خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران هر سال 700 میلیارد تومان زیان می‌دهد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال نزدیک به هفتصد میلیارد تومان زیان می‌دهد و شرکتی که زیان‌ده باشد در بورس پذیرش نمی‌شود.

مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران هر سال 700 میلیارد تومان زیان می‌دهد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در حاشیه بیست و پنجمین جلسه شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در جمع خبرنگاران گفت: 22 هزار میلیارد در حوزه متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران کمبود منابع داریم که باید از طرق مختلفی تامین شود .

وی افزود: طبیعتا راه تامین این منابع اخذ عوارض از مردم نیست ولی این که فکر کنیم تامین این منابع صرفا به دولت محدود می‌شود صحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال مشورت با دولت در رابطه با بودجه سال 97 هستیم، ادامه داد: علاوه بر کمک‌های دولت در تامین منابع قرار است شورای شهر در خصوص اخذ عوارض تازه پیشنهاداتی ارائه دهد.

مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران هر سال 700 میلیارد تومان زیان می‌دهد

وی افزود:شهرداری امکان اخذ عوارض بدون مجوز شورای شهر و تایید فرمانداری را ندارد و این یک جهت‌گیری کلی جهت برطرف پرسشها حمل و نقل عمومی و ترافیک در پایتخت است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مترو در زمینه‌های متفاوت از جمله بورس سرمایه‌گذاری نمی‌کند، اظهار داشت: اگر با ساز و کار بورس آشنا باشید متوجه می‌شوید که این پیشنهاد منطقی نیست آیا که مترو با ورود به بورس زیان را جهت مردم تقسیم خواهد کرد متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال نزدیک به هفتصد میلیارد تومان زیان می‌دهد بنابراین شرکتی که زیان‌ده باشد در بورس پذیرش نمی‌شود.

وی ادامه داد: مترو به مردم خدمات می‌دهد و لذا باید هزینه آن به طرق متفاوت تامین شود، تامین این منابع یا باید از طرف دولت باشد و یا از طریق درآمدهای شهرداری صورت گیرد.

وی با اشاره به محل درآمدهای شهرداری تهران اضافه کرد: این تامین منابع یا از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده است و یا از طریق عوارض ساخت و ساز و یا سایر عوارض‌ها مثل ماشین به دست می‌آید، بنابراین تامین هزینه‌های مترو خدمت مستقیم به مردم است آیا که با توجه به جا بجایی بیش از دو میلیون نفر در پایتخت کشور عزیزمان ایران با استفاده از مترو، اگر این مد حمل و نقل عمومی را نداشتیم باری که به ترافیک و وقت و اعصاب و روان شهروندان اضافه می‌شد بیش از چیزی بود که هم اکنون شاهد آن هستیم و قطعا باید جهت توسعه مترو تلاش کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: متروی پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال نزدیک به هفتصد میلیارد تومان زیان می‌دهد و شرکتی که زیان‌ده باشد در بورس پذیرش نمی‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در رابطه با عضویت طرح‌های بلند مدت یکساله ترافیکی اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی ایرادات زیادی به این طرح داشتند که در صدد هستیم در آن بازبینی کنیم.

وی ادامه داد:برای استفاده بهتر مردم از طرح ترافیک، مطالعاتی انجام شده است که به زودی نتیجه های آن به صورت پیشنهاد ارائه و اعلام می‌شود.

پور سیدآقایی:تعدیل نیرو در مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران نداریم

پورسید آقایی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه برنامه معاونت حمل و نقل و ترافیک جهت کارمندانی که در شرکت مترو حقوق می‌گیرند ولی عملا فعالیتی ندارند،چیست؟ بیان کرد: در سال‌ 91 تعداد زیادی نیرو مازاد بر نیاز در شرکت مترو جذب شده است که بر خلاف ضوابط و قوانین هست، پرونده مربوط به این تخلف از طرف شرکت بازرسی کل کشور بررسی و به مراجع قضایی ارسال شده است است ولی جهت اینکه این معضل را حل کنیم با توجه به توسعه خطوط مترو نیازی به تعدیل این نیروها نداریم و از آنها در خطوط تازه استفاده خواهیم کرد بنابراین پدیده کم کاری در بعضی از نیروها برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در رابطه با پرداخت نکردن کمک به حمل و نقل عمومی پایتخت کشور عزیزمان ایران پیرو زیاد کردن قیمت بنزین در سال‌های گذشته اظهار داشت: از محل درآمد سوخت بنزین 10 درصد به شهرداری‌های کل کشور تخصیص داده می‌شود که در واقع به عنوان عوارض توسعه شهری است و این به شهرداری‌های کل کشور تقسیم می‌شود، منتهی این رقم کافی نیست.

کاهش 2 هزار میلیاردی سهم شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از عوارض سوخت بنزین

وی با بیان اینکه سهم شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از محل درآمد سوخت بنزین نسبت به سال‌های گذشته کم کردن یافته هست، گفت: امسال رقم دریافت شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از عوارض سوخت بنزین 2 هزارمیلیارد تومان شده، این در حالی است که در سال گذشته این رقم 4 هزار میلیارد تومان بوده است علت آن نیز قانون تصویب شده است در برنامه ششم توسعه و کم کردن سهم شهرداری‌های کلان‌شهرها از عوارض سوخت و مالیات بر ارزش افزوده است.

وی افزود: سهم شهرداری‌ها از درآمدهای دولت کم کردن شدیدی داشته است که این یکی از مباحث مورد بحث با دولت است تا بتواند این کم کردن درآمد و کمبود اعتبار را که روی کلان‌شهرها یک بار اضافی شده است هست، حل کند.

مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران هر سال 700 میلیارد تومان زیان می‌دهد

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: طرح ترافیک | شورای شهر | شهرداری | ترافیک | منابع | بنزین | ایران | ترافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *