خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

هیچ‌کس به اندازه آیت‌الله هاشمی نامش با انتخابات گره نخورده است

یادگار امام گفت :‌کسی را به اندازه آقای هاشمی سراغ نداریم که نامش با انتخابات گره خورده باشد لذا او خود دو دوره رییس جمهور بود .

هیچ‌کس به اندازه آیت‌الله هاشمی نامش با انتخابات گره نخورده است

هیچ کس به اندازه آیت الله هاشمی نامش با انتخابات گره نخورده است

عبارات مهم : تاریخ

یادگار امام گفت : کسی را به اندازه آقای هاشمی سراغ نداریم که نامش با انتخابات گره خورده باشد لذا او خود دو دوره رییس جمهور بود .

به گزارش ایلنا؛ حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم رونمایی از آثار آیت الله هاشمی گفت: یکی از توفیقات خداوند به بنده ارادت مستمر به حضور در محضر در آقای هاشمی طی ۱۲ سال اخیر بود. ولی خاطراتی را با خود به جای گذاشت که هرجا نگاه می کنیم خاطره ای از حضور ایشان است. آنچه که مهم است این است که نام آیت الله هاشمی نیکوست و راه و مجموعه آن بزرگوار در جامعه باقی می ماند.

هیچ‌کس به اندازه آیت‌الله هاشمی نامش با انتخابات گره نخورده است

او افزود: تعارض بین اخبار و روایات یک واقعیت از آن اتفاقاتی است که به خود قدمت بشریت برمی گردد و هر لحظه افرادی اتفاقاتی را حکایت می کنند و زاویه نگاه خود را در این مساله می بینند. تعارض بین نقل هایی که در مورد یک واقعه اتفاق می افتد امری محتوم است و آیندگان که آن را درک نکردند با این مواجه می شوند که با تعاریف متفاوت و متعارض برخورد می کنند و معمولاً تکذیب می شود و آنها نمی دانند کدام درست است.

یادگار امام یادآور شد: هنگامی که برداشتی داریم و می خواهیم آن را بیان کنیم شرایط مختلفی نسبت به آن حوزه ثبت و تلقی می شود. نخستین مساله این است که چه مقدار واقعه را دقیق ثبت می کنیم لذا هنگامی که در دادگاه جهت شهادت می رویم باید سه مرحله را رعایت کنیم که آن حقیقت را بگوییم، جز حقیقت نگوییم و همه حقیقت را بیان کنیم.

یادگار امام گفت :‌کسی را به اندازه آقای هاشمی سراغ نداریم که نامش با انتخابات گره خورده باشد لذا او خود دو دوره رییس جمهور بود .

سید حسن خمینی گفت: در روایت یک واقعه و نگاه به یک مساله باید توجه داشته باشیم که چه مقدار واقعی و دقیق ثبت می کنیم و چه مقدار عمیق تلقی کرده و آن را می فهمیم. یکی از بزرگ ترین آفت های بحث خاطرات این است که همه جوانب در آن نیست. در زمینه خاطرات حضرت امام هم همین مسائل را داریم طرف دروغ نمی گوید ولی همه عنوان و عوامل پشت پرده را نمی دانند. پس باید در بیان خاطرات ضبط کامل باشد و اینکه نقل مستقیم باشد.

او ادامه داد: لذا هرچه واسطه زیاد می شود درصد اشتباه در سند اوج می رود و این که چقدر افراد در تلقی عنوان بی طرف باشند اهمیت دارد. اگر راوی به صورت ناخودآگاه در بیان داستان حب و بغض داشته باشد با زاویه نقد می کند. توصیه حائز اهمیت این است که دسترسی به عنوان چقدر بوده است و تا چه حد بی طرف و عادلانه قضاوت می کنند.

سید حسن خمینی بیان کرد: این که وقت گفتن خاطره چه موقع است بسیار مهم است لذا بسیاری از کسانی از امام نقل خاطره می کنند اگر از دوستداران ایشان باشند یک جور نقل و هنگامی که در دسته مخالفان هستند به گونه ای دیگر نقل خاطره می کنند بنابراین وقت نقل مهم است.

هیچ‌کس به اندازه آیت‌الله هاشمی نامش با انتخابات گره نخورده است

او با تاکید برا ینکه خاطره نگاری روزانه آقای هاشمی جزء ارزشمند ترین منابع تاریخی انقلاب است گفت: کتاب خاطرات آقای هاشمی چه آنهایی که او را می پسندند و چه آنهایی که او را نمی پسندند از ارزشمندترین کتابهای تاریخ انقلاب است. این موارد است که آیت الله هاشمی را تاریخ ساز انقلاب و بازیگردان و بازیگر صحنه می کند و تاریخ نگاری او مهم است.

یادگار امام بیان کرد: آقای هاشمی روزنگاری کرده که تلقی ما را روشن می کند که با نقل بی شناسنامه مواجه نیستیم و تاریخ نگارش خاطره و نقل آن روشن است.

یادگار امام گفت :‌کسی را به اندازه آقای هاشمی سراغ نداریم که نامش با انتخابات گره خورده باشد لذا او خود دو دوره رییس جمهور بود .

او افزود: آقای هاشمی بسیار مقید بود که همان طور که روی کاغذ آورده همان مطالب منتشر شود. در مقطعی به ایشان نقد کردم که چرا در متن فردی را که در آن وقت لقبی نداشته این گونه مورد خطاب قرار داده ایم که ایشان هم پذیرفتند.

سید حسن خمینی اظهار داشت: ما خوشمان بیاید یا نیاید آقای هاشمی از باهوش ترین شخصیت های سیاسی است لذا درک او نسبت به عنوان و پشت پرده دقیق وعمیق بوده است.

هیچ‌کس به اندازه آیت‌الله هاشمی نامش با انتخابات گره نخورده است

او با بیان اینکه ای کاش آیت الله هاشمی خاطرات مفصل تر می نوشت گفت: برداشت کوتاهی که داشته اند خواننده را با نویسنده ای باهوش که دارای زکاوت بالایی دارد مواجه می کند و با عوامفریبی روبرو نمی شویم. کسانی که دارای هوش سرشار هستند در تاریخ آینده ساز است.

یادگار امام ادامه داد: کسی را به اندازه آقای هاشمی سراغ نداریم که نامش با انتخابات گره خورده باشد لذا او خود دو دوره رییس جمهور بود ، رییس مجلس خبرگان و در انتخابات ها حضور موثر داشت. حضور در عرصه های تصمیم گیری از جمله خصوصیات بارز ایشان بود.

سیدحسن خمینی افزود: توصیه ای که ارزش خاص به خاطرات آقای هاشمی می بخشد نقل قول هایی است که به صورت مستقیم بیان شده است که چنین خاطراتی ارزشمند جهت مبانی تاریخ کشور عزیزمان ایران است و در اینجا نمی شود با آن همانند دیگر خاطرات برخورد کرد و کار آیت الله بسیار بزرگ است.

او ادامه داد: سخن از تاریخ سخن از پیشینیان ما نیست بلکه دست گرفتن از غلط های است و تجربه شده است ها را نباید دوباره تجربه کنیم. بنابراین تاریخ باید خوانده شود.

سید حسن خمینی تاکید کرد: ملتی که از گذشته خود درس نگیرد محکوم است و اشتباه گذشته خود را دوباره تکرار می کند. باستانی پاریزی می گوید بزرگترین درس تاریخ این است که کسی از تاریخ درس نمی گیرد. ما ملت بسیار بزرگی هستیم و آینده را می سازیم و درس گرفتن از پیشینیان یکی از سرمایه ها جهت آینده است .

او در ادامه گفت: بزرگترین نقش جهت انتقال تجربه صحیح به آیندگان وظیفه کسانی است که در امور فرهنگی و اجتماعی نقش دارند.و ان چیزی که می توانید در این جلسه بیان کنیم این است که آیت الله هاشمی با تاریخ نگاری یکی دیگر از وظایفی که در زمینه تاریخ و تمدن کشور عزیزمان ایران داشت ایفا کرد.

او با بیان اینکه آقای هاشمی شجاعت بسیار داشت و صبری که ریشه در عقل داشت از خصوصیات ایشان بود گفت: هاشمی صبور، شجاع بود و می توانست در بزنگاه تصمیم های بزرگ بگیرد و نمونه آن را در انتخابات ۹۲ شاهد بودیم.

او تاکید کرد: از آیت الله هاشمی شجاعت را یاد بگیریم لذا او با تاریخ نگاری خود باری از خدمت را بر دوش کشیده است.

واژه های کلیدی: تاریخ | خاطره | تاریخی | خاطرات | انتخابات | سیدحسن خمینی | اخبار سیاسی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *