خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نکات طلایی اثربخشی سخن بر مخاطب

اثربخشی سخن خود بر مخاطبتان را می‌توانید با رعایت نکاتی راحت دو چندان کنید.

نکات طلایی اثربخشی سخن بر مخاطب

امین حق وردی روان‌شناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: افراد هنگام صحبت کردن با یکدیگر تلاش می‌کنند تا بر مخاطب خود اثرگذار باشند و در این راستا باید بدانند که چه سخنی را چگونه و در چه موقعیتی بیان کنند و از عوامل استرس‌زا نیز به دور باشند.

وی افزود: درک شرایط و موقعیت خود راجع به مکالمه‌ای که قصد انجام آن را دارید بسیار مهم هست، اینکه سخنی که قصد بیان آن را دارید تا چه اندازه می‌تواند شما را به اهدافتان نزدیک و یا موجب سوء برداشت از سوی مخاطب و همچنین تمرکز بر روی مطالب در ذهن شما شود، نقش بزرگی در ارایه مناسب عنوان و در نتیجه تأثیرگذاری مثبت بر مخاطب دارد.

نکات طلایی اثربخشی سخن بر مخاطب

حق وردی بیان کرد: نگاه مستقیم به صورت مخاطب، ایجاد تعامل مثبت، در نظر گرفتن گزینه‌های مورد نظر و راه‌های بیان یک عنوان بر طبق رده بندی و ارزش اطلاعات و همچنین توجه به تصویر العمل و بازخورد مخاطبان در ایجاد اثر بخشی مثبت بر جذب اطرافیان بسیار مهم است.

این روان‌شناس و مشاور گفت: تن صدا هنگام سخن گفتن بسیار مهم است لیکن هم می‌تواند موجب انتقال اشتیاق و صمیمیت شما به مخاطب و باعث برداشت غلط از حرف‌هایتان شود و یا بیانگر طعنه و سرزنش نسبت به طرف برابر باشد، بنابراین تلاش کنید از ایجاد فضای منفی به هنگام صحبت کردن با مخاطبان خود بپرهیزید.

حق وردی با اشاره به شکست فرد در هنگام صحبت آن هم به علت خستگی تصریح کرد: دقت داشته باشید که به هنگام خستگی احتمال بیشتری جهت شکست در سخنرانی‌ها وجود دارد، آیا که در این اوضاع ذهن از لحاظ سطح انرژی و تحلیل گری در پایین‌ترین نقطه واقع شده است است و بهتر است پیش از صحبت مدتی را هرچند کوتاه استراحت کنید تا فعالیت و کارآیی ذهن شما در شرایط عادی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اثربخشی سخن خود بر مخاطبتان را می‌توانید با رعایت نکاتی راحت دو چندان کنید.

واژه های کلیدی: سوء برداشت | خانواده | مخاطب | اخبار خانواده و جوانان | اثربخشی سخن | مخاطب | صحبت کردن | تحلیل ذهنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *