خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نام نویسی مرحله اول طرح غیبت سربازی از شنبه شروع می شود

جانشین شرکت نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی، گفت: نخستین مرحله نام نویسی طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی روز شنبه(۱۶ اردیبهشت ماه) شروع می شود.

نام نویسی مرحله اول طرح غیبت سربازی از شنبه شروع می شود

به گزارش گروه اجتماعی کلوب خبرنگاران جوان؛ سردار ابراهیم کریمی جانشین شرکت نظام وظیفه عمومی ناجا با اعلام اینکه از سال 94 چندین مرحله عضویت جهت اجرای طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی اعلام شد، اظهار داشت: از روز شنبه(16 اردیبهشت ماه) افرادی که بر اساس قانون 96، 8 سال به بالا، غیبت در سربازی داشته باشند، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) جهت عضویت اقدام کنند.
وی افزود: براساس قانون این افراد باید تا آخر 96، 8 سال تمام یا زیاد غیبت داشته باشند در غیر این صورت مشمول قانون سال 96 نخواهند شد.

عبارات مهم : نیروی انتظامی – نیروی انتظامی

جانشین شرکت نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی، گفت: بعد از عضویت از افراد، شرایط و اطلاعات آن ها راستی آزمایی می شود.
وی گفت: توصیه ای که در قانون مطرح شده است است، 8 سال یا بیش از 8 سال است، با این حال این افراد درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ثبت کنند، چرا که قابل رسیدگی است.
سردار کریمی گفت: مشمولان طرح غیبت سربازی که در سال 95 اقدام به عضویت کرده اند، تا پنج شنبه وقت دارند، بخشی از مبالغ جریمه را پرداخت کنند تا مشمول قانون سال 96 نشوند، در غیر این صورت باید بار دیگر درخواست خود را براساس قانون امسال ثبت کنند.
وی اضافه کرد: در سال 95، 179 هزار عضویت کردند که حدود 101 هزار نفر از آن ها جریمه های خود را به صورت اقساطی پرداخت کردند و بیش از 35 هزار نفر کل مبالغ جریمه خود را پرداخت و کارت معافیت دریافت کرده اند.
به گفته وی از سال اجرای این طرح یعنی از سال 94 تا کنون 500 هزار نفر در طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی عضویت کرده اند و 310 هزار نفر مبالغ جریمه خود را پرداخت و کارت معافیت دریافت کرده و مابقی به صورت اقساط جرایم خود را پرداخت می کنند.
مشمولان غایب در صورت نیاز به اطلاعات زیاد می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی شرکت به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا سامانه پیامک به شماره 110206010 از آخرین اخبار مربوط به تعیین وظیفه مشمولان غایب اطلاع حاصل کنند.
بر اساس بند(ط) تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1393 مجلس شورای اسلامی افرادی که بیش از 8 سال غیبت داشته اند مشمول پرداخت جریمه خدمت سربازی می شوند.
میزان جریمه مشمولان غایب جهت معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، کارشناسی 25 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی 35 میلیون تومان، دکترای پزشکی 40میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان، جریمه می شوند.
همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود و مدت غیبت بیش از 6 ماه، یک سال محسوب می شود.
مشمولان غایب متاهل براساس این قانون از 5 درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: نیروی انتظامی | نیروی انتظامی | سربازی | انتظامی | قانون | میلیون | معافیت | مشمولان غایب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *