خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

بهره گیری از تخصص نخبگان از اهداف مهم دولت تدبیر و امید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بهره گیری از تخصص و پتانسیل نخبگان و واگذاری امور به موسسات مردم نهاد را درمانی جهت یک درد و از اهم

بهره گیری از تخصص نخبگان از اهداف مهم دولت تدبیر و امید

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمد محمدپور در نشست هم اندیشی مدیران موسسات فرهنگی، قرآنی و هنری استان، با اشاره بر لزوم اتکا به پتانسیل فکری اصحاب فرهنگ و هنر، اظهار کرد: مجموعه مدیریت استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل را دارد تا با تدوین برنامه های ه های فرهنگی-هنری، از ظرفیت های موسسات مردم نهاد استفاده کرده و در این خصوص میل به به بهره گیری کامل از تجربیات این موسسات داریم.
وی افزود: با توجه به اهمیت همکاری مردم در نظام جمهوری اسلامی، در رویکردهای دولت تدبیر و امید، کارها بسیار خوبی با تاکید بر دنبال کردن همکاری نهادمند مردم انجام گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: به منظور بهره مندی دولت از نظرات نخبگان در فعالیت ها و برنامه ها، کارها خوبی انجام شده است است و مدیریت فرهنگی در استان نیز بر این باور است که در برنامه های متفاوت از نظرات و ایده های نو و خلاقانه نخبگان، آگاه و بهره مند شود.
وی با تاکبد بر واسپاری فعالیت های فرهنگی و هنری به موسسات مردم نهاد به عنوان یکی از رویکردهای اساسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمادگی واگذاری بعضی از برنامه ها به موسسات و انجمن های فرهنگی و هنری را دارد.
محمدپور گفت: نشانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایجاد تحرک فرهنگی بدون وابستگی به منابع محدود دولتی بوده و باید با تدبیر و برنامه ریزی صحیح، این اداره کل به مجموعه ای چابک در حوزه فرهنگ و هنر تبدیل شود و از کارهای اجرایی آن کاسته شده است و نقش نظارتی اش افزون گردد تا بتواند به برنامه ریزی در سطح کلان بپردازد.
وی با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه حضور جهت خود نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر، یادآور شد: طی سال گذشته، امکان واگذاری چند برنامه در سطح استان به انجمن ها و موسسات به وجود آمد و ما شاهد توانمندی این مجموعه ها در برگزاری تمام امور بودیم؛ دولت یازدهم واسپاری کارها به مجموعه های شخصی را در برنامه دارد و به همین علت به تک تک هنرمندان و کاردانان اعتماد کرده و تلاش دارد کار را به کاردان بسپارد.
محمدپور با اشاره به اینکه اشتغال افراد زیادی به فعالیت های فرهنگی وابستگی دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ٢٠ هزار نفر درگیر کارهای فرهنگی بوده و اهالی فرهنگ و هنر و موسسات فرهنگی و قرآنی و هنری، باید با برنامه ریزی و معرفی توانمندی های خود، سهم فرهنگ و هنر در کارآفرین را مشخص سازند.
وی متذکر شد: وجود ٧٤ موسسه فرهنگی در سطح استان، برازنده ی آذربایجان شرقی با پیشینه ای غنی و ارزشمند نبوده و این آمار باید از لحاظ کمی زیاد کردن یابد و از لحاظ کیفی نیز ایده های خلاقانه و نوآورانه ای از سوی این موسسات در ارزش و جایگاه استان ارائه شود.
گفتنی است، در این نشست مدیران موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی به ارائه توصیه نظرات و نقاط ضعف و قوت و همچنین مسائل فراروی فعالیت این موسسات پرداختند.
انتهای پیام/خ

عبارات مهم : برنامه ریزی – برنامه

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | برنامه | فرهنگ | اداره | مجموعه | فعالیت | اسلامی | بهره گیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *