خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بنویسید سرباز، بخوانید شهید ، مرزبانان میرجاوه با شهادت جاودانه شدند

میرجاوه» قتلگاه سربازان شهیدی که سرشان رفت ولی پای قول پاسداری از مرزهای وطن ایستادند.

بنویسید سرباز، بخوانید شهید ، مرزبانان میرجاوه با شهادت جاودانه شدند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی کلوب خبرنگاران جوان؛ 7 روز از شهادت مرزبانان شجاع میرجاوه گذشت؛ 7 شبانه روزی که بدون تردید، ثانیه به ثانیه اش، جهت مادران سربازان شهید این اتفاق تروریستی به اندازه سال ها طول کشیده است. حسرت بوسه دوباره پدر بر پیشانی سربازانی که تا دیروز برجک دیدبانی و پست های شبانه را به امید دیدار دوباره سپری کردند.
در اتفاق تروریستی میرجاوه، تروریست ها 9 تن از مرزبانان دلیر کشورمان را مورد اصابت گلوله قرار دادند و به شهادت رساندند.

عبارات مهم : اردیبهشتی – دخترانه

*«میرجاوه» قتلگاه سربازان شهیدوطن
«میرجاوه» نام محلی که قتلگاه سربازان شهیدی شد که سرشان رفت ولی پای قول پاسداری از مرزهای وطن ایستادند. کسی نمی داند آخرین مرخصی سربازان شهید اتفاق تروریستی میرجاوه چگونه سپری شده است است. شاید نوروز را کنار خانواده خود سر سفره هفت سین نشستند و شاید هم آخر همین ماه، موعد مرخصی ارزش بود. همین اردیبهشتی که این روزها یک بند می بارد و جای خالی فرزند سرباز را زیاد به چشم می آورد؛ آخر مادرها مثل خود اردیبهشت عاشقند و این روزها دلتنگی مادرانه را کنار مزار فرزند سرباز شهید خود آرام گریه می کنند.
کسی چه می داند شاید این بهار، قول و قراری میان مادر و فرزند سرباز و اردیبهشت بوده است. اگر تا دیروز هر صبح و شام، قربان صدقه های مادری را از پنجره آغوش خود روانه قلب جگر گوشه هایشان می کردند، امروز همپای اردیبهشت، بغض فراق را بر قاب عکسی می نشانند که حالا تمام سهمشان از مادری شده است است.
*شیرین زبانی های دخترانه بماند جهت بعد
7 روز از شهادت مرزبانان شجاع میرجاوه گذشت؛ 7 شبانه روزی که بدون تردید، ثانیه به ثانیه اش، جهت مادران سربازان شهید این اتفاق تروریستی به اندازه سال ها طول کشیده است. حسرت بوسه دوباره پدر بر پیشانی سربازانی ماند که تا دیروز برجک دیدبانی و پست های شبانه را به امید دیدار دوباره سپری کردند.
ذوق و شوق دخترانه فرزندان یکی از مرزبانان شهید که در خیال بهارانه خود آمدن پدر را انتظار می کشیدند، در پیکر بی جان ولی مردانه و با احساس پدر شهیدشان خلاصه شد و پیکری که در آغوش بی جان سنگ آرام گرفت؛ شیرین زبانی های دخترانه بماند جهت ملاقات پنج شنبه ها در گلزار شهدا؛ و چه تلخ است هم صحبت شدن با جای خالی پدر…
روزی که لباس مقدس خدمت را به تن کرده و راهی مرزهای پرخطر شرقی شدند، شاید از همسایه شدن خود با آلاله ها خبر داشتند.
اردیبهشت فصل جاودانگی مرزبانان شهید میرجاوه شد؛ جاودانگی تان مبارک.
گزارش از فرزانه فراهانی
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: اردیبهشتی | دخترانه | جاودانگی | تروریستی | اردیبهشت | فرزندان | سربازان | فرزند | شبانه | سرباز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *