خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سرانجام ازدواج اینترنتی به کجا ختم می‌شود؟

امروزه جوانان با استفاده از شیوه ازدواج‌ اینترنتی قدم در مسیری می‌گذارند که هیچ آخر خوشی جهت آن‌ها ندارد.

سرانجام ازدواج اینترنتی به کجا ختم می‌شود؟

اعظم ذوالفقاری روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به اثرات منفی ازدواج اینترنتی اظهار داشت: در اغلب مواقع اطلاعاتی که در اینترنت و اینترنتی به وسیله اشخاص رد و بدل می‌شود قابل اعتماد نیست، چراکه در بسیاری از موارد افراد اطلاعات شخصی و فردی خود را در اینترنت و فضاهای مجازی به صورت ساختگی و دروغین به یکدیگر بیان می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از پرسشها اساسی ازدواج اینترنتی این است که پسران در چنین ازدواجی حاضر به قبول مسئولیت نیستند و در نهایت این زنان هستند که از این شیوه ازدواج آسیب می‌بینند.

این روان‌شناس با اشاره به اینکه زوجین در این سبک از ازدواج نسبت به یکدیگر آشنایی کافی ندارند و معمولا اطلاعات نادرستی را در رابطه با ویژگی‌های اخلاقی و موقعیت مالی خود به یکدیگر ارایه می‌کنند، تصریح کرد: افراد در زندگی زناشویی خود با حقایقی روبرو می‌شوند که آن‌ها را دچار مشکلاتی از قبیل شکست عاطفی، افسردگی، تصویر العمل هایی هیجانی، جدایی و غیره می‌کند، چراکه آن‌ها بعد از ازدواج به یکباره با اطلاعات و رفتارهای متفاوتی از شریک زندگی خود مواجه می‌شوند که کاملا با اطلاعاتی که در گذشته به وسیله اینترنت از آن‌ها کسب کرده بودند، مغایر است.

سرانجام ازدواج اینترنتی به کجا ختم می‌شود؟

ذوالفقاری بیان کرد: در حال حاضر متاسفانه بسیاری از دختران جوان شیوه همسریابی اینترنتی را جهت ازدواج و گزینش همسر آینده برمی‌گزینند، این در حالی است که زیاد پسرها با نگرش سرگرمی وارد اینترنت می‌‌شوند و با ارایه اطلاعات نادرست از خود احساسات دختران را به بازی می‌گیرند و آن ها را وارد زندگی پر تنشی می‌کنند که هیچ آخر خوشی ندارد.

وی افزود: ازدواج‌های به سبک اینترنتی از اعتبار مورد نیاز برخوردار نیستند و همواره با درجاتی از دروغ همراه هستند، چراکه در این شیوه بعضی افراد سودجو به علت ناشناس بودن و دیده نشدن، اطلاعات نادرستی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند و در بعضی موارد جهت اخاذی و کلاهبرداری با احساسات آن‌ها بازی می‌کنند.

ذوالفقاری گفت: دختران و پسران جوان باید در گزینش شیوه های همسریابی دقت کنند و جهت جلوگیری از شکست و افسردگی در زندگی زناشویی از مشاور و راهنمای خانواده استفاده کنند تا بتوانند با آشنایی و آگاهی بیشتری جهت ازدواج گام بردارند.

انتهای پیام/

امروزه جوانان با استفاده از شیوه ازدواج‌ اینترنتی قدم در مسیری می‌گذارند که هیچ آخر خوشی جهت آن‌ها ندارد.

واژه های کلیدی: زناشویی | خانواده | اینترنت | افسردگی | اطلاعات | اینترنتی | دختران | ازدواج | افسردگی | اطلاعات | زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *