دانلود رایگان pdf کتاب گور به گور نوشته (ترجمه) ویلیام فاکنر نجف دریابندری چشمه

خواندن, آمریکا ,آمریکایی,کتاب های ویلیام فاکنر, کتاب های نجف دریابندری, کتاب های              	             		             		چشمه             	, دانلود pdf  										گور  به  گور										, دانلود رایگان  										گور  به  گور

اضافه به لیست علاقمندی ها

۲۶۰,۰۰۰ ریال

:۲۸۲۹۷
:متفرقه
:گوربهگور
:داستان های آمریکایی قرن 20
ویلیام فاکنر
نجف دریابندری
: چشمه
:رقعی
:۱۳۹۵
:۱۳
:نرم
:۳۰۴
:۲۶۰,۰۰۰ ریال

عبارات مهم : خواندن

درباره کتاب:

«گور به گور» رمانی است اثر ویلیام فاکنر نویسنده شهیر آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات که جهت نخستین بار در سال ۱۹۳۰ در آمریکا چاپ شد. عنوان کتاب برگرفته از کتاب ششم ادیسه اثر هومر است که در آن آگاممنون خطاب به اودیسئوس جمله عنوان کتاب یعنی «As I Lay Dying» را به کار می برد.

دریابندری همچنین اعتقاد است: « گوربه گور» کتاب عجیبی است ؛ زاویه دید داستان دایم درحال عوض کردن است ، « گور به گور» نزدیک به سی کاراکتر دارد ، این شخصیت ها هر کدام از هر واقعه ای برداشت خودشان را روایت می کنند و روایت هرکدام ، با دیگری تفاوت دارد ؛ به همین علت است که بعضی باورنمی کنند که فاکنر این کتاب راظرف شش هفته نوشته باشدو این حرف به شوخی شبیه است.

کتاب «گوربه گور» داستانی است مربوط به توده مردم آمریکا و شخصیت های این کتاب جزء طبقه ی روشنفکر وتحصیل کرده نیستد . داستان درزادگاه نویسنده ؛جنوب آمریکا اتفاق می افتد ونثرکتاب به زبان محاوره ای مردم جنوب است . من هم تلاش کردم این کتاب را به نثر محاوره ای فارسی برگردانم . اگر می خواستم این کتاب را به زبان ادبی برگردانم خوب نمی شدو تلاش کردم نثر کتاب ، به نثر محاوره یفارسی نزدیک باشد.»

خواندن «گور به گور» سخت و لذت بخش هست. سخت از آن جهت که صداهای بسیاری را می شنوید از ناخودآگاه ذهن های متعددی که هر کدام به شیوه خودشان به پرسشها خودشان فکر می کنند و همه هم لزوما «سالم» نیستند. کنار هم چیدن این صداهای متفاوت و تشخیص حقیقت بیرونی و انطباق آن با واقعیت درونی هر کدام از این ذهن ها نیازمند صرف انرژی و وقت زیادی هست. به همین علت هم خواندن «گور به گور» یک فعالیت ذهنی سنگین است که بعد از انجام آن احساس خستگی می کنید. ولی لذت خواندن این رمان هم به همین پیچیدگی ربط دارد. خواننده مدام در حال تلاش جهت درک موقعیت خود و حل معماهای بسیاری است که به ذهنش هجوم می آورند. حل هر کدام از این معماها هم وقت حس غرور ناشی از پیروزی در یک نبرد، و میل به تحسین معمار چیره دست این بازی را در او بیدار می کنند. به علاوه، وقت به دست آوردن درک مستقیم از درون شخصیت های متفاوت هم جهت خیلی ها لذت بخش است.

واژه های کلیدی: خواندن | آمریکا | آمریکایی | کتاب های ویلیام فاکنر | کتاب های نجف دریابندری | کتاب های چشمه | دانلود pdf گور به گور | دانلود رایگان گور به گور