خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تمام زیر گونه های پلنگ در ضمیمه کنوانسیون حفاظت از گونه های مهاجر قرار داده شد

مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست گفت: تمام زیر گونه‌های پلنگ در سطح دنیا در ضمیمه ۲ کنوانسیون حفاظت از گونه‌های مهاجر قرار گرفت.

تمام زیر گونه های پلنگ در ضمیمه کنوانسیون حفاظت از گونه های مهاجر قرار داده شد

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، سید مجید خرازیان مقدم مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست اظهار کرد: قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به کنوانسیون حفاظت از گونه‌های مهاجر، در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در بهمن ماه همان سال کشورمان به عضویت کنوانسیون حفاظت از گونه‌های مهاجر در آمد و معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی به عنوان مرجع فنی صلاحیتدار جهت پیگیری مؤثر امور مرتبط معرفی شد.

عبارات مهم : مهاجرت – ایران
مقدم با بیان اینکه نشانه کلی این کنوانسیون حفاظت از گونه‌های مهاجر خشکی، دریایی و هوایی در مسیر مهاجرتی ارزش هست، گفت:گونه‌های مورد حفاظت این پیمان بین المللی در دو پیوست متن کنوانسیون ارائه شده است اند.

مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در پیوست یک این کنوانسیون گونه‌های در معرض ترساندن و در خطر انقراض معرفی شده است اند و کشور‌های عضو می‌کوشند تا از این حیوانات و زیستگاه‌های آن‌ها به شدت حفاظت کنند و همچنین موانع مهاجرت و یا عواملی که موجب ترساندن آن‌ها می‌شود را کم کردن دهند.

وی افزود: پیوست ۲ کنوانسیون، گونه‌های مهاجری را فهرست می‌کند که اوضاع حفاظتی نامطلوبی داشته و حفاظت و مدیریت آن‌ها موافقتنامه‌های بین المللی را می‌طلبد و یا اوضاع حفاظتی آن‌ها به گونه‌ای است که از همکاری‌های بین المللی، منفعت قابل توجهی به آن‌ها می‌رسد.

مقدم یاد آور شد: به منظور تسریع در اجرای کنوانسیون حفاظت از گونه‌های مهاجر، هر سه سال یک بار نشست اعضای متعهد به این کنوانسیون برگزار می‌شود که تمام تصمیماتی که در نشست‌های دوره‌ای کنوانسیون مطرح شده است هست، در نشست اعضا تصویب و نهایی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: دوازدهمین نشست اعضای متعاهد به کنوانسیون گونه‌های مهاجر با حضور بیش از ۱۰۰ کشور عضو این کنوانسیون و با شعار «آینده آن‌ها آینده ماست – توسعه پایدار جهت مردم و حیات وحش» از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۸ اکتبر سال میلادی جاری در شهر مانیل پایتخت مجموعه جزایر فیلیپین برگزار شد که نماینده معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی به نمایندگی از سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست حضور داشت.

مقدم با اعلام اینکه یکی از مصوبات دوازدهمین جلسه کنفرانس کشور‌های عضو کنوانسیون گونه‌های مهاجر قرار گرفتن گونه پلنگ در ضمیمه ۲ این کنوانسیون بود، گفت:پروپوزال مربوط به گونه پلنگ از طرف کشور‌های ایران، غنا، عربستان و کنیا به اجلاس ارائه شد که همه زیر گونه‌های پلنگ را در دنیا مشمول بر می‌شود.

وی افزود: پروپوزالی دیگر از طرف سایر کشور‌ها در خصوص گونه میش مرغ Great Bustard ارائه شد که با توجه به زیست این گونه در مرز‌های ایران، از طرف کشورمان مورد حمایت قرار گرفت.

وی تاکید کرد: به منظور بهره مندی از حمایت‌های مالی و تکنیکی کنوانسیون حفاظت از گونه‌های مهاجر جهت گونه پلنگ، مهم است در طی سه سال آتی قطعنامه‌ای جهت ارائه به نشست بعدی اعضای متعاهد به کنوانسیون مذکور تنظیم شود تا فعالیت‌های هماهنگی در منطقه جهت حفاظت از این گونه برنامه ریزی شود.

گفتنی هست، در طی دوازدهمین نشست اعضا، مقرر شد، نشست بعدی اعضای متعاهد به کنوانسیون حفاظت از گونه‌های مهاجر در کشور هندوستان برگزار شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مهاجرت | ایران | مهاجرت | اخبار محیط زیست | پلنگ | گونه های مهاجر | تنوع زیستی | خطر انقراض

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *