خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترامپ چی گفته شروع جنگ ایران و آمریکا ! + فیلم


صحبت های ترامپ درمرد جنگ با ایران

برای شنیدن صحبت های ترامپ درباره شروع جنگ با ایران روی لینک زیرکلیک کنین

دانلود


پایگاه آمریکایی هافینگتون پست (Huffington Post) با انتشار یادداشتی تحت عنوان “تررویستی خواندن سپاه ایران، عواقب وخیمی خواهد داشت” به تهدیدات دولت ترامپ مبنی بر قرار دادن نام سپاه ایران در لیست سازمان های تروریستی و عواقب آن پرداخته است.
در این یادداشت آمده است: «بر اساس گزارشات، دولت ترامپ با وجود هشدار مقامات دفاعی و اطلاعاتی آمریکا، در حال بررسی قرار دادن نام سپاه ایران در لیست سازمان های تروریستی است. سپاه ایران و سنتکام [ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه و شمال آفریقا] اختلافات شدیدی در طول سه دهه گذشته داشته اند.
حقیقت آن است که بسیاری از کشورهای منطقه ای در خارج از مرزهای خود مداخله نظامی دارند؛ عربستان سعودی در بحرین و یمن، ترکیه در سوریه و عراق و یا روسیه در سوریه. آمریکا که مثال بارز و تاریخی این موضوع است و اکنون نیز حضور نظامی گسترده ای در خلیج فارس و سراسر منطقه دارد.
چهار دلیل مهم وجود دارد که قرار دادن نام سپاه ایران را در لیست سازمان های تروریستی از سوی آمریکا اقدامی خطرناک بوده و آسیب هایی را به منافع امنیت ملی هر دو کشور و ثبات منطقه وارد خواهد آورد.
اول آنکه سنتکام و سپاه قدس ایران قویترین و با نفوذترین بازیگران خارجی در سوریه، افغانستان، عراق، لبنان و خلیج فارس هستند؛ حتی در یمن نیز آمریکا و عربستان سعودی سپاه قدس را رقیب اصلی خود می دانند. برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای بحران های منطقه، همکاری با سپاه ایران امری ضروری است و نامگذاری آن به عنوان یک سازمان تروریستی فرصت دیپلماسی موفق را از بین خواهد برد.
دوم آنکه سپاه ایران یک نهاد دولتی و بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای مسلح این کشور است و اعلام کردن آن به عنوان یک سازمان تروریستی معادل با تروریستی خواندن ارتش کشوری دیگر است؛ چنین اقدامی مساوی با اعلام غیر رسمی جنگ بوده و شعله های تنش را در منطقه بر می افروزد.
سوم آنکه پرزیدنت ترامپ وعده داده که نابودی داعش اولویت اول سیاست خارجی او خواهد بود. نیروهای مسلح ایران اکنون در خط مقدم نبرد زمینی علیه داعش در سوریه، عراق و هر جای دیگر در منطقه هستند. حتی رهبران کرد عراق عنوان کرده اند که اگر همکاری ایرانی ها نبود، اربیل در سال ۲۰۱۴ به دست داعش افتاده بود. قرار دادن نام سپاه ایران در لیست سازمان های تروریستی بزرگترین ضربه قابل تصور را به مبارزه با داعش خواهد زد و هرگونه پیروزی بر داعش هزینه گزافی برای آمریکا به دنبال خواهد داشت.
در نهایت باید گفت که با وجود اختلافات سیاسی شدید در ایران، تمامی مردم از نیروهای مسلح خود دفاع می کنند. ترامپ در آغاز دوره ریاست جمهوری خود با صدور حکم ممنوعیت ورود ایرانیان و شش کشور مسلمان دیگر به آمریکا، خشم از دولت آمریکا را حتی میان ایرانیانی که نگاه جهانی بیشتری دارند نیز گسترش داد. ترامپ در صورت عملی کردن چنین دشمنی آشکاری با سپاه ایران، خصومت خود را از نگاه اکثریت ایرانیان تثبیت خواهد کرد و میخی بر تابوت هر گونه امید به بهبود روابط دو کشور خواهد بود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *