خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

“روز معلم”، روز بزرگداشت علاقه و ایثار است

شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی استان کرمان به مناسبت روز معلم بیانیه صادر کرد.

"روز معلم"، روز بزرگداشت علاقه و ایثار است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،در این بیانیه آمده است ؛«قسم به “نون و القلم” که نون نام نور علم و ناصر حق و لوح خداست و قلم که کاتب علم و محقق نور است و تا ابد در لوح محفوظ خواهد بود و قسم به “اقراء باسم ربک الذی خلق. خلق الانسان من علق. اقراء و ربک الاکرم. الذی علم بالقلم. علّم الانسان ما لم یعلم… ” و قسم به هنگامی که بشر نمی دانست و معلم اول، خداوند علیم، او را با قلم؛ علم و قدرت تکلم و نوشتن آموخت و به معارف و علوم خود دل او را روشن و منور ساخت و از روح الهی و قدسی خود در او دمید و پس از آن، خاک آدم را با آب محبتش سرشت و مهر خود را در دلش ساری و جاری ساخت.

عبارات مهم : اسلام
“روز معلم”، روز بزرگداشت علاقه و ایثار و تجلیل از “گمنامان نام آشنای عرصه علم و ادب” است همانانی که نور علم و ایمان را جرعه جرعه در سرزمین تف دیده عقول ناقص بشری و جان تشنه بشریت در طول تاریخ جاری کرده و خود لحظه لحظه سوختند و با دانش خویش، جامعه را ساختند و فردایی بهتر و با شکوه تر را نوید دادند. معلمی شغل نیست، علاقه است، ذوق است، ایثار و فداکاری است، معلمی هنری است که با در هم آمیختن علاقه و علم و ادب، جامعه ای را می سازد و بشر را از حضیض ذلت به اوج عزت وکرامت انسانی و به جایگاهی والا می رساند. استاد علامه، فیلسوف عالی مقام، دانشمند وارسته، عالم عامل آیت الله شهید مرتضی مطهری (ره) همچون نگین انگشتری در عصر خود نورافشانی نمود و با همت بلند و اراده پولادین تلاش در اصلاح و تربیت دنیا اسلام و ابناء بشر داشت، او که در حکمت مطهر و اندیشه تابناکش از اسلام ناب محمدی (ص) الگو گرفته و از آبشخور عرفان و دستورات و سنن نبی مکرم اسلام و ائمه هدی (علیهم السلام) بهره های وافر برده خود در اندک زمانی به الگویی برتر جهت دنیا اسلام بدل گشت. ایشان آخر مورد نشانه کین خشم و نفرت دشمن های قسم خورده ی اسلام و گرگهای سیلی خورده ی از انقلاب اسلامی، همان منافقان کوردلی که همچون خفاشان شب پرست تاب تحمل تابش انوار حکمت مطهر و بیان حق و منطق علمی استاد را نداشتند، قرار گرفت، امّا شهادت استاد علامه مطهری نه تن ها از میزان نفوذ کلام و تشعشع انوار و اندیشه های منوّرش در سطح ملی و بین المللی نکاست بلکه وی را به عنوان الگویی هر لحظه زنده و تأسی پذیر جهت بشریت در تمامی ادوار و اعصار و چراغ هدایتگری صادق تا ابدیت تاریخ جاویدان ساخت که تا تاریخ رقم می خورد گستره هدایت و حکمت استاد تا انتهای وقت و مکان امتداد یابد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و قدردانی از همه خدمات صادقانه و خالصانه قشر فرهنگی و فرهیخته کشور که رسالت خطیر اموزش و تعلم فرزندان برومند این مرز و بوم را بر عهده داشته، بیان می دارد که بایستی همگام با پیشرفت دانش های به روز بشری با توجه به حکمت مطهر و افق تربیتی استاد مطهری و اندیشه های تابناک اسلام ناب محمدی (ص) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همراه با عزمی ملی، همتی والا، تلاشی مضاعف و مدیریت جهادی، انسان هایی خودباور، خلاق، متفکر، متعهد و متخصص را به جامعه تحویل داده و در رشد کمی و کیفی نیروی انسانی که بااهمیت ترین سرمایه ملی و اجتماعی هر کشوری محسوب می گردد، نقشی اساسی خود را ایفا نمایند.

به خصوص در سالی که به وسیله مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با نام سال “اقتصاد مقاومتی تولید – اشتغال” نامگذاری شده است انتظار دارد، مسئولان امر فرهنگی – تربیتی، به عنوان بزرگترین دانشگاه به این توصیه که مهمترین و بزرگترین سرمایه ملی هر کشوری نیروی کار متعهد و متخصص آن است و اینکه بایستی جهت تربیت چنین نسل و سرمایه ای راهبردی مؤثر و برتر ارائه و الگویی روشمند و مناسب گزینش کرده و به بافت فرهنگی و کلان اموزش و تربیت توجه جدی نمایند.»

شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی استان کرمان
انتهای پیام/ی

واژه های کلیدی: اسلام | اسلامی | استان کرمان | انقلاب اسلامی | روز معلم | بزرگداشت | شورای هماهنگی | بیانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *