم در این خصوص را کم کردن چشمگیر 30 درصدی جرایم شکار و صید غیرمجاز در شش ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دانست و افزود: بر اساس مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست مبنی بر زیاد کردن جریمه شکار و صیر غیر مجاز خوشبختانه نه تنها شاهد کم کردن چشمگیر جرایم شکار و صید بوده ایم، بلکه تکرار جرم و همچنین درگیری مسلحانه متخلفان در برابر ماموران اجرایی را شاهد نبوده ایم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 15 مورد آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت استان پایتخت کشور عزیزمان ایران داشته ایم، گفت:به لحاظ وسعت منطقه شمیرانات بیشترین و به لحاظ تعداد نیز بیشترین آتش سوزی مربوط به منطقه پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در مجموعه حفاظتی جاجرود بوده است.

میرزاکریمی ادامه داد: عمدتا این آتش سوزی ها به علت سهل انگاری و بی توجهی عوامل انسانی به نکات ایمنی بوده که خوشبختانه با اقدام به موقع محیط بانان منطقه اطفا شدند.

وی با اشاره به اینکه طی مکاتبات و هماهنگی‌های انجام شده است آمادگی حضور بالگرد نیز در منطقه فراهم بوده اظهار داشت: خوشبختانه در آتش سوزی‌های رخ داده در مناطق تحت مدیریت استان نیازی به حضور بالگرد نبوده و عمده آتش سوزی ها به وسیله محیط بانان مهار و در مواردی هم با همکاری آتش نشانی و سایر دستگاه‌ها اطفا شده است است.

میرزاکریمی با بیان اینکه کل مساحت آتش سوزی در مناطق در حدود 50 هکتار بوده هست، اظهار داشت: در این آتش سوزی ها عمدتا پوشش های گیاهی مرتعی و یکساله و در مواردی هم گیاه های چند ساله دچار حریق شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در بخشی از سخنان خود در خصوص برخورد بازار خرید و فروش پرندگان خلیج فارس با اشاره به انجام ماموریت های متعدد جهت پایش و برخورد با خرید و فروش حیات وحش در این مرکز گفت:خرید و فروش گونه های بومی خط قرمز محیط زیست بوده و در اولویت برنامه های کاری یگان حفاظت محیط زیست استان واقع شده است است که خوشبختانه تا حدود قابل توجهی این عنوان کنترل شده است و اگر در این خصوص خرید و فروشی صورت گیرد، به صورت زیرزمینی است.

وی افزود: بخش عمده بازار خلیج فارس هم مربوط به گونه های غیربومی و خارجی است که باید به وسیله شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ساماندهی و نظارت شوند.

میرزاکریمی در خصوص بازار خرید فروش پرندگان خلیج فارس 2 با بیان اینکه این بازار در حوزه قضایی شهرستان ری واقع شده است است و فاقد مجوز زیست محیطی هست، اظهار داشت: این عنوان به شهرداری ابلاغ و گزارش آن به مرجع قضایی داده شده است است.

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرستان ری در هفته گذشته با دستور قضایی، اخطاریه مهلت دار مبنی بر جمع آوری و پلمب این مرکز را تا تعیین وظیفه نهایی به این مرکز ابلاغ کرد و همچنین تعدادی از گونه های بومی را نیز از این مرکز جمع آوری کرد.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مراجع قضایی | پرندگان | پرندگان | غیرمجاز | بازار | ایران | برخورد | اخبار محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *