خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

همایش دهیاران روستاهای حوضه آبریز دریاچه اورمیه

قربانعلی سعادت در همایش دهیاران روستاهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه افزود: 9 شهرستان ارومیه، سلماس، نقده، بوکان، مهاباد، تکاب، شاهین دژ، میاندوآب و اشنویه در ای

همایش دهیاران روستاهای حوضه آبریز دریاچه اورمیه

به روایت گروه خبری گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، استاندار آذربایجان غربی گفت: حمایت های اعتباری و فکری دولت تدبیر و امید، مهمترین عامل در تثبیت و احیای دریاچه ارومیه بود زیرا با اجرای طرح های احیایی، از کم کردن هر سال 40 سانتیمتر از تراز دریاچه جلوگیری شد.

قربانعلی سعادت در همایش دهیاران روستاهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه افزود: 9 شهرستان ارومیه، سلماس، نقده، بوکان، مهاباد، تکاب، شاهین دژ، میاندوآب و اشنویه در این حوضه واقع شده است است که برنامه های تخصصی احیای دریاچه ارومیه در این شهرستان ها به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: در صورت اجر ا نکردن طرح های احیایی، عنوان ریزگردها پنج میلیون نفر را ترساندن می کرده این ترساندن با یک برنامه منسجم 10 ساله به طور کامل از بین می رود.

وی اظهارکرد: کشاورزان و روستاییان از طرح های حمایتی احیای دریاچه ارومیه استقبال خوبی دارند ولی در بعضی بخش ها مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود زیرا اجرای این طرح ها به نفع شهر و استان و کشور است.

همایش دهیاران روستاهای حوضه آبریز دریاچه اورمیه

استاندار آذربایجان غربی افزود: لایروبی رودخانه ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حوالی رودخانه از وظایف شوراها و دهیاران است که نقش این نوع کارها در جلوگیری از حوادثی نظیر سیل و کم کردن تلفات این حوادث در سیل اخیر به خوبی نمایان شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: در سایه فعالیت ها و تدابیر دولت یازدهم 85 سانتیمتر به تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه افزوده شده است است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 1402 دریاچه به تراز اکولوژیک خود بازمی گردد.

تقی کهوریان با اشاره به اینکه دهیاران در صف اول احیای دریاچه ارومیه هستند، ادامه داد: حدود 90 درصد منابع آب تجدیدپذیر و تجدید ناپذیر در بخش کشاورزی مصرف می شود و کشاورزان باید در مصرف آب صرفه جویی مورد نیاز را داشته باشند زیرا چالش مهم ما مصرف بیش از حد منابع آبی حوزه دریاچه ارومیه است.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع تامین آب اگر در مصرف این منابع مدیریت مناسب صورت نگیرد کم آبی و بی آبی کیفیت زندگی ما را به خطر می اندازد و باید برنامه های کم کردن مصرف آب به نحو احسنت صورت گیرد.

قربانعلی سعادت در همایش دهیاران روستاهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه افزود: 9 شهرستان ارومیه، سلماس، نقده، بوکان، مهاباد، تکاب، شاهین دژ، میاندوآب و اشنویه در ای

پرویز آراسته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز با اشاره به وجود 2 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه بیان کرد: محیط زیست استان در جهت حفاظت از پارک ملی دریاچه ارومیه اقدام به آبرسانی به حیات وحش جزایر دریاچه، احیای تالاب ها، امضای سند همکاری با ژاپن در جهت حمایت از دریاچه ارومیه را انجام داده است.

وی افزود: دهیاران و کشاورزان دِه باید مصرف کودهای مضر را کنار گذاشته و از کودهای بیولوژیکی در جهت حفاظت از منابع آب زیرزمینی انجام دهند تا بتوانیم از آلودگی منابع آبی جلوگیری کنیم.

این همایش2 روزه در روز اول با حضور 600 نفر از دهیاران شهرستان های مهاباد، بوکان، میاندوآب، اشنویه، تکاب و شاهین دژ برگزار شد .

انتهای پیام/ع

واژه های کلیدی: منابع | دریاچه | مهاباد | ارومیه | برنامه | دریاچه | مهاباد | جلوگیری | آذربایجان | برنامه ریزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *