خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

102 گاف در 100 روز , رکورد دست نیافتنی ترامپ

روزنامه تماشاگران امروز ،در حالی که اکثر نشریات معتبر دنیا همزمان با صدمین روز ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، مطالب مختلفی راجع به کارنامه وی طی این مدت منتشر ک

102 گاف در 100 روز , رکورد دست نیافتنی ترامپ

رکورد دست نیافتنی ترامپ؛ 102 گاف در 100 روز

عبارات مهم : پیروزی

روزنامه تماشاگران امروز ،در حالی که اکثر نشریات معتبر دنیا همزمان با صدمین روز ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، مطالب مختلفی راجع به کارنامه وی طی این مدت منتشر کرده اند، دیلی میرر به سراغ گاف هایی رفته که او در این مدت کوتاه داده و تعداد آنها به 102 رسیده است؛ یعنی روزی یک گاف و خرده ای! بهتر است بدون مقدمه برویم سراغ این شاهکارها و بعضی از آنها را مرور کنیم. البته ما به تشریح گاف های 100 روز او نمی رسیم چون باید چند صفحه روزنامه را جهت درج گزارش کامل این گاف ها اشغال کنیم. همین چند روز اول کفایت می کند:

102 گاف در 100 روز , رکورد دست نیافتنی ترامپ

روز اول:

ترامپ در این روز مدعی شد خشونت طی سال 2015 در آمریکا زیاد کردن یافته و اظهار کرد: «در پایتخت کشور ما آمار قتل طی 25 سال گذشته 50 درصد زیاد کردن داشته است.» این گفته نادرست است. گزارش پلیس واشنگتن نشان می دهد که میزان قتل در این شهر نسبت به سال 1997، 55 درصد کم کردن داشته است. در همین روز آقای ترامپ مدعی شد که حین صحبت او در مراسم تحلیف، باران قطع شده است بود ولی اصلا چنین نبود. در تمام مدت صحبت او باران می بارید!

روزنامه تماشاگران امروز ،در حالی که اکثر نشریات معتبر دنیا همزمان با صدمین روز ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، مطالب مختلفی راجع به کارنامه وی طی این مدت منتشر ک

روز دوم:

آقای ترامپ گفت که باید با رسانه ها وارد چنگ شود چون «خبرهایی می سازند که نشان دهند من با شرکت های اطلاعاتی خصومتی دارم.» این گفته نادرست است. دشمنی ترامپ با شرکت های اطلاعاتی کاملا آشکار بوده. او هم از طریق رسانه ها و هم حساب توییترش اخبار محرمانه نادرست منتشر می کرده. در همین روز ترامپ مدعی شد از نظر تعداد دفعاتی که عکسش روی جلد مجله تایم رفته رکورددار است.

این هم دروغ است. او تنها 11 بار تصویر جلد این مجله بوده. این رکورد در اختیار ریچارد نیکسون است که 55 بار عکسش روی جلد تایم رفته است. در همین روز او مدعی شد در مراسم تحلیفش بیش از 1.5 میلیون نفر حضور داشته اند و تمام راه های اطراف کاخ سفید مسدود شده است ولی این ادعا هم دروغ است. به شهادت تصویر ها حتی محوطه کاخ سفید هم به طور کامل پر نشده بود.

102 گاف در 100 روز , رکورد دست نیافتنی ترامپ

گاف های این روز تمامی ندارد: «این پربیننده ترین مراسم تاریخ در تمام دنیاست.» تعداد بینندگان مراسم ترامپ هفت میلیون کمتر از بینندگان مراسم تحلیف اوباما در سال 2009 بود. ارزش اسپایسر م در همین روز اعلام کرد که نخستین بار است روی زمین محوطه سفید جهت محافظت از چمن و گیاه های پوششی قرار داده اند.

این حرف هم درست نیست. در مراسم تحلیف 2012 نیز همین اقدام انجام شده است بود. گفته های اسپایسر راجع به سیم کشی و حصارکشی محوطه مراسم تحلیف نیز حقیقت نداشت. او همچنین گفته بود که 420 هزار نفر جهت رسیدن به مراسم تحلیف از مترو استفاده کرده اند در حالی که جهت تحلیف او 317 هزار نفر از این وسیله بهره بردند. این هم دروغی دیگر. 182 هزار نفر هم در مراسم تحلیف اوباما از مترو استفاده کرده بودند.

روزنامه تماشاگران امروز ،در حالی که اکثر نشریات معتبر دنیا همزمان با صدمین روز ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، مطالب مختلفی راجع به کارنامه وی طی این مدت منتشر ک

روز چهارم:

ترامپ روز سوم را بدون گاف سپری کرد ولی روز چهارم جبرانش کرد. او مدعی شد که به محیط زیست بسیار اهمیت می دهد و جوایزی هم در این زمینه دریافت کرده است. هرگز در جایی اعطای چنین جایزه ای به او تایید نشده است. در همین روز او مدعی شد میلیون ها رأی غیرقانونی به حساب هیلاری کلینتون گذاشته شده است است. روز بعد ارزش اسپایسر اعتراف کرد که ادعای ترامپ بر اساس گزارش سرشماری سال 2008 بوده است و حتی همین پژوهش هم منبع درستی نداشته است.

102 گاف در 100 روز , رکورد دست نیافتنی ترامپ

روز ششم:

ترامپ در مصاحبه با شبکه ای بی سی مدعی شد: «پیروزی من یکی از قاطعانه ترین پیروزی های تاریخ بوده است.» این هم دروغ است. پیروزی ترامپ یکی از ضعیف ترین پیروزی های انتخاباتی تاریخ آمریکا بود اگر 40 هزار نفر در سه ایالت رأی متفاوتی به صندوق می ریختند، نتیجه های انتخابات عوض می شد. در همین مصاحبه به ترامپ گفتند آماری که روز قبل راجع به آرای غیرقانونی ارائه داده بر هیچ مدرکی استوار نیست ولی ترامپ گفت که تهیه کننده گزارش دوباره اظهار کرده که آمارش صحیح بوده.

این هم دروغ است. اتفاقا این پژوهشگر اصرار کرد که آن گزارش هیچ سندیتی ندارد. باز هم در همین مصاحبه ترامپ مدعی شد که همزمان با صحبت دو هفته پیش اوباما، دو نفر به قتل رسیده اند. این عنوان هم حقیقت نداشت. طبق گزارش پلیس شیکاگو در آن روز هیچ قتلی صورت نگرفته بود. باز همان مصاحبه کذایی و ادعایی دیگر: «طرح بیمه پنج میلیارد دلار هزینه دارد.» دروغ است. هزینه این طرح طبق تحلیل روزنامه ایندیپندنت تنها بین یک تا دو میلیارد دلار است و در ادامه همان مصاحبه: «تقلب در آرای شیکاگو و فیلادلفیا از همه جا زیاد است.» باز هم دروغ. هیچ مدرکی مبنی بر وجود آرای تقلبی در این دو منطقه وجود ندارد.

روز هفتم:

ترامپ مدعی شد آمار قتل در فیلادلفیا زیاد کردن یافته است. این اصلا درست نیست. میزان قتل در فیلادلفیا به شکل چشمگیری طی دهه اخیر کم کردن یافته و از 397 مورد در سال 2007 به 277 مورد در سال 2016 رسیده است. او در همین روز اظهار کرد: «ایالات متحده راجع به پناهجویانی که وارد خاکش می شوند، هیچ اطلاعاتی ندارد.» این هم نادرست است پروسه ورود پناهجویان به آمریکا بسیار سخت بوده و 17 ماه به طول می انجام. طی این مدت تمامی اطلاعات مورد نیاز راجع به متقاضیان جمع آوری می شود.

روز هشتم:

ترامپ مدعی شد که یک روز پیش از برگزیت در اسکاتلند بوده است و آینده نگری کرده مردم رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهند داد. این هم دروغ است. ترامپ روز بعد از رفراندوم به اسکاتلند رفت.

روز یازدهم:

ترامپ در توییتر خود نوشت که قطع رایانه های دلتا ایرلاین مشکلاتی را در ماجرای مانع ورود اتباع کشورهای – به رغم وی – تروریست پدید آورده است. این ادعا هم نادرست بود. هیچ مشکلی جهت رایانه های این خط هوایی در روز مذکور گزارش نشده است. در همین روز ترامپ اعلام کرد: «ایران 160 میلیارد دلار بابت توافق هسته ای به دست آورده است.» این حرف او هم دروغ است. پس از برطرف تحریم و توافق هسته ای مبلغی معادل 100 تا 125 میلیارد دلار از دارایی های کشور عزیزمان ایران آزاد شد.

واژه های کلیدی: پیروزی | پیروزی | آقای ترامپ | ادعای ترامپ | دونالد ترامپ | ترامپ در توییتر | اخبار بین الملل

102 گاف در 100 روز , رکورد دست نیافتنی ترامپ

102 گاف در 100 روز , رکورد دست نیافتنی ترامپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *