خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سخنگوی دیجیتال اعلام موقعیت در همه اتوبوس‌های بی آر تی راه اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: تلاش می کنیم تا سخنگوی دیجیتال اعلام موقعیت جهت تشخیص ایستگاه‌ها در همه اتوبوس‌های بی آر تی راه اندازی شود.

سخنگوی دیجیتال اعلام موقعیت در همه اتوبوس‌های بی آر تی راه اندازی می‌شود

محمد علیخانی مدیر کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار کرد: بر اساس برنامه 5 ساله شهرداری باید 9200 اتوبوس داشته باشیم که هم اکنون موجودی اتوبوس ما 7800 دستگاه است و بخش زیادی از آن ها هم فرسوده هست، لذا از برنامه عقب هستیم.

علیخانی ادامه داد : در حال حاضر 1200 اتوبوس دو کابین در 10 خط بی آر تی و در سه شیفت به صورت 24 ساعته فعال هست. با توجه به آمار مستند تراکنش ها، به طور میانگین یک و نیم میلیون سفر در روز به وسیله این خطوط بی آر تی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع به 1000 دستگاه اتوبوس دو کابین نو نیاز داریم، تصریح کرد: از میان اتوبوس‌های موجود، 800 دستگاه اتوبوس زیر 8 سال و 500 دستگاه نیز بین 8 تا 9 سال عمر دارند و وارد سن فرسودگی شده‌اند، این آمار نشان می‌دهد در شرایط کنونی جهت این 10 خط، به نوسازی 500 اتوبوس از ناوگان موجود نیاز داریم و همین اندازه هم مورد نیاز است به این ناوگان اضافه شود.

سخنگوی دیجیتال اعلام موقعیت در همه اتوبوس‌های بی آر تی راه اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: سرفاصله حرکت بی آر تی‌ها در خطوط متفاوت متفاوت و از یک تا 8 دقیقه است و میانگین آن به 4 دقیقه می رسد و اگر تعداد اتوبوس های مورد نیاز تامین شود، این میانگین سرفاصله به زیر 3 دقیقه می رسد و به استاندار مورد نیاز و پوشش تعداد سفر زیاد و رضایت شهروندان منجر می شود.

عبارات مهم : کمیسیون عمران – شورای شهر
علیخانی در رابطه با شرایط موجود خطوط بی آر تی ادامه داد: استاندارد جهانی مغایر با خطوط بی آر تی پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، آیا که نباید به موانعی مثل ترافیک و چهارراه برخورد کند و باید مسیر خاص ای جهت جابجایی سریع باشد و به زیرساخت های غلط بر می گردد و معقول نیست که جهت آن هزینه شود.

علیخانی ادامه داد: در رابطه با اینکه نیاز به زیاد کردن خطوط بی آر تی داریم شکی نیست، ولی به یک همپوشانی و هماهنگی بین مترو، ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و سایر مدهای حمل و نقل مثل ال آر تی نیاز داریم که کار مطالعاتی و کارشناسی می‌طلبد. در بعضی معابر که کوچک و باریک هستند، نمی توانیم از اتوبوس دو کابین بهره ببریم و نیازمند نوع دیگری از حمل و نقل هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: همچنین علاوه بر این ملاحظات باید به مبحث آلودگی هوا که از معضلات اساسی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران همانند معضل ترافیک هست، توجه و به استفاده از حمل و نقل عمومی پاک مثل اتوبوس های برقی بررسی شود.

وی اضافه کرد : به همین جهت قرار است مطالعات تازه و بازبینی توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری صورت بگیرد و وظیفه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و مدهای متفاوت آن بررسی شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در رابطه با عدم وجود جی پی اس و سخنگوی دیجیتال در اتوبوس های بی آر تی عنوان کرد: بعضی از افراد کهولت سن دارند، بعضی هم پایتخت کشور عزیزمان ایران را به خوبی بلد نیستند و در تشخیص ایستگاه ها مسئله دارند، بنابراین نبود جی پی اس در اتوبوس های بی آر تی و عدم اعلام موقعیت ایستگاه ها یک نقص آشکار است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: تلاش می کنیم تا سخنگوی دیجیتال اعلام موقعیت جهت تشخیص ایستگاه‌ها در همه اتوبوس‌های بی آر تی راه اندازی شود.

وی افزود: باید جهت همه اتوبوس های بی آر تی صفحه نمایشگر دیجیتال و سیستم سخنگو راه اندازی شود که به سهولت قابل انجام است و ما این عنوان را پیگیری خواهیم کرد.

علیخانی در خصوص برچسب های تبلیغاتی روی اتوبوس ها اظهار داشت: متولی این عنوان شرکت تبلیغات اسلامی است که با شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری قرار داد بسته هست. اگر برچسب ها دید مسافران را نسبت به بیرون مختل کند یا حالت ناخوشایندی به آن ها بدهد، حتما درست نیست و سریعا مورد نیاز است که به این عنوان پیگیری برطرف شود.

عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران خاطر نشان کرد: نباید جهت کسب درآمد به هر طریقی حقوق مسافران پایمال و حق آن‌ها ضایع شود، ما در این رابطه به شرکت اتوبوسرانی نامه زدیم تا نظارت خود را زیاد کند که در جواب به ما گفتند به پیمانکاران تذکر مورد نیاز جهت حل این مسئله داده شده است است.

انتهای پیام/

نصب سخنگوی دیجیتال اعلام موقعیت در اتوبوس‌های بی‌آر‌تی

واژه های کلیدی: کمیسیون عمران | شورای شهر | دیجیتال | دستگاه | ترافیک | اتوبوس | کمیسیون | علیخانی | ایران | اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *