خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

چشم‌انداز دولت دومِ روحانی بهتر است یا بدتر؟

روحانی و دولت مستقر، موفق است، راه و چاه را یاد گرفته، عیوب و نواقص را می‌داند، خطاها و غلط های گذشته را اصلاح و ترمیم کرده، برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری کرده، اصطلا

چشم‌انداز دولت دومِ روحانی بهتر است یا بدتر؟

چشم انداز دولت دومِ روحانی بهتر است یا بدتر؟

عبارات مهم : برنامه

روحانی و دولت مستقر، موفق است، راه و چاه را یاد گرفته، عیوب و نواقص را می داند، خطاها و غلط های گذشته را اصلاح و ترمیم کرده، برنامه ریزی و ریل گذاری کرده، اصطلاحاً سوار بر کار است؛ بنابراین ادامه راه را با اطمینان زیاد و ساده تری خواهد رفت.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی؛حافظه تاریخی مردم کشور عزیزمان ایران را نباید دست کم گرفت. یادمان نرفته که روحانی در چه اوضاع و شرایطی دولت را تحویل گرفت. این دولت از ابتدا با تدبیر و امید کار را شروع کرد. دولت روحانی دارای چند ویژگی خاص است که دولت های گذشته فاقد این ویژگی ها بوده اند:

چشم‌انداز دولت دومِ روحانی بهتر است یا بدتر؟

۱- این که تحقیقاً هیچ دولتی مثل دولت یازدهم، از سوی مخالفین، تخریب و مورد تهاجم قرار نگرفته است؛

۲- فاقد رسانه فراگیر است که عملکرد و کارها خویش را اطلاع رسانی کند؛ بلکه برعکس، رسانه ملی رأساً به تخریب دولت پرداخته و نکات منفی دولت را با برجسته سازی به خورد مردم داده است.

روحانی و دولت مستقر، موفق است، راه و چاه را یاد گرفته، عیوب و نواقص را می‌داند، خطاها و غلط های گذشته را اصلاح و ترمیم کرده، برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری کرده، اصطلا

روحانی و دولت مستقر، موفق است، راه و چاه را یاد گرفته، عیوب و نواقص را می داند، خطاها و غلط های گذشته را اصلاح و ترمیم کرده، برنامه ریزی و ریل گذاری کرده، اصطلاحاً سوار بر کار است و بابت این سوارکاری نیز هزینه پرداخت شده است است. بنابراین، دولتی که مسیر را بازسازی، اصلاح و ترمیم کرده، آشنایی و تجربه دارد، مسلماً ادامه راه را با اطمینان زیاد و ساده تری خواهد رفت و مضافاً به این که در این دوره خود مدیر جمهور، برنامه های جدیدی را عنوان می کند و طبعاً مطالبات دیگری نیز جهت ملت ایجاد می شود و از نظرات و انتقادات سایر کاندیداها نیز می تواند به عنوان پالایش و پایش برنامه ها و اهداف خودش کمک بگیرد.

پس بنا به دلایل مذکور، تعویض و تغییر این دولت، عقلاً و منطقاً به صلاح امور نیست زیرا که کشور، نظام و ملت، همه متضرر خواهند شد و عین کارفرمایی که ۸۰ درصد کار را تمام کرده؛ احیاناً بر اثر سوءتفاهمات و اختلافات جزئی و سلیقه ای بخواهند تغییرش بدهند، یقیناً خلاف عقل و منطق است؛ چراکه کارفرمای جدید، همه این هزینه ها را مجدداً خواهد گرفت و اصلاً هم تضمینی وجود ندارد و معلوم هم نیست که بتواند کار را بهتر انجام بدهد و خراب ترش نکند! هر کدام از ما آدم ها چه بسا در دوران زندگی خود از این آزمون و خطاها داشته ایم که سودی عایدمان نشده است.

این که قانون جهت هر چهار سال، انتخابات ریاست جمهوری را آینده نگری کرده، الزاماً جهت تغییر شخص مدیر جمهور نیست. بله! گاهی نیز به دلایل سوءعملکردها – مثل دولت دهم – مصلحت ایجاب می کند که باید عطایش را به لقایش بخشید.

چشم‌انداز دولت دومِ روحانی بهتر است یا بدتر؟

عملکرد سوء دولت دهم اگر کتمان نمی شد و پنهان نمی ماند به هیچ وجه ممکن الان بعضی از آن اشخاص خودشان را با حق بجانبی و طلبکاری، کاندیدای ریاست جمهوری نمی کردند! البته ناگفته نماند که می دانستند به تأیید صلاحیت و جوابگویی در مناظرات نمی رسند و گرنه جرأت و جربزه این مقابله را نداشتند. با این حال، جهت خیلی ها هنوز کاملاً روشن نیست که دولت روحانی چه کشوری را تحویل گرفت و الان کشور را به کجا رسانده است؟! که بطور قطع و یقین دولت مردانی که در انتخابات حضور دارند در مناظره ها این فضا را روشن و تلطیف خواهند کرد و آن وقت است که باید به دولت تدبیروامید احسنت گفت و به او، مدل پرافتخار «آواربرداری و بازسازی» اهدا کردد.

هوش سرشار و ذکاوت سیاسی آیت الله فقید هاشمی رفسنجانی بر کسی پوشیده نبود. وی ضمن تاکید و اصرار به ادامه دولت روحانی، آینده مثبت و مطمئنی را جهت دولت دوم روحانی آینده نگری کرده است که یقیناً این نظر ایشان می تواند نقطه اتکای مثبتی جهت رأی دهندگان به روحانی باشد. هاشمی رفسنجانی فرموده بودند: «مطمئنم دور دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی، دوره اتفاقات خوب جهت کشورمان است. و بسیاری از این سم پاشی هایی که الان می شود و اهانت هایی که می شود، هوچی گرهایی که می شود جهت این است که کار به آنجا نرسد و این خطرناک است. ما همه مان باید دست به دست هم بدهیم، تفاوت نمی کند ما، اصولگرا و اصلاح طلب، معتدل، همه این ها بالاخره، فرزند های این انقلابند، این ها همه فرزندان امامند، فرزندان رهبری هستند، هدفشان هم اعتلای کشور و ملت و سعادت مردم باید باشد، سر دعواهایی که داریم و اختلافات سیاسی که دارند نباید منافع کشور قربانی بشود، نباید آینده نظام زیر سؤال برود.» بنابراین، هرکس دلواپس فردای کشور عزیزمان ایران است به اقتضای عقل و خرد باید از روحانی حمایت کند تا دوره دوم ریاست جمهوری او با آرا و اقتدار بیشتری رقم بخورد.

روحانی و دولت مستقر، موفق است، راه و چاه را یاد گرفته، عیوب و نواقص را می‌داند، خطاها و غلط های گذشته را اصلاح و ترمیم کرده، برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری کرده، اصطلا

واژه های کلیدی: برنامه | اصلاح طلب | دولت روحانی | دکتر روحانی | برنامه ریزی | ریاست جمهوری | انتخابات ریاست جمهوری | اخبار سیاسی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *