خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تجربه‌ اجرای تئاتر در مسجد، تجربه‌ كم‌نظیری است

تجربه‌ اجرای نمایش در مسجد، تجربه‌ خاص و عجیبی است و ما با اجرای نمایش خود كه مضمونی عاشورایی دارد، توانستیم بازخوردهای شگفت‌انگیزی دریافت كنیم.

تجربه‌ اجرای تئاتر در مسجد، تجربه‌ كم‌نظیری است

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی کلوب خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مصطفی اژدرپور تجربه ی اجرای تئاتر در مساجد را تجربه ای خاص و كم نظیر توصیف كرد.

عبارات مهم : تئاتر
مصطفی اژدرپور، از كارگردانان جوان و فعال تئاتر در استان مازندران كه با نمایش «نافرجام» در دوازدهمین جشنواره تئاتر مردمی فرزند های مسجد حضور داشت، گفت: تجربه اجرای نمایش در مسجد، تجربه خاص و عجیبی است و ما با اجرای نمایش خود كه مضمونی عاشورایی دارد، توانستیم بازخوردهای شگفت انگیزی دریافت كنیم.

وی اضافه كرد: فكر می كنم یكی از دلایل كسب بازخوردهای مثبت از سوی مخاطبان مسجدی، مضمون عاشورایی نمایش مان بوده است. در مساجدی كه ما اجرای نمایش داشتیم بازخوردهای خیلی خوبی گرفتیم و حتی خود مسجدی ها به ما پیشنهاد اجرا در دیگر مساجد و مراسم ها را دادند.

این كارگردان تئاتر تصریح كرد: اعتقاد دارم در جریان تئاتر مردمی فرزند های مسجد، باید خواسته و سلیقه مخاطبان مورد توجه دقیق قرار گیرد. مسجد، مكان مقدسی است و مردم از همه طیف ها در وهله اول به قصد عبادت به این محیط معنوی قدم می گذارند. بنابراین اگر هنرمندان می خواهند در این فضا هنرنمایی كنند باید فضا و مخاطب خود را از هر نظر بشناسند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد بعضی از هنرمندان جوان در مورد تئاتر مسجدی چندان توجیه نیستند. تئاتر مسجدی اگر قرار است در مسجد اجرا شود باید فارغ از نور و دكور خاص باشد و به شكلی صمیمی به مخاطبانش نزدیك شود و با ایشان ارتباط برقرار كند.

اژدرپور در آخر گفت: خیلی از مسجدی ها نگاه مثبتی به هنر تئاتر ندارند ولی جریان تئاتر مردمی فرزند های مسجد می تواند این نگاه را تغییر دهد. اعتقاد دارم جریان تئاتر مردمی فرزند های مسجد اهداف گوناگونی پیش رو دارد كه با توجه به روند رو به رشد آن به طور حتم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تئاتر | فرزند | نمایش | تئاتر | تئاتر مسجد | اجرای تئاتر مسجد | مصطفی اژدرپور |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *