خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کره‌شمالی مهمترین آزمون رئیس‌جمهوری آمریکا در عرصه دیپلماسی ، ترامپ در

رئیس جمهوری آمریکا در تحقق بسیاری از وعده‌های خود در جریان مبارزات انتخاباتی، در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری ناکام مانده است. 

کره‌شمالی مهمترین آزمون رئیس‌جمهوری آمریکا در عرصه دیپلماسی ، ترامپ در

ترامپ در عمل به بسیاری از وعده های خود ناکام مانده است/ کره شمالی مهمترین آزمون مدیر جمهوری آمریکا در عرصه دیپلماسی

عبارات مهم : اوباما

رئیس جمهوری آمریکا در تحقق بسیاری از وعده های خود در جریان مبارزات انتخاباتی، در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری ناکام مانده است.

به گزارش ایلنا، «س. ا. ش» کارشناس حقوق بین الملل و استاد دانشگاه ایندیانای آمریکا در گفت وگو با ایلنا اعلام کرد: «دونالد ترامپ» مدیر جمهوری آمریکا که وعده های عمدتا عجیبی در جریان مبارزات انتخاباتی خود مطرح کرده بود، همانگونه که گمانه زنی ها از عدم موفقیت وی در عملی کردن این وعده ها حکایت می کرد، در میدان عمل و در ۱۰۰ روز ابتدایی دولت خود در تحقق بخشیدن به بسیاری از این وعده ها ناکام مانده است.

کره‌شمالی مهمترین آزمون رئیس‌جمهوری آمریکا در عرصه دیپلماسی ، ترامپ در

وی در ادامه تصریح کرد یکی از مهمترین بخش های مورد توجه دولت ترامپ عملکرد اقتصادی اوست که به رغم اینکه خود وی یک فرد سرمایه دار و آشنا به مهارت های اقتصادی و درآمدزایی است، اقتصاد آمریکا در میان کشورهای قدرتمند و دنیا اولی از وقت شروع دولت وی رو به ضعف گذاشته و نام و نشانی از یک کشور صنعتی که پیشتر صاحب رأی در امور اقتصادی دنیا بود، ندارد.

این استاد حقوق بشر در خصوص وعده انتخاباتی ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا و همچنین دو دستور اجرایی وی جهت عدم صدور روادید و ممانعت از ورود اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان به خاک آمریکا خاطرنشان کرد: وی در خصوص این وعده نیز یک شکست بزرگ را مجبور شد و تاب مقاومت در برابر سیستم قضایی آمریکا را نداشت.

رئیس جمهوری آمریکا در تحقق بسیاری از وعده‌های خود در جریان مبارزات انتخاباتی، در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری ناکام مانده است. 

وی در ادامه اضافه کرد: البته یکی از موفقیت های ترامپ انتصاب «نیل گورساچ» به ریاست دیوان عالی آمریکا بوده است که اگر به این امر نیز دقیق توجه کنیم، می بینیم که وی در گام اول انتصاب مدیر دیوان عالی نیز با شکست مواجه شد و گورساچ گزینه دوم وی بود که به این سمت منصوب شد.

وی اضافه کرد مورد نیاز به ذکر است که گزینش مدیر دیوان عالی با نظارت مستقیم کنگره و با اخذ رأی نمایندگان محقق می شود که با در نظرگرفتن این که اکثریت کنگره در اختیار جمهوری خواهان است، نه تنها افتخاری جهت ترامپ به شمار نمی رود بلکه عدم انتصاب گزینه پیشنهادی نخست وی نیز به نوعی شکست جهت مدیر جمهوری آمریکا محسوب می شود.

این کارشناس حقوق بشر خاطرنشان کرد طرح درمانی و جایگزینی آن به جای طرح خدمات درمانی «اوباما کر» نیز از پروژه های شکست خورده ترامپ، حتی در درون جمهوری خواهان به شمار می رود چرا که بسیاری از جمهوری خواهان با استدلال بر این که طرح جایگزین طرحی ناقص و در عین حال بسیار تند است، اقدام به رد موقت آن کردند.

کره‌شمالی مهمترین آزمون رئیس‌جمهوری آمریکا در عرصه دیپلماسی ، ترامپ در

استاد حقوق دانشگاه ایندیانا در ادامه با تمجید از طرح ترامپ در خصوص محافظت از محیط زیست و مبارزه با زیاد کردن گازهای گلخانه ای و گرم شدن کره زمین تصریح کرد، این طرح ترامپ با وجود مخالفت جمهوری خواهان که اکثرا خواهان پیشرفت صنعتی هرچه زیاد آمریکا بوده و در این راه هیچ توجهی به تخریب های زیست محیطی ندارند، یکی از کارنامه های موفق مدیر جمهوری آمریکا در ۱۰۰ روز نخست کاری وی به شمار می رود.

این استاد حقوق در خصوص وعده دونالد ترامپ جهت ساخت دیوار مرزی حائل بین مکزیک و آمریکا به منظور جلوگیری از ورود مهاجران مکزیکی به خاک آمریکا تاکید کرد: به رغم این که این طرح نیز با شکست هایی مواجه شده است است، ولی ترامپ همچنان اصرار دارد که این دیوار ساخته و هزینه آن به اشکال متفاوت از مکزیک اخذ شود. وی ادامه داد در موازات ساخت این دیوار مرزی یک بخش از نیروهای پلیس مهاجرت آمریکا مامور به دستگیری اتباع کشور مکزیک که فاقد هرگونه مدارک اقامتی در آمریکا هستند، که به رغم ثابت بودن بعضی حقوق جهت این افراد، افراد بازداشت شده است بدون طی مراحل قانونی مستقیم از آمریکا اخراج می شوند که این اقدام به نوعی برگرفته از احساسات نژادپرستانه حاکم بر این دولت است.

رئیس جمهوری آمریکا در تحقق بسیاری از وعده‌های خود در جریان مبارزات انتخاباتی، در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری ناکام مانده است. 

این کارشناس حقوق بشر در ادامه این مطلب تاکید کرد که ساخت دیوار مرزی نیاز به هزینه و وقت زیادی دارد که دولت ترامپ تلاش دارد با اقدام هایی از قبیل بازداشت و اخراج اتباع مکزیک از وقت های موجود جهت ضربه زدن به مهاجران بهره ببرد.

وی در ادامه و در تبیین ابعاد گوناگون سیاست خارجی دولت ترامپ در ۱۰۰ روز اول، مهمترین عرصه سیاست خارجی وی را مواجهه با کره شمالی قلمداد کرد و افزود ترامپ تاکنون از خود خویشتن داری نشان داده است ولی پتانسیل حمله نظامی به کره شمالی را داراست که در این صورت و به علت عدم دسترسی توان نظامی کره شمالی به خاک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به عنوان متحدان منطقه ای ایالات متحده آمریکا نشانه حملات کره شمالی قرار خواهند گرفت.

کره‌شمالی مهمترین آزمون رئیس‌جمهوری آمریکا در عرصه دیپلماسی ، ترامپ در

وی ادامه داد: ترامپ به رغم وعده های مکرر جهت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی به علت هزینه اوج و وجود موج ضد جنگ در جامعه آمریکا در اوضاع فعلی از ورود گسترده نظامی به کشورهایی که درحال جنگ با تروریسم هستند، خودداری می کند.

این استاد و کارشناس حقوق بین الملل در رابطه با وعده ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر نیز خاطرنشان کرد، از آنجا که ترامپ قصد ندارد مناسبات اقتصادی و نظامی خود با کشورهای خاورمیانه خصوصا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به چالش بکشاند و از طرفی نیز قصد ندارد سران رژیم صهیونیستی را از خود ناامید کند، تلاش در سیاسی کاری و اقدام محتاطانه در این خصوص دارد.

وی در خصوص تهدیدهای ترامپ مبنی بر نادیده گرفتن برجام بیان کرد که مدیر جمهوری آمریکا می داند که این یک توافق یک جانبه نیست و طرف های دیگری نیز در این توافق حاضر هستند که این امر مانع از نادیده گرفتن یک جانبه برجام از سوی دولت آمریکا می شود. افزون بر این که قدرت و حضور متحدان نیرومند در کنار کشور عزیزمان ایران و همچنین کشورهایی که در قبال کشور عزیزمان ایران تعهد دارند مانع از این امر می شود. صحبت های ترامپ در مبارزات انتخاباتی در خصوص برجام فقط جنبه تبلیغاتی داشته و جهت مصارف داخلی بوده است.

این کارشناس حقوق در آخر و در پاسخ به پرسشی در خصوص مقایسه عملکرد دو دولت اوباما و ترامپ در ۱۰۰ روز نخست، این امر را بسیار مسئله و شاید نادرست قلمداد کرد و افزود: اوباما دولت را از بوش و با اوضاع اقتصادی اسفبار و ترامپ، دولت را از اوباما با اوضاع اقتصادی مناسب تحویل گرفت. اوضاع اقتصادی تاثیر بسزایی در عمل به وعده های داده شده است در مبارزات انتخاباتی خصوصا در اوایل شروع به کار دولت دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته و به صورت کلی در مباحثی همچون حقوق بشر، امور اجتماعی و پرسشها اقتصادی خصوصا در داخل، عملکرد اوباما در ۱۰۰ روز نخست زیاد مورد رضایت مردم آمریکا بوده است.

واژه های کلیدی: اوباما | آمریکا | اوباما | اقتصادی | کره شمالی | دولت ترامپ | دونالد ترامپ | ریاست جمهوری | استاد دانشگاه | صحبت های ترامپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *