خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کاری را گزینش می کنم که به شعور مخاطب بی‌احترامی نکند / پژمان جمشیدی

سعی می‌کنم که گزیده‌کار کنم. کارهایی که درخور توجه باشد و تلاش می‌کنم کاری را گزینش کنم که حداقل به شعور مخاطب بی‌احترامی نکند. .

کاری را گزینش می کنم که به شعور مخاطب بی‌احترامی نکند / پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی : کاری را گزینش می کنم که به شعور مخاطب بی احترامی نکند

عبارات مهم : سریال

سعی می کنم که گزیده کار کنم. کارهایی که درخور توجه باشد و تلاش می کنم کاری را گزینش کنم که حداقل به شعور مخاطب بی احترامی نکند. .

به گزارش صبا،فوتبالیست ها و ورزشکاران همواره در سینما و تلویزیون به عنوان بازیگر حضور داشته اند ولی کمتر موفق بوده اند که توجه مخاطبان راجلب کنند. پژمان جمشیدی از معدود ورزشکارانی است که حضوری موفق در تلویزیون و سینما داشته است. او با سریال «پژمان» توجه مخاطبان را برانگیخت و در چند سال اخیر هم چند فیلم پرفروش در کارهای سینمایی اش داشته است؛ از آن جمله اند فیلم های «پنجاه کیلو آلبالو» و «خوب، بد، جلف».

فیلم «خوب، بد، جلف» به عنوان نخستین فیلم سینمایی پیمان قاسم خانی این روزها فروش ۱۳ میلیاردی را هم پشت سر گذاشته و آینده نگری می شود که در صدر فروش امسال قرار بگیرد. بسیاری بازی جمشیدی در این فیلم را موفق ترین تجربه بازیگری اش و و البته از نقاط قوت فیلم عنوان کرده اند؛ به این بهانه با او گفت وگویی کرده ایم که در ادامه می خوانید.

کاری را گزینش می کنم که به شعور مخاطب بی‌احترامی نکند / پژمان جمشیدی

روزهای پرکاری را می گذرانید و در هر سه مدیوم، تئاتر، سینما و تلویزیون حضور فعالی دارید. این روزها می گویند که پژمان جمشیدی به یکی از پرفروش ترین بازیگرها بدل شده است است. بازیگری که در بدو ورود به عرصه بازیگری مورد حمله منتقدان قرار داده شد و با یکی از دیالوگ های فیلم «خوب، بد، جلف» یعنی پسر بد سینمای کشور عزیزمان ایران این حواشی هم به هجو کشیده شد. راجع به این نظرها چه دیدگاهی دارید؟ چطور این تجربه ها را از هم تفکیک می کنید و این که پیشنهادها چطور است؟

سعی می‌کنم که گزیده‌کار کنم. کارهایی که درخور توجه باشد و تلاش می‌کنم کاری را گزینش کنم که حداقل به شعور مخاطب بی‌احترامی نکند. .

پرفروش بودن یک فیلم به عوامل زیادی بستگی دارد. از فیلمنامه و کارگردانی گرفته تا ترکیب بازیگران. من بخش کوچکی از فروش این فیلم ها بودم و چندان دوست ندارم خودم را مشغول فکر کردن به این عنوان کنم. در حال حاضر خیلی سرم شلوغ شده است است، چون در پخش فیلم «خوب، بد، جلف» چندین اکران مردمی هم داریم. بسیار هیجان دارم و دوست دارم استقبال مخاطبان را دنبال کنم.

در سریال سامان مقدم هم مشغول هستم که آن هم کار پرفشاری است و اکنون این طور پیش می رود که روز ضبط می کنیم و شب پخش می شود. از طرفی دیگر این روزها اجرای تئاتری دارم با نام «پپرونی جهت دیکتاتور» که این سه کار به طور شبانه روزی من را مشغول کرده است. خوشبختانه انرژی خوبی از تماشاگران تئاتر می گیریم و خستگی ما را برطرف می کند. راجع به پیشنهادها ولی باید بگویم که طبعا پیشنهادهایی می شود ولی تلاش می کنم که گزیده کار کنم.

کارهایی که درخور توجه باشد و تلاش می کنم کاری را گزینش کنم که حداقل به شعور مخاطب بی احترامی نکند. راجع به ترکیب «پسر بد» زیاد می خواستیم که نام فیلم علت مشخصی پیدا کند. راجع به حمله بعضی ها، کاری که فکر می کنم درست است را انجام می دهم و کاری قضاوت هایی از این دست ندارم. وقت و انرژی و حوصله جهت زندگی کردن و موفق شدن خیلی کم است و واقعا حیف است که صرف چنین حواشی ای شود و بیهوده هدر برود.

کاری را گزینش می کنم که به شعور مخاطب بی‌احترامی نکند / پژمان جمشیدی

«خوب، بد، جلف» به نوعی ادامه سریال «پژمان» است که براساس کاراکتر محوری شما شکل گرفته بود و حالا در این فیلم هم بسط و گسترش پیدا کرده است. کار با پیمان قاسم خانی در این فیلم چه شباهت ها و تفاوت هایی با کار سروش صحت داشت؟ آیا او به همان اندازه که در نوشتن، خلاقیت و انرژی بی نظیری دارد، در کارگردانی هم پرانرژی بود؟

از اول قرار بود که «خوب، بد، جلف» نسخه سینمایی سریال «پژمان» باشد. تلاش کردم پژمانی که در «خوب، بد، جلف» بازی می کند پژمانی متفاوت از نسخه سریال باشد و امیدوارم که این اتفاق افتاده باشد. راجع به کارگردانی طبعا هر فیلسمازی تلاش می کند امضای خاص خودش را پای کار داشته باشد.

این دو در عین حال که با هم رفاقت دارند کارشان کاملا باهم تفاوت می کند. مخصوصا جنس شوخی نویسی ها چه به صورت کلامی و چه تصویری، هر دو بسیار موفق بودند. هم سریال صحت و هم فیلم قاسم خانی. افتخار می کنم که تجربه همکاری لذت بخشی با هر دو کارگردان داشتم.

سعی می‌کنم که گزیده‌کار کنم. کارهایی که درخور توجه باشد و تلاش می‌کنم کاری را گزینش کنم که حداقل به شعور مخاطب بی‌احترامی نکند. .

فکر می کنید کاراکتر شما و شخصیت های دیگر و در کل داستان، پتانسیل این را داشته باشد که دنباله هایی جهت این فیلم ساخته شود؟

قاسم خانی باید این پرسش را پاسخ دهد. به نظرم واقعا پتانسیل دنباله سازی را دارد. فکر کنم درحال نوشتن طرح فیلمنامه جدید جهت دنباله سازی هستند که هر وقت موقعش شد، خودشان اطلاع رسانی خواهند کرد.

کاری را گزینش می کنم که به شعور مخاطب بی‌احترامی نکند / پژمان جمشیدی

«خوب، بد، جلف» نخستین فیلم سینمایی شماست که در آن نقش مهم را ایفا می کنید؛ مدیوم سینما چه تمایزی جهت شما دارد؟

در «پنجاه کیلو آلبالو» هم جزو چهار شخصیت مهم بودم ولی در فیلم «خوب، بد، جلف» نقش پررنگ تری دارم. راجع به مدیوم سینما باید بگویم طبعا تفاوت هایی دارد. پرده سینما بزرگ تر و عریض تر است و کوچک ترین شرح بازی زیاد و بهتر دیده می شود و شرایط و حال و هوای جداگانه ای دارد.

شیمی رابطه شما با سام درخشانی به خوبی شکل گرفته و جزو امتیازات فیلم محسوب می شود؛ چه راهکارهایی را به خدمت گرفتید تا این رابطه باورپذیر و ملموس شود؟ و این که همکاری با بازیگران دیگری که از چند نسل متفاوت هستند از جمله مجید مظفری و حمید فرخ نژاد چطور بود؟

با سام درخشانی دوستی ای بسیار قدیمی دارم. اتفاقی شد که سام درخشانی جهت نقش وحید گزینش شد. سریال «پژمان» ولی جهت هر دو ما آینده خیلی خوبی داشت. به خاطر این که واقعا عالی ترین گزینه بود و خیلی جهت این اتفاق خدا را شکر می کنم. حمید فرخ نژاد هم بسیار حرفه ای و منظم هستند و بسیار حرفه ای واکنش‌ها می کردند.

با ویشکا آسایش قبلا در فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» کار کرده بودم و این افتخار را پیدا کردم که هم در «خوب، بد، جلف» و هم در «دیوار به دیوار» دوباره با او همکاری داشتم یا بازیگران پیشکسوتی مثل مجید مظفری و رضا رویگری که بسیار از آن ها آموختم. در کل، میان بازیگران جو و روابط خیلی خوب و صمیمانه ای داشتیم و طبعا همین حال خوب پشت صحنه، از بازیگران گرفته تا دیگر عوامل فیلم باعث شده است که فیلم مورد استقبال زیادی قرار بگیرد.

«خوب، بد، جلف» به نوعی کار چالش برانگیزی هم جهت شما بود.، چون از لحاظ فیزیکی و استفاده از زبان بدن هم انرژی زیادی از شما می گرفت. چقدر در این زمینه ها مطالعات دارید؟ چقدر نسبت به کار بازیگری با تحلیل و ایده سر صحنه ظاهر می شوید؟

دقیقا. کار بسیاری مشکل بود. در واقع این نقش سخت ترین کار من تا به حال بوده است. همان طور که گفتید مخصوصا از لحاظ فیزیکی بسیار سخت بود. هوای بسیار سرد در کنار لوکیشن های ما که زیاد در زیر زمین بود. خیلی سخت می گذشت ولی خوشبختانه آنقدر همدلی و رفاقت در پشت صحنه حکمفرما بود که این مشکل قابل تحمل شد و در نهایت خروجی خیلی خوبی داشتیم.

سعی می کنم جهت ایفای هر نقشی ابتدا شخصیت و ابعاد مختلفش را به خوبی بشناسم و کنش ها و عکس العمل هایش را درک کنم و بعد از فیلتر خودم عبور دهم. قطعا باید راجع به بازیگری مطالعه و تحقیق کافی داشته باشم و تلاش می کنم هر روز به اطلاعات و دانسته هایم اضافه کنم.

«خوب، بد، جلف» هم در جشنواره جزو فیلم های پرمخاطب شد و هم حالا به فروش قابل ملاحظه ای دست پیدا کرده است؛ نظر مخاطبان و منتقدان در روند کاری شما چقدر می تواند تاثیر داشته باشد؟ آیا اصلا نقدها را دنبال می کنید؟

حتما نقد ها را دنبال می کنم. منتقدان منصفی داریم که نقد و نظراتشان بسیار به ما کمک می کند. چون واقعا منصفانه نقاط قوت و ضعف را عنوان می کنند. جهت من که تا به حال این نقدها بسیار راهگشا بوده است. چون آدم های سالمی هستند و نقدهای منصفانه ای می کنند، حتی اگر به ضرر فیلم ما باشد باز هم از آن استقبال می کنیم چون در روند کاری ما قطعا تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

البته بعضی نوشته ها هم هستند که سیاستی پشتش است و اصلا کارشناسانه نیست و طبیعی است که آن ها را دنبال نمی کنم. مخاطب، نشانه مهم فیلم هایی نظیر «خوب، بد، جلف» است؛ فیلم باید به شعور مخاطب احترام بگذارد و به هر قیمت و شکلی نباید که ایجاد سرگرمی کند و او را بخنداند؛ فیلمی که خانواده ها با خیال راحت بتوانند به تماشایش بروند و تفریح مناسبی داشته باشند.

واژه های کلیدی: سریال | سینما | مخاطب | سینمای | سینمایی | بازیگران | پژمان جمشیدی | اخبار فرهنگی و هنری

کاری را گزینش می کنم که به شعور مخاطب بی‌احترامی نکند / پژمان جمشیدی

کاری را گزینش می کنم که به شعور مخاطب بی‌احترامی نکند / پژمان جمشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *