دانلود رایگان pdf کتاب تهران در بعدازظهر (جهان تازه داستان 52) نوشته (ترجمه) مصطفی مستور چشمه

ایران ,داستان,مجموعه, داستان , داستان کوتاه ,کتاب های مصطفی مستور, کتاب های              	             		             		چشمه             	, دانلود pdf  										تهران در بعدازظهر (جهان تازه داستان 52)

اضافه به لیست علاقمندی ها

۷۵,۰۰۰ ریال

:۱۲۰۹۰
: داستان ایران
:پایتخت کشور عزیزمان ایران در بعدازظهر (جهان تازه داستان 52)
: داستان های فارسی قرن 14
مصطفی مستور
: چشمه
:رقعی
:۱۳۹۵
:۱۳
:۱۴.۱
:۲۱.۱
:نرم
:۸۷
:۷۵,۰۰۰ ریال

عبارات مهم : ایران

درباره کتاب:
مجموعه داستان «تهران در بعدازظهر» با ۶ داستان کوتاه نشان دهنده ی عوض کردن نگرش مصطفی مستور راجع به ی زن هست. محوریت موضوعی همه ی داستان های این مجموعه زنان و نقش آن ها در زندگی مردان هست. این نگرش در داستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در بعدازظهر به اوج خود می رسد. این داستان مشمول بر ۷ روایت در یک بعدازظهر در پایتخت کشور عزیزمان ایران است که در آن ها شخصیت ها هرکدام به نوعی درگیر رابطه ی عاطفی یا شکست در رابطهبا زنان هستند. حتی در داستان «چند روایت معتبر راجع به ی دوزخ» راوی زنی است که از مردان زندگی اش صحبت می کند.
می توان گفت مصطفی مستور این مجموعه را در امتداد دیگر داستان هایش پرداخت کرده است و حتا شخصیت ها را از داستان های دیگرش جدا کرده و در این مجموعه در موقعیتی تازه قرار دادههست. او در کنار نگاه تازه و متفاوت به زن، مباحث اعتقادی و نگاه به روسپی گری و علاقه را که هر لحظه به آن ها پرداخته هست، هم چنان در مرکز توجه دارد. این توجه گاهی با عوض کردن نگرش همراههست. به عنوان مثال در داستان «چند روایت معتبر راجع به ی برزخ» داستان با روایت عاشقیت در یک نگاه و شوریدگی بعد از آن شروع می شود، ولی همان عاشق شوریده درحالی که هم چنان درگیر علاقه زنی با ساعت مچی صفحه بزرگ هست، عاشق هم کلاسی خود می شود و دست آخر به این نتیجه می رسد که «هر زن انگار شاخه ای بود از درختی مقدس که در یکی از آن میلیون ها منزل افتاده بود. این که خوشبختی، همه ی خوشبختی نه تکه ای از آن، یا داشتن تمام آن شاخه های سبز است یا هیچ کدام».
مصطفی مستور در این داستان ها در نقش یک مصلح اجتماعی ظاهر می شود و از زبان شخصیت هایش حرف هایی می زند که قرار است حرف مهم داستان باشد. حال این شخصیت در یک داستان یک روسپی هست؛ در داستانی دیگر یک کودک منگل و در داستانی دیگر یک الکلی دائم الخمر.
در بیش تر داستان های مجموعه ی پایتخت کشور عزیزمان ایران در بعدازظهر با تکنیک روایی یا ساختاری خاص یا پیچیده ای روبرو نیستیم؛ ولی این امر در داستان آخر مجموعه، چند مسئله ی ساده، عوض کردن می کند و مخاطب با یک داستان به اصطلاح تکنیکی و مدرن روبرو می شود. مستور که داستانش را به احترام جان آپدایک نوشته است ده مسئله را طرح کردهکه باز هم نقش زن در آن پررنگ و برجستههست. ولی تکنیکی که در این پرسشها به کار برده شده است و درواقع طرح ریاضی وار یک متن داستانی، تنها به یک متن متفاوت و تازه منجر شده است است.

واژه های کلیدی: ایران | داستان | مجموعه | داستان | داستان کوتاه | کتاب های مصطفی مستور | کتاب های چشمه | دانلود pdf تهران در بعدازظهر (جهان تازه داستان 52)