خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آسیب جدی آثار تاریخی یمن

بخش زیادی از آثار تاریخی و تمدن یمن در دو سال تجاوز رژیم سعودی و هم پیمانانش به یمن، به طور جدی آسیب دیده است.

آسیب جدی آثار تاریخی یمن

به گزارش گروه بین الملل کلوب خبرنگاران جوان؛ به نقل از المنار، بخش زیادی از آثار تاریخی و تمدن یمن در دو سال تجاوز رژیم سعودی و هم پیمانانش به یمن، به طور جدی آسیب دیده است.

ائتلاف متجاوزان، در این جنگ، آثار تاریخی یمن را در مناطق متفاوت کشور نشانه قرار داده است. بر اساس آمارهای ارائه شده است بیش از 60 اثر تاریخی از جمله مساجد، بناهای تاریخی و سدها در حملات متجاوزان نشانه قرار گرفتند. کارشناسان با تایید ویرانی و ضرب دیدگی آثار تاریخی یمن ابراز داشتند با آنکه جهت بازسازی این بخش از تاریخ کشور تلاش خواهد شد ولی خسارات وارده بر تمدن و تاریخ یک کشور را نمی توان با پول ارزیابی کرد.

نبیل نصر معاون مدیر شرکت میراث تاریخی یمن در این باره گفت: دشمن از همان شروع تجاوز به یمن، تلاش کرد به صورت مستقیم آثار تاریخی کشور را نشانه قرار دهد.

آسیب جدی آثار تاریخی یمن

مهند السیانی از مدیران شرکت میراث تاریخی یمن نیز گفت: آثار تاریخی یمن به شیوه های مختلفی نشانه قرار گرفته است، گاه این آثار در حملات مستفیم نشانه قرار گرفتند، گاهی نیز نشانه قرار گرفتن بناهای مجاور آثار تاریخی و موزه ها موجب شد تا این اماکن آسیب ببینند و گاه مزدوران ائتلاف متجاوزان و گروه های تروریستی با استفاده از مواد منفجره این اماکن را نشانه قرار دادند.

امه الزاق جحاف، یکی دیگر از مدیران شرکت میراث تاریخی یمن نیز بیان داشت: ائتلاف متجاوزان چون می دانست شهرهای تاریخی جهت مردم یمن تا جه حد اهمیت دارد و همچنین می دانست که نشانه قراردادن این آثار تا چه حد جهت مردم یمن زجر آور است به تخریب این اماکن روی آورد.

بخش زیادی از آثار تاریخی و تمدن یمن در دو سال تجاوز رژیم سعودی و هم پیمانانش به یمن، به طور جدی آسیب دیده است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تاریخ | تاریخی | آثار تاریخی | بین الملل | آسیب جدی | آثار باستانی | یمن | تجاوز وحشیانه رژیم سعودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *