خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

قیمت تحقق برنامه ششم توسعه بسیار پایین است ، قوانین دست و پاگیر کمر تولید را شکست

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید مجموعه ای از ارکان که در تصویب یک قانون نقش دارند را دور هم جمع کرده تا بتوانیم قانونی را به تصویب برسانیم که در

قیمت تحقق برنامه ششم توسعه بسیار پایین است ، قوانین دست و پاگیر کمر تولید را شکست

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی کلوب خبرنگاران جوان، گفت : در حوزه تولید بسیاری از پارامترهای داخلی و خارجی نقش دارند به عنوان مثال اگر نتوانیم سرمایه خارجی را به درستی جذب و برند ایرانی را صادر کنیم و یا اگر نتوانیم پول کالای صادر شده است را برگردانیم، در واقع به تولید ضرر رسانده ایم.
وی در ادامه با اشاره به جلسه یکسان کمیسیون صنایع مجلس با اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران و وزارت صنعت گفت : باید مجموعه ای از ارکان که در تصویب یک قانون نقش دارند را دور هم جمع کرده تا بتوانیم قانونی را به تصویب برسانیم که در جهت تولید کمک کننده باشد.

عبارات مهم : قوانین

باستانی ادامه داد : تولید از منابع طبیعی هر کشور مانند نفت گاز بیابان و جنگل شروع می شود که باید اینها را به محصولات صنعتی تبدیل کرده و در این میان دانشگاه ها و واحدهای تولیدی باید این عمل را صورت دهند و از این جهت در جامعه ما زیاد ماتریسی عمل شده است تا جزیره ای .
وی همچنین اظهار داشت: با وجود داشتن نفت و گاز نتوانسته ایم به تکنولوژی مورد نیاز در این حوزه دستیابیم ، درصورتیکه اگر روزی ۷۰ هزار نفر از افراد دانشگاهی ما به کمک تولید بیایند، انقلابی بزرگ در این زمینه صورت خواهد گرفت.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد: هم کمیسیون صنایع و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی دارند تا در حوزه تغییر قوانین دست و پاگیر جهت تولید ملی اقدام مؤثر و عملی صورت دهند.
وی همچنین تصریح کرد: توصیه مهم دیگر این است که باید نظارت ها در حوزه اقدام به قوانین را تقویت کنیم به عنوان مثال در برنامه ششم توسعه باید هر شش ماه گزارش از دولت در مورد چگونگی دستیابی به نشانه گذاری ها را می خواستیم ولی این عمل به درستی صورت نگرفته تا جاییکه قیمت تحقق برنامه ششم توسعه بسیار پایین، بین 20 تا 30 درصد بوده است.
وی در آخر یادآور شد: این آمار نشان می دهد که کم توجهی به برنامه توسعه باعث شده است تا نتوانیم به درستی بر اجرای آن نظارت کنیم.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: قوانین | برنامه | کمیسیون | کمیسیون صنایع و معادن | اقتصاد مقاومتی | تولید | اشتغال | برنامه ششم توسعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *