خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

این میوه مثل یک قرص خواب طبیعی عمل می‌کند

علم ثابت کرده است که مصرف خانواده گیلاس، جهت خواب بهینه، بافایده هستند. مصرف مرتب خانواده گیلاس، میزان هورمون هایی را که موجب خواب می‌شوند، زیاد کردن می‌دهد

این میوه مثل یک قرص خواب طبیعی عمل می‌کند

به گزارش گروه وبگردی کلوب خبرنگاران جوان، خانواده گیلاس ها به خاطر خواص بی شمارشان، بسیار معروف هستند. این میوه های گوشتی، سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان هستند. گیلاس ها مملو از فیبر و مواد معدنی هستند. کارشناسان تغذیه هم بر این باور هستند و آن ها را قسمتی از برنامه غذایی سالم می دانند. ولی آیا می دانید این میوه های آبدار، خیلی قویتر از یک قرص خواب آور عمل می کنند؟ آزمایشات نشان می دهند که گیلاس ها، منبع طبیعی ملاتونین هستند.

عبارات مهم : طبیعی
ملاتونین چیست؟

ملاتونین هورمونی است که به وسیله غده صنوبری آزاد می شود. ملاتونین موجب خواب آلودگی می شود. این هورمون، در شب ترشح می شود، پیامی به بدن جهت خوابیدن می رساند. بدن گیرنده هایی دارد که این هورمون را تشخیص می دهند. به محض تشخیص آن، کل بدن به خواب می رود.

ملاتونین در همه جانداران پیدا می شود، از قبیل: گیاهان، حیوانات و قارچ ها. در انسان، این هورمون در مغز ترشح می شود. میزان ملانوتین ترشح شده است در بدن، بستگی به ساعت بدن دارد. به طور معمول، میزان آن، از عصر تا نصف شب، زیاد می شود. در شب، میزان آن زیاد می ماند. صبح که شد، نشانه های کم کردن ملانوتین در بدن نمایان می شود. این امر، مغز را بیدار می کند.

کار ملاتونین، زیاد از پیام رسانی جهت خواب است. به تنظیم خواب نیز کمک می کند. با وجود آن که نقش ملاتونین در بدن انسان هنوز در پرده ای از ابهام باقی مانده است، ولی بعضی از متخصصان بر این باورند که این هورمون، ریتم همزمان شبانه روز، در نقاط متفاوت بدن است.
متاسفانه، بعضی از افراد، به اندازه کافی هورمون خواب جهت داشتن یک خواب کامل، آزاد نمی کنند. این افراد از ناراحتی کم خوابی زحمت می برند، زیرا میزان تولید ملاتونینشان در شب، غیر طبیعی است. بنابراین، خوردن غذایی که باعث زیاد کردن ملاتونین بشود، به داشتن خواب بهتر کمک می کند.

تحقیقات

تحقیقی در سال ۲۰۰۱ میلادی، به وسیله متخصصان مرکز دانشگاه تگزاس صورت پذیرفت و به این نتیجه رسیدند که میزان ملاتونین گیلاس ها نسبت به میوه های دیگر، بسیار زیادتر است.

بر اساس نتیجه های همین تحقیق، خوردن گیلاس ها، می تواند موجب تنظیم تناوب خواب شود. همچنین گیلاس ها، کیفیت خواب را بهتر می کنند و مدت وقت آن را نیز زیاد کردن می دهند. از آنجا که این میوه ها سرشار از آنتوسیانین (آنتی اکسیدان) هستند، خاصیت سلامتیشان، دو چندان می شود.

در تحقیقی جداگانه در سال ۲۰۱۰ به این نتیجه رسیدند، که با دادن آب آلبالو به یک سالخورده، تناوب خواب او اصلاح پیدا کرده است. کارشناسان بر این باورند، که فقط گونه های خاصی از گیلاس ها، می توانند بر کیفیت و کمیت خواب تأثیر داشته باشند.

در سال ۲۰۱۴، تحقیقی در دانشگاه نورثامبریا به این نتیجه رسید که کسانی که ۲۳۰ میلی لیتر آب آلبالو ترش می خورند، وقت خوابشان زیاد می شود. کیفیت و کمیت خوابشان نیز، نسبت به بقیه بهتر می شود. آنچه که آزمایش دانشگاه نورثامبریا را نسبت به بقیه تحقیقات متمایز کرده بود، میزان دُز ملاتونین در آلبالو بود.

این امر نشان می دهد که دیگر ترکیبات – مانند ویتامین ها یا مواد شیمیایی گیاهی – در حال ترکیب با ملاتونین، جهت برقراری خواب مؤثر هستند. این اتفاق در غذاهای کامل (طبیعی) در مقایسه با مکمل ها، زیاد اتفاق می افتد.

نتیجه گیری

بی خوابی موجب بیماری های مزمن گوناگونی به خصوص در بین سالخوردگان می شود. یک خواب خوب جهت افرادی که در شرایط سخت و ناراحت کننده هستند، بسیار حیاتی است. علم ثابت کرده است که مصرف خانواده گیلاس، جهت خواب بهینه، بافایده هستند. مصرف مرتب خانواده گیلاس، میزان هورمون هایی را که موجب خواب می شوند، زیاد کردن می دهد. بنابراین، اگر مسئله بی خوابی دارید، گیلاس ها را امتحان کنید. ما نوشیدن آب آلبالو را جهت گرفتن نتیجه بیشتر، به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع:فردا

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: طبیعی | گیلاس | هورمون | آلبالو | خوابیدن | بی خوابی | کم خوابی | دانشگاه | بی خوابی | هورمون ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *