خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

قاليباف يا مشاور ندارد يا به او اطلاعات غلط مي‌دهند

سخنگوی دولت اصلاحات مکانیسم فعلی مناظره ها را در مشخص ترشدن برنامه های نامزدها ناکارآمد دانست. رمضان زاده، استاد بازنشسته علوم سیاسی دانشگاه تهران، تخریب های ق

قاليباف يا مشاور ندارد يا به او اطلاعات غلط مي‌دهند

قاليباف يا مشاور ندارد يا به او اطلاعات غلط مي دهند

عبارات مهم : سیاسی

سخنگوی دولت اصلاحات مکانیسم فعلی مناظره ها را در مشخص ترشدن برنامه های نامزدها ناکارآمد دانست. رمضان زاده، استاد بازنشسته علوم سیاسی دانشگاه تهران، تخریب های قالیباف را نه برنامه اتاق فکر او که ناشی از ناراحتی او از مناظره سال ٩٢ می داند. در ادامه مشروح این گفت وگو را می خوانید.

قاليباف يا مشاور ندارد يا به او اطلاعات غلط مي‌دهند

تحلیل کلی شما از مناظره اول چیست؟

به نظر من، شیوه مناظره، شیوه درستی نبود. هرکسی هر حرفی دلش خواست زد. بعضی نامزدها خارج از عنوان صحبت کردند، جواب یکدیگر را هم ندادند و درنهایت هم کار به مقابله کشید. به اعتقاد من، کمیته تبلیغات انتخابات باید تجدیدنظر کند و مناظره ها را به صورت رودررو، دونفره و در عنوان خاص برگزار کند که امکان قضاوت شخصی مردم محقق شود. این شیوه برگزاری مناظره، نوعی مکانیسم تصنعی مناظره بود و جواب هم نداد.

سخنگوی دولت اصلاحات مکانیسم فعلی مناظره ها را در مشخص ترشدن برنامه های نامزدها ناکارآمد دانست. رمضان زاده، استاد بازنشسته علوم سیاسی دانشگاه تهران، تخریب های ق

مکانیسم فعلی به نفع چه کسی خواهد بود؟

به نفع هیچ کس! تنها به نفع کسی که بخواهد جنجال برپا کند و خارج از ضوابط عمل کند.

با توجه به ادبیاتی که آقای قالیباف در پیش گرفته است، به نظر شما او چه بخشی از جامعه را به عنوان بدنه رأی خود شناسایی کرده و آیا او در جلب نظر آنها موفق می شود؟

واقعا نمی دانم نشانه قالیباف کدام بخش از جامعه است؛ ولی طبیعتا بخش کوچکی از جامعه هنوز تحلیل درستی از پرسشها ندارند و ممکن است طرح بعضی از شعارها، آنها را فریب دهد. آقای قالیباف بنای خود را بر جنبش احساسات عمومی و تخریب همه دستاوردهای دولت روحانی قرار داده است. علت اتخاذ این روش از سوی قالیباف، ناراحتی او از مناظرات سال ٩٢ است؛ آن مناظره ها هنوز در ذهن قالیباف مانده و متأسفم که آقای قالیباف هنوز نمی تواند (این موضوع) را فراموش کند.

قاليباف يا مشاور ندارد يا به او اطلاعات غلط مي‌دهند

خط مشی فعلی قالیباف را برخاسته از شخصیت او می دانید یا حاصل اتاق فکر او؟

من اتاق فکری جهت آقای قالیباف نمی شناسم. او اهل مشورت نیست؛ تصمیم می گیرد و به بقیه می گوید اجرا کنند.

پس موافق این تحلیل نیستید که آقای قالیباف یا تیم او با تحلیل انتخابات گذشته و نیز نگاهی به انتخابات اخیر آمریکا، خط مشی فعلی خود را گزینش کرده باشد؟

سخنگوی دولت اصلاحات مکانیسم فعلی مناظره ها را در مشخص ترشدن برنامه های نامزدها ناکارآمد دانست. رمضان زاده، استاد بازنشسته علوم سیاسی دانشگاه تهران، تخریب های ق

این احتمالی را که شما می دهید، من هم تأیید می کنم که دیگرانی به قصد نفوذ در سطح بالای کشور، تحلیل هایی را مطرح کرده باشند.

ترامپ تحت تأثیر روس ها این کار را کرد و اگر کسی به دنبال همین کار باشد؛ یعنی تحت تأثیر روس هاست. این روشی است که روس ها جهت نفوذ شروع کردند و در آمریکا و فرانسه هم به کار بردند. البته من با شناختی که از آقای قالیباف دارم، می دانم ایشان با مشورت کار نمی کند؛ در نهایت می شنود؛ ولی خودش تصمیم می گیرد.

قاليباف يا مشاور ندارد يا به او اطلاعات غلط مي‌دهند

بعضی ها تفاوت های قالیباف در سه انتخابات ٨٤، ٩٢ و ٩٦ را ناشی از غلط های محاسباتی مشاوران او می دانند.

هرکسی به عنوان مشاور آقای قالیباف کار می کند، ایشان را بعد از مدتی ترک می کند؛ بنابراین بخشی از این بی ثباتی، ناشی از نبود مشاوران ثابت است؛ جهت اینکه مشاوران می دانند هر مشاوره ای می دهند تأثیر ندارد و تصمیمات او شخصی است. اگر ایشان مشاور سیاسی یا اقتصادی داشت، نمی گفت از ١٠ میلیون تن پتروشیمی، ٦٠٠ هزار شغل ایجاد می کنم. اگر ایشان مشاور اقتصادی و سیاسی یا حتی اجتماعی داشت، می دانست سالی یک میلیون و ٢٥٠ هزار شغل ایجادکردن، غیرممکن است. پس معلوم است هیچ مشاوری وجود ندارد یا اینکه مشاورانی که وجود دارند، به آقای قالیباف اطلاعات غلط مي دهند که من احتمال مطلب دوم را کمتر می دانم.

یکی از نقدهای درونی اصلاح طلبان این است که با وجود داشتن کارنامه اقتصادی که می توان از آن در حوزه اقتصاد و معیشت دفاع کرد، نتوانسته اند به اندازه کافی این حوزه را در تبلیغات و گفتمان خود پررنگ کنند. به نظر می آید در انتخابات پیش رو نیز تمرکز آقای قالیباف و رئیسی زیاد بر اقشار کم درآمد و حاشیه نشین است. به نظر شما آیا اصلاح طلبان و دولت در این انتخابات به این توصیه توجه خاص ای خواهند کرد؟

اینکه دراین باره، عملی فکری شده است یا به شیوه تبلیغاتی عمل شده، باید بگویم من تیم تبلیغاتی آقای روحانی را ضعیف می دانم؛ بسیار هم ضعیف می دانم. آنها نتوانسته اند دستاوردها را مشخص کنند؛ ولی اگر انتظار این است که آقای روحانی هم شعار دهد که من مسکن مهر جدید ایجاد می کنم، یک میلیون شغل در سال ایجاد می کنم، من با این شعاردادن ها مخالفم. جهت اینکه تمام پیشنهاد هایی که دوستان (نامزدها) ارائه می دهند هزینه بر است؛ یعنی یا منبع آن وجود ندارد یا اگر وجود داشته باشد، به شدت تورم زاست. ما به تازگی توانستیم تورم را کنترل کنیم؛ اگر بخواهیم دوباره در دام زیاد کردن نقدینگی بیفتیم، مصیبتی است که جهت محرومان به وجود خواهد آمد. نخستین قشری که از تورم ضرر می کند، طبقه ضعیف جامعه است؛ بنابراین دوستان متوجه نیستند که نتیجه تصمیمات آنها، کاملا ضد طبقات ضعیف جامعه است. آقای روحانی و آقای جهانگیری نباید در دام پوپولیست بیفتند.

آقای روحانی و جهانگیری موفق می شوند این پرسشها را جهت مردم تبیین کنند؟

به نظر من مردم درک درستی از پرسشها دارند. نتیجه های سیاست گذاری های دولت احمدی نژاد را دیده اند و تکرار آنها را نمی پسندند.

اخبار سیاسی – شرق

واژه های کلیدی: سیاسی | مشاوره | قالیباف | انتخابات | دولت روحانی | اخبار سیاسی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *