خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آلودگی ناشی از کامیون‌های فرسوده برطرف می‌شود ، لزوم ساماندهی باربری کامیون‌ها در پایتخت

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: اوضاع باربری کامیون ها در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مناسب نیست و باید ساماندهی شود.

آلودگی ناشی از کامیون‌های فرسوده برطرف می‌شود ، لزوم ساماندهی باربری کامیون‌ها در پایتخت

محسن هاشمی رفسنجانی مدیر شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در رابطه با عنوان باربری و فرسودگی کامیون ها بیان کرد: وضعیت باربری کامیون ها در شهر تهران مناسب نیست.

عبارات مهم : هاشمی رفسنجانی – شورای اسلامی
هاشمی با اشاره به باربری خارج از شهر ادامه داد: باربری در خارج از شهر ساماندهی دارد و هر کامیونی می خواهد باری را جابجا کند، ملزم به تهیه برگه بارنامه است.

رئیس شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران اضافه کرد: وجود این بارنامه ها به دقت مشخص می کند که کامیون ها چه کالایی را به چه میزانی و از کجا به کجا انتقال یافته می کنند، بنابراین نمی توانند بیش از حد مجاز بارگیری کنند. لذا از آسیب رسیدن به معابر و پل ها و خطر آفرینی در بزرگراه ها جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران این عنوان قانونمند نبوده و ساماندهی مورد نیاز را ندارد، در پایتخت کشور عزیزمان ایران جایی جهت صدور برگه حمل کالا و یا تقسیم بار وجود ندارد، لذا مورد نیاز است نسبت به ساماندهی آن تدابیری اندیشیده شود.

هاشمی با اشاره به تردد کامیون های فرسوده افزود: اگر ساماندهی صدور مجوز حمل بار انجام شود، می توانیم زمانی که رانندگان کامیون ها جهت اخذ مجوز مراجعه می کنند، اوضاع خودروی آن‌ها را به لحاظ فنی و سن بررسی و کد کذاری کنیم تا از تردد کامیون های فرسوده و دودزا جهت کم کردن آلودگی هوا و خطرات رانندگی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این کدگذاری هر کامیونی که مجوز نگیرد و استانداردهای مورد نیاز را نداشته باشد، اجازه تررد حتی در شب نیز نخواهد داشت. بنابراین مشکل تردد کامیون های فرسوده در شهر حل می شود.

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: باید بررسی کنیم که مصوباتی در این زمینه داریم یا نه و اگر چنین مساله ای قبلا مطرح نشده باشد، به زودی طرح آن را آماده و در شورا تصویب کنیم تا باربری در پایتخت قانونمند شده است و از پرسشها مربوط به آن کاسته شود.

هاشمی در آخر در تصویر العمل به اظهار نظر بعضی مسئولان در خصوص میزان تاثیرگذاری کامیون ها بر آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: سهم 51 درصدی کامیون ها در آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران که مطرح شد، قطعا درست نیست و کمتر از 20 درصد هست، ولی اگر کل باربری در شهر را شبانه روز در نظر بگیریم عدد آن زیاد کردن می‌یابد و به 50 درصد نزدیک می شود.

انتهای پیام/

ضرورت ساماندهی باربری کامیون‌های پایتخت

واژه های کلیدی: هاشمی رفسنجانی | شورای اسلامی | آلودگی هوا | هوای پایتخت | شورای شهر | استاندارد | کامیون | باربری | آلودگی | ایران | کامیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *