خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا فیلم‌های توقیفی به اکران می‌رسند؟!

به گزارش شهروند، محمدمهدی حیدریان، مدیر شرکت سینمایی از بازبینی بعضی فیلم های سینمایی که در سال های گذشته اکران آنها متوقف شده، خبر داد. او گفته که در ماه های آ

آیا فیلم‌های توقیفی به اکران می‌رسند؟!

آیا فیلم های توقیفی به اکران می رسند؟!

عبارات مهم : جشنواره

به گزارش شهروند، محمدمهدی حیدریان، مدیر شرکت سینمایی از بازبینی بعضی فیلم های سینمایی که در سال های گذشته اکران آنها متوقف شده، خبر داد. او گفته که در ماه های آینده بعضی فیلم های پر بحث که هنوز مجوز اکران نگرفته اند، دوباره بازبینی خواهد شد. حیدریان همچنین گفته که معاون نظارت و ارزشیابی شرکت سینمایی را مکلف کرده تا در مورد توزیع غیرقانونی بعضی فیلم های توقیفی در اینترنت تحقیق کند.

آیا فیلم‌های توقیفی به اکران می‌رسند؟!

گفته های محمدمهدی حیدریان البته جهت بسیاری از کسانی که این مدیر و سابقه اش را می دانستند، غیرمنتظره نبود. هر چه باشد او مدیری است که در دوره اول حضور در شرکت سینمایی که آن وقت معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامیده می شد، در قیاس با دیگر مدیرهای قبل و بعد از خود کمترین فیلم های توقیفی را جهت مدیران آینده به میراث گذاشته بود.

چند روز زیاد نیز از رفتن حجت الله ایوبی از ساختمان شرکت سینمایی نمی گذشت که او در مصاحبه ای اظهار داشت که با آمدن محمدمهدی حیدریان، در آینده اتفاقات خوبی جهت فیلم رستاخیز احمدرضا درویش خواهد افتاد. او البته تأکید کرد که بعید به نظر می رسد در وقت مدیریت جدید شرکت سینمایی، سایر فیلم های توقیفی بتوانند در سینماهای کشور به نمایش درآیند که به نظر می رسد با تکلیفی که ریاست شرکت سینمایی برعهده معاون نظارت و ارزشیابی گذاشته، خبرهای خوبی را در این زمینه نیز شاهد باشیم.

به گزارش شهروند، محمدمهدی حیدریان، مدیر شرکت سینمایی از بازبینی بعضی فیلم های سینمایی که در سال های گذشته اکران آنها متوقف شده، خبر داد. او گفته که در ماه های آ

در چهار سال اخیر با این که تعداد فیلم های توقیفی در قیاس با هشت سال قبل ناچیز به نظر می رسد، ولی به هر حال می شود گفت که وجود هر فیلم توقیفی را می شود زخمی دردناک بر پیکره سینمای کشور عزیزمان ایران نامید. به خصوص که تمام این فیلم ها روند مرسوم دریافت پروانه ساخت را طی کرده اند؛ و بنابراین به مسئله برخوردن آنها می تواند امنیت مالی و روانی شاغلان این حوزه را بشدت ترساندن کند. رستاخیز، منزل پدری، منزل دختر، عصبانی نیستم و ارادتمند نازنین، بهار، تینا نام فیلم های شاخصی هستند که در چهار سال گذشته به نوعی جلوی اکران آنها گرفته شده است است. در میان این فیلم ها، دو فیلم رستاخیز و منزل پدری مدت وقت بسیار اندکی به نمایش درآمدند و ناگهان از پرده سینماها پایین کشیده شدند.

محمدمهدی حیدریان که پیشتر گفته بود فیلم هایی که از چارچوب نظام عبور کنند، نمی توانند به اکران امید داشته باشند، راجع به بازبینی بعضی فیلم های توقیفی گفت: جهت آن سه چهار فیلمی که راجع به آنها بحث وجود دارد در چهار پنج ماه باقیمانده از دولت یازدهم بررسی دیگری انجام خواهیم داد و به نظرم باید از این تب و تابی که ممکن است ما را به سمت یک تصمیم غیرحرفه ای و غیرکارشناسی هل دهد، بگذریم. پس حتما باید آنها را دوباره بازبینی کنیم و فکر می کنم اگر فیلمی جهت نمایش دادن مسئله دارد، هزینه اصلاح و اکران آن کمتر از هزینه روانی و بایگانی کردن آن در سینما و نیز پرداختن و نپرداختن نقدی به آن است. بنابراین راه اول را زیاد می پسندم که فیلم ها اصلاح شوند و به نمایش در بیایند.

او همچنین با تأکید بر این توصیه که عنوان توزیع غیرقانونی فیلم ها در اینترنت در دست بررسی است، ادامه داد: نمی خواهم هیچ احتمالی را رد کنم، به همین علت معاون نظارت و ارزشیابی شرکت سینمایی را مکلف کرده ام که يك کمیته چهار پنج نفره که در این حوزه اهل تجربه هستند، عنوان را بررسی کنند و تا انتهای خط بروند که ببینیم از چه طریقی این اتفاق افتاده است. فراموش نکرده ایم که روز گذشته نیز خود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شایعاتی راجع به خروج نسخه های غیرقانونی فیلم ها از شرکت سینمایی تصویر العمل نشان داد تا ثابت شود در این چند ماه نهایی دولت یازدهم ارشاد عزم راسخی جهت ایستادن برابر این رویه نامیمون دارد.

آیا فیلم‌های توقیفی به اکران می‌رسند؟!

وزیر ارشاد دیروز گفته بود: وزارت ارشاد یکی از امن ترین نقاط جهت حفظ امانت فیلم ها و بازبینی آنهاست که در ٦ ماه گذشته هیچ مورد مستندی در زمینه لو رفتن نسخه فیلم ها در آن گزارش نشده و طرح چنین مسائلی فضاسازی است که نباید توجهی به آن شود. کسانی که چنین ادعایی را مطرح می کنند، یک برگه سند در این باره به من ارایه دهند تا من در نخستین وقت عنوان را پیگیری کنم و به آنان پاسخ دهم.

این روزها که جشنواره بین المللی فیلم فجر در حال برگزاری بود، حجم زیادی از اخبار رسانه ها به این فستیوال اشاره داشتند. فستیوالی که شاید بتوان با جرأت گفت که تنها جشنواره استانداردی است که در سال های بعد از انقلاب در کشور عزیزمان ایران برگزار شده است است. ظاهرا مدیر شرکت سینمایی نیز هم عقیده با بسیاری از ناظران منصف که سیاسی کاری را در قضاوت هایشان دخیل نمی کنند، از روند حاکم بر فستیوال بین المللی فجر راضی است که راجع به تغییرات احتمالی در برگزاری جشنواره فجر می گوید:

به گزارش شهروند، محمدمهدی حیدریان، مدیر شرکت سینمایی از بازبینی بعضی فیلم های سینمایی که در سال های گذشته اکران آنها متوقف شده، خبر داد. او گفته که در ماه های آ

جشنواره ملی فجر حتما تغییراتی خواهد داشت؛ چون این مسأله را تا قبل از سال جدید به نتیجه رساندیم. در بخش جهانی هم در حال حاضر آقای میرکریمی یکی از موفق ترین تجربه ها را پشت سرگذاشته و شاهدیم سومین دوره جشنواره جهانی فجر با نظم خوبی برگزار شده است است. البته وقت جشنواره امسال با انتخابات تقارن داشت و به نظرم در اجر و سهم آن ظلم شد و آن طور که حقش بود به آن پرداخته نشد، با این حال ممکن است راجع به وقت این جشنواره بررسی هایی را انجام دهیم. با وجود تمام این صحبت ها تا به حال هیچ تصمیمی گرفته نشده و تنها تصمیم ما فقط بررسی عنوان بوده است.

واژه های کلیدی: جشنواره | سینمایی | وزیر ارشاد | جشنواره بین المللی فیلم | اخبار فرهنگی و هنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *