دانلود رایگان pdf کتاب ملت علاقه (شومیز) نوشته (ترجمه) الیف شافاک ارسلان فصیحی ققنوس

ملت , تاریخ , ترجمه , ترکیه ,داستان, داستان ,کتاب های الیف شافاک, کتاب های ارسلان فصیحی

اضافه به لیست علاقمندی ها

۴۲۰,۰۰۰ ریال

:۹۲۵۶۵
:داستان جهان
:ملت علاقه (شومیز)
:داستان های ترکی قرن 20
الیف شافاک
ارسلان فصیحی
: ققنوس
:رقعی
:۱۳۹۶
:۲۸
:۱۴
:۲۱.۵
:نرم
:۵۱۱
:۴۲۰,۰۰۰ ریال

عبارات مهم : ملت

درباره کتاب:

پرفروش‌ترین رمان تاریخ ترکیه که گفته می‌شود بیش از پانصد بار تجدید چاپ شده است هست. این رمان به نوعی بازگویی رابطه میان شمس و مولانا در قالب داستانی امروزی و از زبان یک زن آمریکایی است که به همه روزمرگی ها و همسر و کار پشت پا میزند و عازم سفر ترکیه می شود.

اما پرفروش‌ترین رمان تاریخ ترکیه چگونه کتابی ست؟ رمان «ملت عشق» اثری‌ست عاشقانه؛ برخوردار از فرمی که می توان آن را دو رمان محسوب کرد در قالب یک رمان؛ دو روایت تو‌در‌تو که به صورت موازی روایت می شوند؛ ولی در دو وقت متفاوت جریان دارند. یکی قرنها پیش در شرق و یکی در وقت حال و در غرب (امریکا) بر این پایه اگرچه به ظاهر تفاوت های بسیار زیاد و اساسی باهم دارند ولی از آنجا که بن‌مایه هردوی آنها علاقه و تاثیر آن در زندگی‌ست بی شباهت به هم نیستند. ملت علاقه از یک سو داستان دلدادگی و از دیگر سو داستان رهایی هست؛ از یک سو به علاقه زمینی می پردازد و از دیگر سو به علاقه معنوی و جنبه های عرفانی علاقه و زندگی اشاره میکند. این سویه های متقابل که در هر دو خط داستان دیده می شود از جمله جذابیت های مهم این رمان محسوب می شود که الیف شافاک با چیره دستی با کنارهم قرار دادن این عنصرهای خط و ربطی جهت نزدیک شدن و پیوند خوردن این دو داستان به وجود آورده است.

ناگفته نماند که ترجمه ارسلان فصیحی هم کاری بدون نقص است تا جایی که کاوه میرعباسی، نویسنده و مترجم معروف راجع به آن می گوید: “من هر لحظه کتاب‌های مهم را از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی می‌خوانم، ولی مدتی قبل، «ملت عشق» را با ترجمه ارسلان فصیحی خواندم و از آن بسیار لذت بردم.”

نکته‌ی دیگر اینکه ترجمه این رمان پنج سال پیش به اتمام رسیده بود که تا چندی پیش جزو آثار غیرقابل انتشار وزارت ارشاد بود ولی آخر بعد از بازبینی مجدد، نشر ققنوس آن را منتشر کرد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

کلماتی که ما جهت توصیف خالق بکار میبریم، درواقع نشاندهده ی آنست که ما خودمان را چگونه توصیف میکنیم. اگر موجودی هولناک در ذهنمان متصور میشویم، در واقع این ما هستیم که با وحشت احاطه شده است ایم. ولی اگر علاقه و دوستی را احساس کردی، از تو چیزی جز این دو پدید نخواهد آمد.

pdf+ دانلود رایگان کتاب ملت علاقه (شومیز)

خبرهای وابسته

» میرعباسی: «ملت عشق» پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه را بخوانید/ حکایت های شمس و مولانا در رمان برجسته الیف شافاک » ما و «ملت عشق» شافاک: ارسلان فصیحی

واژه های کلیدی: ملت | تاریخ | ترجمه | ترکیه | داستان | داستان | کتاب های الیف شافاک | کتاب های ارسلان فصیحی