خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سكویی كه بعد از 5 سال كسب شد ، درخشش طلای آسیا بر سینه ساحلی‌بازان

والیبال ساحلی ایران با درخشش 2 جوان خود توانست بعد از 5 سال مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را بر گردن بیاندازد.

سكویی كه بعد از 5 سال كسب شد ، درخشش طلای آسیا بر سینه ساحلی‌بازان

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ساحلی ایران، متشكل از رحمان رئوفی و بهمن سالمی، موفق شدند با نمایشی فوق‌العاده در مسابقات قهرمانی والیبال ساحلی آسیا كه در كشور تایلند و با حضور 32 تیم برگزار می‌شد، با اقتدار و پس از عبور از سد تیم‌های قدرتمندی مانند قطر، چین و اندونزی به مقام قهرمانی دست پیدا كنند.  
 

**ساحلی‌بازان راهی تایلند شدند
بهمن سالمی و رحمان رئوفی با هدایت رضا نایینی در چارچوب تیم «الف» و آرش وکیلی و عباس پورعسگری در قالب تیم «ب»، چند روز پیش از آغاز مسابقات والیبال ساحلی آسیا راهی تایلند،  شدند. به منظور حضور در رقابت‌هایی كه قرار بود در  دو بخش مردان و زنان آسیا از روز جمعه 25 فروردین ماه در تایلند آغاز شود.  

عبارات مهم : تیم ملی والیبال
بر اساس برنامه از پیش تعیین شده دور مقدماتی این رقابت ها در هشت گروه برگزار شد که تیم‌های ملی الف (بهمن سالمی و رحمان رئوفی) و ب (آرش وکیلی و عباس پورعسگری) ایران در گروه‌های اول و هشتم قرار گرفتند. تیم ملی الف ایران با استرالیا یک، عمان یک و سنگاپور هم‌گروه شد و تیم ملی ب ایران در مرحله نخست باید به مصاف تایلند یک، نیوزلند یک و عمان دو می‌رفت.  

 
 

** حذف پورعسگری و وكیلی با شكست مقابل چین
 تیم ملی والیبال ب ساحلی ایران در نخستین مسابقه خود در دور مقدماتی این رقابت‎ها دو بر صفر نیوزلند را شکست داد و در دومین دیدار دو بر صفر مغلوب تایلند میزبان شد. این تیم در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی این رقابت ها تیم عمان دو را شکست داد و به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله بعد شد.
 
عباس پورعسگری و آرش وکیلی در مرحله بعد به مصاف چین (لکجیانگ – بائو) رفت و دو بر صفر مغلوب و از دور رقابت ها حذف شد. ملی پوشان ایران با امتیازهای 21 بر 17 و 21 بر 13 مغلوب نماینده چین شدند تا كارشان در این دوره از رقابت‌ها تمام شود.
**قدرت‌های آسیا تسلیم ِ سالمی و رئوفی  
 تیم الف ایران اما نتایج بهتری كسب كرد و توانست تا فینال مسابقات و كسب كاپ قهرمانی پیش برود. این تیم در نخستین مسابقه خود در دور مقدماتی به مصاف عمان یک رفت و دو بر صفر مغلوب این تیم شد.ملی پوشان ایران در این مسابقه با امتیازهای 21 بر 16 و 21 بر 18 مغلوب عمان یک شدند.
 
تیم ملی الف والیبال ساحلی ایران در دومین مسابقه خود به مصاف تیم سنگاپور رفت و دو بر صفر با امتیاز مشابه 21 بر 10 این تیم را شکست داد تا نخستین برد خود در رقابت های قهرمانی آسیا را به دست آورد. این تیم در ادامه و در سومین دیدار خود در این رقابت‌ها به مصاف یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی در این رقابت ها (استرالیا) رفت و با شکست دو بر یک این تیم به عنوان تیم دوم گروه یک به مرحله بعدی صعود کرد. این تیم در مرحله یك هشتم نهایی به مصاف قزاقستان یک رفت و دو بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
این تیم بعد از شكست دادن حریفان خود و رسیدن به مرحله یك چهارم نهایی ، با قرعه سختی مواجه شد و باید به مصاف تیم چین می‌رفت. شاگردان نایینی موفق شدند تیم چین را با اقتدار شكست داده و راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات شوند. در این مرحله تیم قدرتمند قطر حریف ایران شد كه باز هم این ساحلی‌بازان ملی‌پوش كشورمان بودند كه در دیداری حساس و نفس‌گیر موفق شدند‌ با حساب دو بر یك قطر را مغلوب كرده و راهی فینال شوند.  
 
 

**پیروزی در فینال و كسب سكوی نخست
در فینال مسابقات قهرمانی آسیا،  تیم ملی والیبال ساحلی اندونزی حریف شاگردان نایینی بود. دیداری كه با پیروزی مردان ایران و ایستادن روی سكوی نخست همراه شد. تیم ملی والیبال ساحلی ایران در شرایطی با غلبه بر حریفان آسیایی خود پا به دیدار نهایی مسابقات گذاشت و  به مقام قهرمانی رسید، كه در دیدار فینال این مسابقات با تیم ملی والیبال ساحلی اندونزی دیدار كرد. 
 
دو بر یک این تیم را شکست داد تا والیبال ساحلی ایران برای دومین بار قهرمان آسیا شود. ملی پوشان ایران در ست دوم این مسابقه 21 بر 12 مغلوب حریف شدند اما در ست های اول و سوم با امتیازهای 22 بر 20 و 15بر 12 به پیروزی رسیدند تا به عنوان نخست قاره كهن دست یابند. در دیدار رده بندی نیز تیم های استرالیا و قطر به مصاف یکدیگر رفتند که استرالیا با شکست دو بر صفر (23 بر 21 و 21 بر 14) حریف به عنوان سومی و مدال برنز دست یافت.
**ساحلي‌بازان در آغاز مسيري طولاني
 پیش از این و در سال 2011 تیم ملی والیبال ساحلی ایران با تركیب آق محمد سلاق و پرویز فرخی موفق به کسب مقام قهرمانی رقابت‌های قهرمانی والیبال ساحلی آسیا شده بود و این قهرمانی كه حاصل تلاش رحمان رئوفی و بهمن سالمی بود بعد از پنج سال برای والیبال ساحلی ایران به ارمغان آمد.  
تیم ملی والیبال ساحلی ایران پیش از اعزام به این مسابقات چندین مرحله اردوی آماده‌سازی را پشت سر گذاشته بود و اسفند ماه سال گذشته در رقابت‌های تور جهانی والیبال ساحلی 2017 با حریفانی سرسخت از سرتاسر جهان دیدار كرده بود.
 
شاگردان نایینی با آمادگی و برنامه‌ریزی قبلی راهی مسابقات شده بودند و پیش‌بینی می‌شد كه این تیم عنوانی در خور توانمندی و تلاشش كسب كند. ساحلی‌بازان ایران پس از بازگشت از تایلند چند روز استراحت خواهند کرد و سپس برای حضور شایسته در رقابت های تور کنفدراسیون آسیا که از 13 تا 16 اردیبهشت در دوحه قطر برگزار می شود، تمرینات خود را شروع آغاز می‌كنند. مسابقاتی كه برای والیبال ساحلی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا چهار تیم برتر این رقابت‌ها سهمیه مسابقات جهانی اتریش را تصاحب خواهند كرد.
 تیم ملی والیبال ساحلی ایران بعد از كسب مقام قهرمانی در آسیا ، حالا اهداف بزرگ‌تری در سر دارد كه از میان آن می‌توان به كسب سهمیه المپیك اشاره كرد.
 
 

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تیم ملی والیبال | والیبال ساحلی | مقام قهرمانی | مسابقات | مسابقات | تایلند | ایران | واليبال

سكویی كه بعد از 5 سال كسب شد ، درخشش طلای آسیا بر سینه ساحلی‌بازان

سكویی كه بعد از 5 سال كسب شد ، درخشش طلای آسیا بر سینه ساحلی‌بازان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *