دانلود رایگان pdf کتاب وداع با اسلحه (امیرکبیر) نوشته (ترجمه) ارنست همینگوی نجف دریابندری امیر

اسلحه , نویسنده ,کتاب های ارنست همینگوی, کتاب های نجف دریابندری, کتاب های              	             		             		امیرکبیر             	, دانلود pdf  										وداع با اسلحه (امیرکبیر)										, دانلود رایگان  										وداع با اسلحه (امیرکبیر)										, کتاب pdf  										وداع با اسلحه (امیرکبیر)

اضافه به لیست علاقمندی ها

۱۲۵,۰۰۰ ریال

:۱۱۶۰۴۰
:داستان جهان
:وداع با اسلحه (امیرکبیر)
:داستان های آمریکایی قرن 20
ارنست همینگوی
نجف دریابندری
: امیرکبیر
:رقعی
:۱۳۹۵
:۱۴
:۲۱
:نرم
:۳۴۳
:۱۲۵,۰۰۰ ریال

عبارات مهم : اسلحه

درباره کتاب:

وداع با اسلحه عنوان رمان دیگری از ارنست همینگوی نویسنده نامدار آمریکایی است که در سال ۱۹۲۹منتشر شده است است .همینگوی متولد سال ۱۸۹۹و برنده جایزه نوبل ادبیات و پسر بزرگ پزشکى به نام «کلارنس همینگوى» و مادرى به نام «گریس هال» است . در سال ۱۹۱۷ و بعد از فارغ التحصیلى از دبیرستان ارنست همینگوی به عنوان خبرنگار روزنامه «کانزاس سیتى استار» ؛ روزنامه ای که در آن دوران یکی از روزنامه‌های مطرح آمریکایی بود؛مشغول به کار شد. ارنست به خاطر ضعف بینایی از خدمت نظام معاف شد ولی با این حال به عنوان راننده آمبولانس راهى جبهه‌هاى جنگ جهانى اول شد. در سال ۱۹۱۸ همینگوى در حالیکه۱۹ سال داشتدر جبهه جنگ اتریش، ایتالیا زخمى شده است در یکی ازبیمارستان‌های میلان بسترى شد او در همین بیمارستان بود که عاشق پرستار خود، «اگنس ون کروسکى» شد و به او پیشنهاد ازدواج داد.

pdf+ دانلود رایگان کتاب وداع با اسلحه (امیرکبیر)

بعد از جنگ جهانی اول؛ جوانانی که با شورو شوق به جبهه رفته بودند از آنچه که در آن دوران از عبارات و کلمات پر طمطراق و مقدس برایشان گفته بودند سرخورده می‌شوندو به دنبال آن؛ حالتی از آشوب و وازدگیآنان را فرا می‌گیرد. ارنست بهتر از همه این حالت را دریافته و آن را در قالب رمانی قشنگ بیان می‌دارد. این رمان که موضوعی رمانتیک دارد بر خلاف انتظار و در تناقضی گیرا به طرزی غیر رمانتیک پیش می‌رود به نحوی که سخت گیرترین و منتقد ترین خواننده‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده و آنان را به تعریف و تمجید از آن وا می‌دارد گزینش این رمان در لیست‌هایی مانند:

  • صد کتاب برتر تاریخ به گزینش گاردین
  • صد رمان برتر به گزینش کتابخانه مدرن
  • صد رمان برتر تاریخ به گزینش دانیل برت

بیانگر برتری این اثر در تاریخ ادبیات دنیا است.

از آنجا که ارنست همینگوی در برهه ی جنگ جهانی اول در ارتش ایتالیا می‌جنگید رمان وداع با اسلحه را بر پایه همین تجارب واقعی خودش نوشته و شخصیت‌های این رمان نیز از بعضی شخصیت‌های زندگی واقعی ارنست الهام می‌گیرد. در واقع کاترین بارکلی در وداع با اسلحه از شخصیت اگنس ون کوروسکی پرستار بیمارستان صلیب سرخ آمریکا در میلان ایتالیا الهام گرفته و شخصیت هلن فرگوسن الهام گرفته از کیتی کانال خبرنگار مد اهل پاریس و کشیش این رمان نیز الهام گرفته از شخصیت کشیشی بنام “دن جوزپه بیانکی” است .

دانلود رایگان pdf کتاب وداع با اسلحه (امیرکبیر) نوشته (ترجمه) ارنست همینگوی نجف دریابندری امیر

نجف دریابندری این رمان را در جوانی و ۲۳ سالگی به فارسی ترجمه کرده هست. دریا بندری در چاپ‌های بعدی که از این اثر منتشر شد تغییراتی داد خود دریابندری در وقت خواندن این کتاب پی به بیان خاص نویسنده می‌برد و در ترجمه‌اش نیز تلاش می‌کند به زبانی مشابه به نوعبیان نویسنده در فارسی دست پیدا کند. این کتاب ابتدا به وسیله انتشارات صفی علیشاه و سپس به وسیله نشر نیلوفر به چاپ رسیده است.

اولین فیلم سینمایی بر اساس رمان وداع با اسلحه به کارگردانی فرانک بورزیگی و بازیگری کوپر و هلن هیز و آدولف منژودر سال ۱۹۳۲ ساخته شد . این فیلم توانست برنده جایزه اسکار عالی ترین فیلمبرداری و عالی ترین صدا گذاری و نامزد اسکاربهترین فیلم و نامزد اسکار عالی ترین کارگردانی هنری در آن دوران گردد.

در سال ۱۹۵۷ رمان وداع با اسلحه به کارگردانی چارلز ویدور و جان هیوستن و با هنرنماییبازیگرانی چونجنیفر جونز،راک هادسن و ویتوریو دسیکا بر روی صحنه می آید و ویتوریو دسیکا (کارگردان شهیر ایتالیایی) جهت بازی در این فیلم نامزد اسکار عالی ترین بازیگر می‌شود.

واژه های کلیدی: اسلحه | نویسنده | کتاب های ارنست همینگوی | کتاب های نجف دریابندری | کتاب های امیرکبیر | دانلود pdf وداع با اسلحه (امیرکبیر) | دانلود رایگان وداع با اسلحه (امیرکبیر) | کتاب pdf وداع با اسلحه (امیرکبیر)