خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بازداشت فردی در حاشیه افتتاح ستاد انتخاباتی/ علت فوت «لرستانی» ، کشف محموله

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ان‌شاءالله انتخاباتی پرشور و با همکاری بسیار بالای مردم را در 29 اردیبهشت ماه شاهد باشیم.

بازداشت فردی در حاشیه افتتاح ستاد انتخاباتی/ علت فوت «لرستانی» ، کشف محموله

محسنی اژه ای : بازداشت فردی در حاشیه افتتاح ستاد انتخاباتی/کشف محموله قاچاق از منزل یک وزیر/علت فوت «لرستانی»

عبارات مهم : پرونده

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ان شاءالله انتخاباتی پرشور و با همکاری بسیار بالای مردم را در 29 اردیبهشت ماه شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در یکصد و یازدهمین نشست خبری خود ضمن تبریک حلول ماه پرخیر و برکت شعبان و تولد با سعادت امام حسین (ع)، گفت: ما در آستانه انتخابات هستیم و تبلیغات انتخاباتی شروع شده، امیدوارم انتخاباتی پرشور و با همکاری بسیار بالایی را در 29 اردیبهشت ماه شاهد باشیم.

بازداشت فردی در حاشیه افتتاح ستاد انتخاباتی/ علت فوت «لرستانی» ، کشف محموله

امیدوارم انتخاباتی پرشور و با همکاری بسیار بالایی را شاهد باشیم

وی افزود: انتخابات ما با حضور آگاهانه مردم اینگونه بوده که مردم سالاری دینی به نحو احسن به منصه ظهور رسانده شده، ان شاءالله در این انتخابات هم با حضور مردم و با رعایت اخلاق و قانون، برگ زرین دیگری بر این مردم سالاری دینی افزوده شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ان‌شاءالله انتخاباتی پرشور و با همکاری بسیار بالای مردم را در 29 اردیبهشت ماه شاهد باشیم.

محسنی اژه ای اضافه کرد: حضور پرشور مردم از ابتدای انقلاب تاکنون هم موجب عزت و اقتدار نظام شده است و هم خطرات بزرگ و کوچک اعم از جنگ و تحریم های اقتصادی را از سر انقلاب برطرف کرده است.

وی تصریح کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و پاسداران ما و سیستم امنیتی ما در این زمینه موثر بوده، ولی هیچ کدام به تنهایی نتوانستند خطر بزرگ دشمن را برطرف کنند مگر با حضور مردم.

انتقاد محسنی اژه ای از تحریف سخنانش راجع به حقوق های نجومی

بازداشت فردی در حاشیه افتتاح ستاد انتخاباتی/ علت فوت «لرستانی» ، کشف محموله

محسنی اژه ای با بیان اینکه در آستانه انتخابات و در وقت تبلیغات انتخاباتی گاهی وقت ها بعضی افراد جهت فضای دوقطبی شدن و جهت جلب آرای مردم از خط قرمزها عبور می کنند، گفت: این عنوان به نفع کشور نیست. ممکن است چهار رأی زیاد جذب کنند ولی به نفع کشور و مردم نیست؛ لذا به همه نامزدها توصیه می کنم با التزام کامل به قانون و در چارچوب اخلاق و صداقت و در چارچوب بیان مسایل با مبانی مستحکم و با ارایه آمارهای درست و قابل اتکا حرف بزنند، کمااینکه مردم ما بصیرند و خود گزینش می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی جهت رای جمع کردن علیه بعضی از دستگاه ها و نهادها با حرف های بی منطق و خلاف واقع و بر اساس آمار غیر قابل اتکا مسایلی را مطرح می کنند که هم جهت خود و مردم پرونده باز می شود و هم جهت قوه قضاییه زحمت ایجاد می کنند؛ لذا همه ملتزم به قانون باشید.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ان‌شاءالله انتخاباتی پرشور و با همکاری بسیار بالای مردم را در 29 اردیبهشت ماه شاهد باشیم.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه با اشاره به صحبت اش در مشهد در جمع دانشجویان در روز چهارشنبه هفته گذشته، گفت: ان شاءالله بعضی رسانه ها قصدی جهت تحریف نداشته باشند و آنچه که خودشان دل ارزش می خواسته را منتشر کرده اند و به بعضی منتسب کرده اند. من دو توصیه را در این زمینه بیان می کنم.

وی اضافه کرد: در مورد حقوق های نجومی مطالبی را به تفصیل در آن جلسه بیان کردم و در اینجا هم بخشی را که تحریف شده است مطرح می کنم مبنی بر اینکه بعضی از دستگاه ها مانند بانک ها، شرکت های بیمه و شرکت های وابسته به دولت از گذشته پاداش ها و وام هایی را با بهره کم می پرداختند و احیاناً در موارد نادری حقوق های نسبتاً بالایی را می گرفتند، ولی در دو سه سال اخیر یعنی از سال 93 و 94 تا اوایل سال 95 این حقوق ها رشد فوق العاده ای داشت و یک دفعه حقوق های نجومی واقعاً سرسام آور بود و یک مورد هم در دولت های قبل (نهم و دهم) آن را نداشتیم که یک مدیر 100 میلیون تا 150 میلیون و 200 میلیون به طور میانگین دریافت ماهیانه داشته باشد؛ لذا بعضی حرف هایی که تحریف کرده بودند در اینجا بود که بعضی پاداش ها و وام های کم بهره مربوط به قبل بوده، ولی حقوق های نجومی منحصراً به سال های اخیر با مبالغ گزاف نبوده است.

بازداشت فردی در حاشیه افتتاح ستاد انتخاباتی/ علت فوت «لرستانی» ، کشف محموله

وی افزود: همچنین من گفتم در یکی از وزارتخانه ها در سال 94 که آن را تحریف کرده بودند و گفته بودند که مربوط به دولت قبل بوده در صورتی که دولت قبل در سال 94 نبود، شرکت بازرسی کل در آن وقت گزارشی را تهیه کرد و اعلام شد که مدیران آن وزارتخانه به طور میانگین 150 میلیون الی 190 تا 200 میلیون دریافت کرده بودند که آن وزارتخانه نسبت به این گزارش انتقاد کرد و گفت که دریافتی به معنای حقوق نیست، البته قوه قضاییه آن را پذیرفت که اشکالی ندارد، ولی شما توضیح دهید که این مبالغ بابت چیست. آنها گفتند که بعضی علاوه بر مدیریت خودشان کار هم می کرده اند و کارکرد شخصی خودشان خارج از مدیریت در دستگاه بوده است. بعضی نیز گفتند که بعضی مدیران حدود 5 الی 10 نفر زیرمجموعه ارزش کار می کنند و پاداشی که به آنها داده شده است در فیش آقای مدیر اعمال شده است تا بعداً آن را بین زیرمجموعه خود تقسیم کنند و به فرض اضافه کار این 10 میلیون را به چند نفر انتقال یافته کنند. بعضی هم نیز اعلام کردند که معوقه داشتند و از سال های قبل حقوق به آنها پرداخت نشده بود که امسال اعمال شده است است که هنوز هم این مباحث در حال بررسی است. این مطالب را گفتم به علت اینکه بعضی از سخنان بنده را در آن جلسه تحریف کرده بودند.

بهره برداری های سیاسی و جناحی از پرونده ها ارتباطی با قوه قضاییه ندارد

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در صد و یازدهمین نشست خبری با اشاره به سخنانی که در جمع دانشجویان در مشهد گفته بود و مورد تحریف قرار گرفته گفت: بحث بعدی که در آنجا گفتم صندوق توسعه ملی بود. گفتم این حقوق بسیار سنگین که در صندوق توسعه ملی اتفاق افتاده، میانگین حقوق مدیر 57 میلیون در ماه به غیر از وام ها بوده و فقط حقوق بوده و این مختص سال های اخیر بوده و در سالهای قبل در این صندوق این عنوان نبوده و این را هم گفتم زمانی که دادستان کل کشور و عضو هیات امنای صندوق بودم مصوبه ای مطرح شد و در یکی از بندها اشاره شده است بود که اختیارات هیات امنا به هیات عامل تفویض شود.

سخنگوی دستگاه قضا در این باره افزود: ما گفتیم چنین تفویضی بر خلاف قانون است، ولی چون اکثریت با دولت همراه بودند این عنوان تصویب شد و وظایف امنا را به هیات عامل تفویض کردند، ولی با این وجود آنها از اختیارات خود جهت این مقدار حقوق و وام استفاده نکردند. تفویض در آن دولت بود ولی در این دولت هیات عامل در دولت جدید این را اعمال کرد.

محسنی اژه ای در ادامه بیانات خود تصریح کرد: قوه قضائیه در جهات متفاوت با تنگناهایی مواجه است ولی تمام تلاشش بر این بوده که نسبت به هر پرونده که در قوه قضائیه گشوده می شود طبق قانون عمل کند. تفاوتی نکند که این پرونده جهت چه جناح و جهت چه جایگاه و جهت چه کسی باشد. مردم هم شاهد هستند و بوده اند کسانی که مورد اتهام قرار گرفته اند با گزارشی نسبت به آنها از شرکت بازرسی کل کشور یا دستگاه های نظارتی و مردم، دادستان آنها را مورد بررسی قرار داده و در هر جایگاه و وابسته به هر جناحی بوده قوه قضائیه طبق قانون کار را دنبال کرده است.

وی افزود: البته بعضی ها زرنگی می کنند و توان دارند. چند وکیل می گیرند که ممکن است در جایی نحوه تحقیق و جمع آوری ادله سخت تر و در یک جا ساده تر باشد. ممکن است یک زمانی یک آدم معمولی یک وکیل بگیرد ولی آنکه ثروتمند است چند وکیل و چند مشاور بگیرد طبیعتا در این سطح تحقیق و کسب ادله کار آسانی نیست، ولی قوه قوضاییه تلاش دارد هر پرونده را در چارچوب قانون پیگیری کند. در این وقت یک کسی فکر می کند که رسیدگی به این پرونده میل او نیست او شروع می کند به سخن گفتن علیه قوه قضائیه یا اشخاص دیگر، و کسانی که پیگیری پرونده ای میل ارزش نیست علیه قوه قضاییه سخنانی می گویند، البته بهره برداری دیگران از پرونده ها در قوه قضائیه غیرخواست قوه قضائیه است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به فضای انتخاباتی و سوءاستفاده از پرونده های مطروحه در قوه قضائیه تصریح کرد: یک پرونده جهت یک فردی وابسته به یک جریان سیاسی گشوده می شود و جریان رقیب مخصوصا دراین فضای انتخاباتی از این عنوان سوءاستفاده می کند که به ما ارتباطی ندارد. تلاش قوه قضائیه این است که بدون تبعیض به پرونده ها رسیدگی کند و بهره برداری های سیاسی و جناحی ارتباطی با قوه قضائیه ندارد.

«عارف لرستانی» بر اثر سکته فوت کرده است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه فوت عارف لرستانی حواشی زیادی به همراه داشت و دکتر قانونی اعلام کرده که علت فوت مشخص شده، در این باره توضیح دهید؟ گفت: پزشکی قانونی رسما اعلام کرده قصور و تقصیری متوجه دکتر نبوده و وی بر اثر سکته فوت کرده، البته دارویی که در بیهوشی مصرف کرده اند در سکته او بی تاثیر نبوده است.

بازداشت یک نفر در حاشیه افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در حواشی افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها در ایلام به ساحت امام رضا (ع) توهین شده، چه اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است، گفت: فردی در این خصوص بازداشت شده است و پرونده در مرحله تحقیقات از اوست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در حواشی افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها در ایلام به ساحت امام رضا (ع) توهین شده، چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: با کمال تاسف مواردی در این ایام مطرح می شود. ادعا شده است ایشان معلم است. با نیت او کاری ندارم، ولی چطور یک معلم به خودش اجازه می دهد در مورد یک امام معصوم با این ادبیات برخورد کند. این اقدام به خاطر رای جمع کردن است؟ واقعا نشانه چه بوده است؟ تعجب زیاد من این است که بعضی ها که همان جا نشسته بودند، واکنش‌ها متناسبی نشان ندادند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: این شخص در حال حاضر بازداشت است. نقل شده است که این فرد ابتدا در دسترس نبوده – نمی گویم فرار کرده بود – پیغام می دهند که تو را دستگیر می کنند، خودت را زودتر معرفی کن که در این صورت فراری محسوب نشود، البته این ها شنیده های من است ولی در نهایت فرد بازداشت می شود و در مرحله تحقیقات از او هستند.

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آخرین اوضاع پرونده بابک زنجانی و دانیال زاده در چه مرحله ای است، اظهار کرد: حکم بابک زنجانی قطعی شده است و عنوان جدیدی در آن اتفاق نیفتاده است. کماکان در مورد دو نفر که حکمشان نقض شده است بود، در حال تحقیق هستند. اموال وی همچنان در مرحله کارشناسی است، هنوز هم اینکه موجودی نقدی در خارج از کشور داشته یا نه ثابت نشده. همچنین هنوز کسی پیدا نشده جهت بدهی او راه اطمینان بخشی را ارائه کند.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: پرونده دانیال زاده نیز هنوز در مرحله مقدماتی است. حکمی صادر نشده و قطعی نشده است، ولی این پرونده بیش از یک متهم دارد. متهمی که اسم بردید بازداشت است. در این راستا بعضی در مرحله تحقیق هستند و بعضی در رفت و آمد جهت بررسی ها هستند.

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر آخرین اوضاع رسیدگی به پرونده همسر یکی از کاندیداها با عنوان واگذاری خیریه امام رضا و این که آیا این کار غیرقانونی بوده و قوه قضاییه غیرقانونی بودن آن را قبول کرده است، عنوان کرد: در مورد تایید خبری ندارم. هر گزارشی که از یک منبع رسمی بیاید و ضرورت داشته باشد که دادستان آن را دنبال کند، این اتفاق می افتد.

کشف محموله قاچاق از منزل یکی از وزرا

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه روز گذشته محموله قاچاقی از منزل یکی از وزرای دولت فعلی کشف شده است در این باره توضیحات مورد نیاز را ارائه دهید گفت : آخرهای هفته گذشته یعنی سه شنبه یا چهارشنبه نیروی انتظامی گزارشی را به بخش قضایی حوزه لواسانات می دهد که در فلان ویلا محموله قاچاق رد و بدل می شود. قاضی دستور می دهد ویلا بازرسی شود که در بازرسی ها با محموله بزرگ پوشاک بر می خورند، البته من نمی دانم این پوشاک چه بوده است.

وی افزود: اعلام می شود که آن منزل مربوط به فلان وزیر و پوشاک هم مال دختر وزیر بوده که با مجوز این کار صورت گرفته است؛ در واقع ادعای اولیه این بوده که مجوز دارند و با مجوز این محموله وارد شده است و گفتند مال شرکتی است که دختر آن وزیر مدیرعامل شرکت است.

وی گفت: بخش قضایی لواسانات پرونده را عدم صلاحیت زده و جهت تعزیرات حکومتی فرستاده که بنده از آن به بعد را اطلاعی ندارم.

تحقیق راجع به ادعای کمک یک مفسد به ستاد یکی از کاندیداها

محسنی اژه ای در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از کاندیداها خطاب به یکی دیگر از کاندیداها در روز مناظره گفتند که مدیر قوه قضائیه گفته که یک مفسد قضایی به ستاد شما کمک کرده است، آیا صحت دارد یا واقعا آن مفسد کمک کرده است؟ و آیا این اعتراف صورت گرفته؟ گفت: اینکه متهمی حرفی بزند و آن را ثابت کند متفاوت است. بله چنین حرفی زده شده است است. رییس قوه قضاییه این را مطرح کرده اند والبته گفتند ایشان متهم است و نمی توان به حرف هایش اعتماد کرد. این حرف ها در مقام تحقیق است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از معاونت های قوه قضاییه در یکی از تشکیلات انتخاباتی مشغول به فعالیت است. آیا بخش اداری قوه قضاییه می تواند فعالیت سیاسی و انتخاباتی داشته باشد؟ عنوان کرد: خیر، منع قانونی ندارد، ولی ایشان علیرغم عدم محدودیت قانونی مرخصی گرفتند و به فعالیت مشغول هستند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با آخرین اوضاع پرونده کاسپین خاطرنشان کرد: از شرح این کار خبر ندارم. علت این بی اطلاعی نیز این است که این امر موضوعی بوده بین بانک مرکزی و تعدادی از شرکت ها و موسسات که با هم قول و قراری گذاشته بودند که حالا یا به این قول و قرار عمل نشده است. مسئولیت بین بانک مرکزی و چند موسسه است. در مورد اینکه کدام یک از آنها به تعهدات عمل نکرده اند از شرح خبر ندارم. تا جایی که اطلاع دارم در چهار استان افرادی شکایت کردند آن شکایت ها در دادگستری مطرح است که مستقیما مربوط به کاسپین نیست.

محسنی اژه ای ادامه داد: قرار بر این بوده که شرکت ها با هم ادغام شود و شخصیت حقوقی مستقلی را ایجاد کنند و تعهدات را دنبال کنند که ظاهرا به آخر نرسیده است. بعضی از افراد نسبت به سپرده این دستگاه ها شکایت کردند. هنگامی که مردم می خواهند پول خود را به کسی یا موسسه ای یا شخص حقیقی بدهند محاسبه کنند که به که می دهند. تجربه ثابت کرده است که در بازار اقتصادی فعلی کسی نمی تواند 35 درصد سود داشته باشد و 30 درصد آن را به سرمایه گذار بدهد. این موسسات از مردم پول می گیرند، مدتی سود می دهند، کم می آورند، از اصل پول سود می دهند و بالاخره در جایی به بن بست می رسند.

وی در ادامه در پاسخ به ادعای بلوکه شدن اموال بعضی در جهت این پرونده گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم، ولی چنانچه از یک موسسه اعتباری هزار میلیارد طلب دارم، ولی موجودی موسسه 200 میلیون تومان زیاد نیست. اگر شکایت کنم اجازه نمی دهم این مبلغ به تعدادی برسد و بقیه بی نصیب بمانند. قطعا توقیف می شود تا اموال تعیین وظیفه شوند.

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه در بعضی از روزنامه ها تبلیغ تامین وثیقه جهت آزادی زندانیان وجود دارد آیا این کار قانونی است یا غیرقانونی؟ اظهار کرد: اولا توصیه من به افراد این است که حداقل به آسانی به این موسسات و تلفن ها اعتماد نکنند. این موسسات به چند شکل وجود دارد. گاهی واقعا کسی است که سند دارد و سندش هم بدون اشکال است. به میزان متعارف هم فردی گرفتار است و وثیقه می خواهد. یکی سند خود را از روی انسانیت و یا نسبت فامیلی وثیقه می دهد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: بعضی نیز معتقدند اشکال ندارد، اماچون ریسک می کنم سند می دهم ولی ما به ازای آن را درخواست می کند. اینجا باید علت سند براق و روشن مشخص شود و فرد هم با میل و رغبت ما به ازا را پرداخت کند و در صورت اطلاع از قرار این کار اشکالی ندارد، ولی بعضی اوقات فردی که می خواهد وثیقه بگیرد درست توضیح نمی دهد و شروع می کند به کلاه گذاشتن روی سر وثیقه دهنده. اگر فردا به هر دلیلی مسئله برطرف نشد وثیقه ضبط می شود. این امر به خاطر نداشتن اطلاعات درست در مورد کیفیت وثیقه است.

وی عنوان کرد: گاهی واسطه ها با چرب زبانی جهت وثیقه دهنده و وثیقه گیرنده کاری انجام می دهند با این امید که عنوان به مدت یک ماه حل می شود ولی می دانند ممکن است شش ماه تا یک سال طول بکشد که نوعی کلاهبرداری است. اگر از یک طرف به وثیقه گذار توضیحات دروغ بدهند و در سند دست ببرند نیز مشکلاتی را به همراه دارد.

محسنی اژه ای در آخر خاطرنشان کرد: اولا به این موارد اعتماد نکنند، ثانیا اگر مجبور بودند ابتدا از دادسرا سئوال کنند که علت وثیقه چیست بعدا چه اتفاقی می افتد؟ بعد حتی اگر به بانک وثیقه می دهند بپرسند که اگر وثیقه بگذارند چه می شود، در صورت مواجهه با تخلف آن را به نیروی انتظامی گزارش دهند، مواردی حتما خلاف است، کاملا دقت کنند.

ادامه دارد …

واژه های کلیدی: پرونده | قوه قضائیه | قوه قضاییه | محسنی اژه ای | سخنگوی قوه قضاییه | اخبار سیاسی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *