خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نوجوان 13ساله، قربانی آزمون موادمخدر صنعتی ناخالص

پرونده فوت مشکوک یک نوجوان 13ساله از مرداد سال گذشته، زمانی در دستور کار پلیس قرار داده شد که زن میانسالی در تماس با اورژانس بیان کرد فرزند 13ساله ام حال مناسبی

نوجوان 13ساله، قربانی آزمون موادمخدر صنعتی ناخالص

عبارات مهم : ایران

پرونده فوت مشکوک یک نوجوان 13ساله از مرداد سال گذشته، زمانی در دستور کار پلیس قرار داده شد که زن میانسالی در تماس با اورژانس بیان کرد فرزند 13ساله ام حال مناسبی ندارد و از دهانش کف خارج می شود.

کشور عزیزمان ایران نوشت:با گزارش این حادثه، بلافاصله مأموران اورژانس 115 عازم بولوارصبا در منطقه سیدی مشهد شدند و نوجوان مذکور را که «شروین» نام داشت، به بخش مسمومین بیمارستان امام رضا(ع) انتقال دادند، ولی تلاش پزشکان جهت نجات وی به نتیجه نرسید و او در حالی جان سپرد که علت مرگش در پرده ابهام قرار داشت.

به دستور قاضی جسد این نوجوان به پزشکی قانونی انتقال یافته شد ولی هیچ گونه علایم ظاهری ناشی از وقوع جنایت بر پیکر جسد مشخص نبود. به همین علت آزمایش های تخصصی و سم شناسی باید علت فوت وی را نمایان می کرد. انجام آزمایش های مذکور مدتی به طول انجامید تا آن که چهارماه بعد، پرونده فوت مشکوک شروین با اعلام نظر پزشکی قانونی در اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت. براساس نظر پزشکان متخصص، نوجوان 13ساله بر اثر عوارض ناشی از موادمخدر جان باخته بود ولی هیچ علایمی از اعتیاد در این نوجوان وجود نداشت.

نوجوان 13ساله، قربانی آزمون موادمخدر صنعتی ناخالص

با پیچیده تر شدن ماجرای فوت «شروین» گروهی از کارآگاهان دایره رسیدگی به «مرگ های مشکوک» وارد عمل شدند تا گره کور این کلاف سردرگم را پیدا کنند. این بود که کارآگاهان در نخستین مرحله از عملیات های اطلاعاتی – پلیسی به تحقیق غیرمحسوس در اطراف زندگی شروین و خانواده اش پرداختند.بررسی های میدانی کارآگاهان که با نظارت مستقیم مقام قضایی همراه بود، نشان می داد که مادر شروین چند سال قبل در حالی از همسرش طلاق گرفته که حضانت شروین و برادر بزرگ تر او که شهریار نام دارد را عهده دار شده است است.

او مدتی بعد، با مرد دیگری که راننده تریلر بود ازدواج کرد تا سایه مردی روی سر دو فرزند پسرش باشد، ولی ازدواج دوم او نیز با مشکلاتی مواجه شد و در حالی که دختری دوساله را در آغوش می فشرد، دیگر خبری از همسرش نشد. به همین خاطر زن میانسال جهت پرداخت اجاره و هزینه های زندگی مجبور شد در منزل های مردم کارگری کند، ولی شهریار که دیگر حدود 21سال سن داشت، به سوی مصرف موادمخدر کشیده شده است بود و شروین هم بعد از تعطیلی مدرسه در یک نانوایی کار می کرد تا کمک خرج مادرش باشد. شوهر سابق این زن، گاهی به آن ها سر می زد ولی هیچ گاه به داخل منزل آن ها نیامده بود.

پرونده فوت مشکوک یک نوجوان 13ساله از مرداد سال گذشته، زمانی در دستور کار پلیس قرار داده شد که زن میانسالی در تماس با اورژانس بیان کرد فرزند 13ساله ام حال مناسبی

اطلاعات دریافتی پلیس حاکی از آن بود که شهریار به موادمخدر صنعتی اعتیاد شدیدی پیدا کرده است ولی به خاطر این که جهت تهیه مواد دچار مسائل مالی بود، قاچاقچیان به او موادمخدر ناخالص می دادند. او هم جهت آن که جانش به خطر نیفتد، برادر کوچک ترش را با توسل به زور مجبور می کرد تا موادمخدر مصرفی او را قبل از شروع مصرف، آزمون کند.

همسایگان به کارآگاهانی که چندین شبانه روز در حال تحقیق بودند، گفتند که چند وقت قبل نیز حال شروین در حالی که روی چمن های وسط بولوار دراز کشیده بود، رو به وخامت گذاشت و اورژانس او را به بیمارستان رساند که مدتی بعد اصلاح یافت و دوباره به منزلشان بازگشت.

این اطلاعات، سرنخ پرونده را به سوی «شهریار» کشاند ولی مادر شهریار گفت :روز اتفاق و قبل از آن که حال شروین وخیم شود، شوهر اولم به دنبال پسرش آمد تا چند روزی او را سر کار خودش ببرد ولی بعد از رفتن آن ها حال پسر کوچکم خراب شد.با این وجود، کارآگاهان متوجه شدند که «شهریار» به همراه پدرش به پایتخت ایران گریخته است، تا این که آن ها با هماهنگی های قضایی و راهنمایی های سرهنگ کارآگاه رزمخواه، موفق شدند او را به مشهد بکشانند و جهت انجام بازجویی به پلیس آگاهی هدایت کنند.

نوجوان 13ساله، قربانی آزمون موادمخدر صنعتی ناخالص

این جوان 21ساله که ابتدا همه چیز را انکار می کرد، هنگامی که برابر مستندات و دلایل انکارناپذیر کارآگاهان قرار گرفت، لب به اعتراف گشود و گفت: برادرم را مجبور می کردم از موادمخدری که می خریدم استفاده کند چرا که شنیده بودم موادمخدرهای مذکور دارای ناخالصی زیادی هستند و از سوی دیگر هم می خواستم او را معتاد کنم تا کارهای مرا به پدرم گزارش نکند. روز اتفاق هم قرار بود که پدرم دنبالم بیاید و من باید مواد مصرف می کردم، به همین خاطر هنگامی که مادرم صبح جهت شست و شوی لباس ها داخل حمام رفت، من هم از وقت استفاده کردم و مقداری کراک را آماده کردم. چند دود به برادرم دادم و بقیه را خودم کشیدم که احساس کردم حالم خوب نیست، با این وجود پدرم به دنبالم آمده بود و من با او رفتم که بعد شنیدم برادرم فوت کرده است. از وحشت به پایتخت ایران رفتم و در یک مجتمع مسکونی به عنوان نگهبان مشغول کار شدم…

بنابراین گزارش، شهریار پس از اعترافات تکان دهنده اش و به دستور قاضی احمدی نژاد، روانه زندان شد تا تحقیقات بیشتری راجع به زوایای پنهان فوت مشکوک «شروین» انجام شود.

پرونده فوت مشکوک یک نوجوان 13ساله از مرداد سال گذشته، زمانی در دستور کار پلیس قرار داده شد که زن میانسالی در تماس با اورژانس بیان کرد فرزند 13ساله ام حال مناسبی

واژه های کلیدی: ایران | نوجوان | موادمخدر | اخبار حوادث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *