خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

برکسیت ما را از دستور کارهای دیگر غافل شویم / مرکل

صدر اعظم آلمان گفت: نباید تحت تاثیر مذاکرات برکسیت ازدستور کارهای دیگر غافل شویم.

برکسیت ما را از دستور کارهای دیگر غافل شویم / مرکل

به گزارش گروه بین الملل کلوب خبرنگاران جوان؛ صدراعظم آلمان گفت: نباید تحت تاثیر مذاکرات برکسیت از دیگر دستور کارهای اتحادیه اروپا غافل شویم.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز در بروکسل، مقر اتحادیه اروپا اظهار داشت: آنچه در مرحله اول (مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) از اهمیت برخوردار است، مساله جدایی این کشور از اتحادیه اروپاست که باید در موردش مذاکره شود و این پرسشها باید خیلی براق از هم تفکیک و جدا شوند.
پس در فاز اول، مساله جدایی و خروج انگلیس از اتحادیه و در فاز دوم، مساله دوران انتقال و نیز مناسبات آینده با انگلیس مطرح خواهند بود و بنابراین مرز و حد روشنی میان این دو مرحله وجود دارد.
در فاز یک که قرار است در مورد جدایی انگلیس صحبت کنیم اول از همه، امنیت و اوضاع حقوقی جهت شهروندان اروپایی را که در انگلیس زندگی می کنند و همین طور شهروندان انگلیسی که در بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا زندگی می کنند، مد نظر قرار خواهیم داد.
معتقدم که این مساله ای درست و مهم است که اوضاع متفاوت زندگی تا آنجا که می شود مجهز به امنیت حقوقی شود.
مرکل در ادامه بیانات امروز خود در بروکسل خاطر نشان کرد: بعد از خاتمه مرحله اول ما به سراغ فاز دوم خواهیم رفت که البته طبعا امروز در خصوص مناسبات آینده اتحادیه اروپا با انگلیس صحبت نکردیم و حتی المقدور شاید بتوانیم در مورد یک مرحله انتقالی با هم گفتگو کنیم.
با این حال ما باید در مورد اهداف و برنامه های انگلیس و اشاراتی که تاکنون داشته است از جمله علاقه انگلیسی ها به مذاکره در مورد توافقنامه های تجارت آزاد دقیقا از تمایلات آنها مطلع شویم و پس از دریافت این درخواستها ما می توانیم از خود عکس العمل نشان دهیم.
این مساله در مذاکرات امروز کاملا محسوس بود که ما با چالشهای یکسان ژئوپلتیک مواجهیم. ما از منافع یکسان امنیتی برخورداریم و در شرکت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هم همکاری داریم و طبیعی است که در مذاکراتمان این موارد را لحاظ می کنیم.
چون این به نفع بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا نیز است که روابط حسنه ای با انگلیس داشته باشند. در فاز یک، جدای از حقوق شهروندان، روشن است که پرسشها مالی و حقوقی مورد اختلاف نیز مد نظر قرار خواهند گرفت و شرح آنها زیاد از گذشته مشخص و تبیین خواهند شد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اروپا | جدایی | انگلیس | مذاکرات | انگلیسی | اتحادیه اروپا | خروج از اتحادیه اروپا | بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *