خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تحقق 98 درصد اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش دام و طیور کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر سال ۹۲۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور است که از این میزان ۸۲۰ هزار تن در داخل تولید و مابقی نیز وارد می‌شود.

تحقق 98 درصد اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش دام و طیور کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در همایش دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان سمنان گفت: با تلاش های صورت گرفته خوشبختانه ۹۸,۲ درصد اهداف آینده نگری شده است تولید در بخش دام و طیور در سال ۹۵ محقق شده است است.

عبارات مهم : اقتصاد
وی ضمن اشاره به تحقق اهداف دام و طیور در سطح کشور طی سال قبل، افزود: هر سال ۹۲۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور است که از این میزان ۸۲۰ هزار تن در داخل تولید و مابقی نیز وارد می شود که این میزان نیز با برنامه ریزی صورت گرفته به کمترین حد خود کم کردن می یابد لیکن این طراز خوب در تولیدات و واردات یکی از اهدافی بود که خوشبختانه به بخش عمده آن دست یافته ایم.

رکنی تصریح کرد: در سال گذشته، دو میلیون و ۹۲هزار تن گوشت مرغ معادل۹۶ درصد اهداف آینده نگری شده، در تخم مرغ با ۹۴۱هزار تن معادل ۹۹درصد اهداف آینده نگری و در عسل با ۸۱ هزار تن معادل ۹۸درصد اهداف تعیین شده است روبرو بودیم که گام خوبی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بود.

معاون امور دام و طیور وزیر جهاد کشاورزی افزود: جهاد کشاورزی شاگرد اول حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح کشور طی سال۹۵ بوده است.

وی افزود: تولید شیر در سال ۹۵ به بیش از۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید همچنین در این سال رکورد صادرات محصولات لبنی شکسته شد چرا که کشور عزیزمان ایران اسلامی در این سال ۸۵۰ هزار تن محصولات لبنی به خارج صادر کرد.

رکنی اظهار داشت: استفاده از نهال های اصلاح شده است در حوزه باغبانی، توسعه سامانه های نوین آبیاری، زیاد کردن کیفیت در سطح زیر کشت، تغییر الگوی کشت، آموزش کشاورزان، اجرای طرح به نژادی، کشاورزی مکانیزه و … از جمله طرح های وزارتخانه در سال۹۵ جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

انتهای پیام / د

واژه های کلیدی: اقتصاد | کشاورزی | استان سمنان | کشاورزی | اقتصاد مقاومتی | تولیدات دامی | سمنان | تغییر الگوی کشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *