خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آداب غذا خوردن به کودکان را آموزش دهیم

فرشته کریمی روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت ؛ با اشاره به غذا خوردن کودکان اظهار داشت: بسیاری از والدین از

آداب غذا خوردن به کودکان را آموزش دهیم

فرشته کریمی روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به غذا خوردن کودکان اظهار داشت: بسیاری از والدین از یاد دادن آداب غذا خوردن به فرزندان خود کلافه هستند. آن ها دوست دارند روزی را ببینند که فرزندشان غذا را روی لباس خود نریزد، غذایش را تمام کند یا دور دهانش غذا نچسبیده باشد.

وی در ادامه اذعان کرد: واقعیت این است که غذا خوردن کودکان تا زمانی که آداب آن را یاد نگرفته باشند جهت بسیاری از والدین مانند کابوس هست. تا زمانی که والدین با عجله و سرپایی غذا می‌خورند و وقت کافی جهت صرف شام و ناهار با فرزند خود را نداشته باشند، نباید به دنبال معجزه‌ای در روش غذا خوردن کودک خود باشند.

این روان‌شناس با بیان اینکه کودک در بعضی موارد از لباس خود به عنوان دستمال جهت پاک کردن صورتش استفاده می‌کند، اذعان کرد: هنگامی که کودک مدام دست‌های کثیف خود را با لباسش پاک می‌کند، ممکن است این یک حرکت ناخودآگاه باشد. او به دنبال سریع‌ترین راه جهت خلاص شدن از چربی غذا هست، در این شرایط والدین می توانند دستمال رنگی تهیه و کودک را به استفاده از آن‌ جهت پاک کردن دست هایش ترغیب کنند.

آداب غذا خوردن به کودکان را آموزش دهیم

کریمی در رابطه با حرف زدن کودکان با دهان پر گفت: کودکان علاقه خاصی به خوردن لقمه‌های بزرگ دارند و در اغلب موارد با دهان پر حرف می‌زنند، این درحالی است که آن ها غافل از آن هستند که با حرف زدن‌شان آنچه در حال جویدن آن هستند، کاملا مشخص می‌شود، در این حالت والدین باید به کودک هیجان‌زده خود اطمینان دهند که هنگامی که لقمه‌ خود را کامل قورت داد می‌تواند حرف بزند و والدین نیز به حرف های او گوش خواهند داد.

وی در ادامه گفت: به کودک یاد دهید تا از کلماتی مانند اَه و ایش جهت غذایی که احساس خوبی نسبت به آن ندارد استفاده نکند، از او نخواهید دروغ بگوید بلکه به او عباراتی را آموزش دهید که کمتر آزاردهنده هستند مانند نه ممنونم یا ببخشید طعم این غذا به نظرم خوشمزه نیست.

این روان‌شناس در ادامه اذعان کرد: اگر فرزندتان یک چنگال بزرگ از شما خواست برایش تهیه کنید، چراکه او هرچه زیاد ببیند که دیگران با چنگال چه غذاهایی را می‌خورند زیاد دلش می‌خواهد از این وسایل استفاده کند، استفاده از قاشق و چنگال‌های پلاستیک می‌تواند کار را جهت او راحت تر کند.

کریمی در آخر تاکید کرد: والدین دقت کنند تا هر اقدامی را که جهت تربیت کودک خود انجام می دهند باید با انعطاف پذیری و سعه صدر همراه باشد.

فرشته کریمی روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت ؛ با اشاره به غذا خوردن کودکان اظهار داشت: بسیاری از والدین از

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: فرشته کریمی | غذا خوردن | خانواده | استفاده | کودکان | والدین | دستمال | چنگال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *