دانلود رایگان pdf کتاب مرگی بسیار آرام نوشته (ترجمه) سیمون دوبووار سیروس ذکاء ماهی

زندگی , داستان , نویسنده ,کتاب های سیمون دوبووار, کتاب های سیروس ذکاء, کتاب های              	             		             		ماهی             	, دانلود pdf  										مرگی بسیار آرام										, دانلود رایگان  										مرگی بسیار آرام

اضافه به لیست علاقمندی ها

۷۵,۰۰۰ ریال

:۱۰۸۴۵۶
:داستان جهان
:مرگی بسیار آرام
:داستان فرانسوی قرن 20
سیمون دوبووار
سیروس ذکاء
: ماهی
:جیبی
:۱۳۹۶
:۱۲
:۱۶.۵
:نرم
:۱۲۸
:۷۵,۰۰۰ ریال

عبارات مهم : زندگی

درباره کتاب:

«مرگی بسیار آرام»، رمانی از سیمون دوبووار، نویسنده مطرح فرانسوی است که در سال ۱۹۶۴ چاپ شده است هست. دوبوور در این کتاب خاطرات و احساسات اعضای خانواده اش را در هفته های نهایی زندگی مادرش بیان کرده است.

در پشت جلد کتاب می خوانیم: «اما نه، انسان بدهید باعث نمی میرد که به دنیا آمده، زندگی کرده و پیر شده، بلکه به علتی می میرد. دانستن این که مامان به علت سن و سالش به فوت نزدیک بود، از این غافلگیری دهشتناک نکاست؛ او یک غده سرطانی داشت. سرطان انسداد شریان و نارسایی های ریوی همان قدر سبعانه و آینده نگری ناپذیرند که از کار افتادن موتور هواپیما در سینه آسمان. مادرم در آن انزوای احتضار همه را تشویق به خوش بینی می کرد و بهای به بی نهایت هر لحظه را می دانست. پافشاری بیهوده اش نیز پرده اطمینان بخش ابتذالات روزانه را می درید. هیچ مرگی طبیعی نیست…»

رمان «مرگی بسیار آرام» را می توان گزارشی از آخرین روزهای زندگی مادر سیمون دوبووار دانست؛ مادرش لیز خورده، بر زمین می افتد در بیمارستان و حین مداوای شکستگی، پی می برد به سرطان مبتلا شده است هست. مادر دوبووار ۶ هفته بعد از دنیا می رود. نویسنده در این اثر ادبی، از احساسات خود، خواهر و مادرش در خلال این روزها می نویسد. وی در این کتاب در باب ماجرای فوت مادرش و نگاه فلسفی به فوت سخن می گوید.

در بخشی از این کتاب آمده است:«از خواب که بیدار شدم، بلافاصله به خواهرم تلفن کردم. مامان نیمه های شب به هوش آمده بود. می دانست عملش کرده اند و خیلی هم تعجب نکرده بود. تاکسی گرفتم. همان مسیر همیشگی، همان پاییز مطبوع و آبی، همان درمانگاه. ولی پا به داستان دیگری می گذاشتم؛ داستان دوره احتضار و نه داستان دوره نقاهت.»

سیروس ذکاء، مترجم و روزنامه نگار در سال ۱۳۰۵ در تبریز متولد شد. «وسوسه غرب»، «فاتحان» و «سرنوشت بشر» آندره مالرو و «دخمه های واتیکان» آندره ژید از جمله آثار انتشار یافته او هستند.

واژه های کلیدی: زندگی | داستان | نویسنده | کتاب های سیمون دوبووار | کتاب های سیروس ذکاء | کتاب های ماهی | دانلود pdf مرگی بسیار آرام | دانلود رایگان مرگی بسیار آرام