خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گریستن پیامبر(ص)هنگام تولد امام حسین(ع)

برای فرزندم که به دنیا آمده است، گریه می‌کنم، چرا که او را گروهی ستمگر خواهند کشت و خداوند آن‌ها را از شفاعت من بی‌نصیب گرداند.

گریستن پیامبر(ص)هنگام تولد امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترتگروه فرهنگی کلوب خبرنگاران جوان؛در ارتباط با ماجرای تولد حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حاکم نیشابوری در کتاب «المستدرک علی الصحیحین» به نقل از ام الفضل همسر عباس بن عبدالمطلب عموی پیامبر بیان می کند: در خواب دیدم که یک قطعه ای از بدن پیامبر(ص) جدا شد و در دامان او افتاد، هنگامی که از خواب بیدار شدم خیلی ترسیدم که نکند این تعبیر رؤیا بسیار نامبارک باشد، پیش پیغمبر(ص) رفتم و رؤیا را تعریف کردم.
پیامبر(ص) فرمود: خوب تعبیری است، پسری از فاطمه به زودی متولد می شود که در دامان تو بزرگ خواهد شد، دیری نپایید این اتفاق افتاد و ام الفضل به کمک حضرت زهرا(س) در نگهداری امام حسین(ع) شتافت.

عبارات مهم : پیامبر

هنگامی که خبر تولد امام حسین(ع) به حضرت رسول(ص) رسید، ایشان به سرعت خود را به منزل حضرت زهرا(س) رساند و عجیب آن است که در روایت نقل می شود، آثار حزن و اندوه بر صورت مبارک رسول خدا(ص) نمایان بود و موزیک کلام ایشان حزن انگیز و حزن آلود بود. سپس ایشان به اسماء فرمود: فرزندم را بیاور؛ آن گاه در پارچه ای سفید حضرت را در دست پیامبر داد و پیغمبر(ص) امام حسین(ع) را در آغوش گرفت، بوسید و گریست.
اسماء از مشاهده این حالت سخت متأثر شد و گفت: پدر و مادرم فدای شما ای رسول خدا! چرا گریه می کنید؟ حضرت(ص) فرمود: جهت فرزندم که به دنیا آمده است، گریه می کنم، چرا که او را گروهی ستمگر خواهند کشت و خداوند آن ها را از شفاعت من بی نصیب گرداند. در کتاب «امالی» شیخ صدوق مجلس ۲۸ حدیث پنجم نقل شده است است که رسول خدا(ص) از جا برخاست و رو به اسماء کرد و فرمود: از این ماجرا فاطمه زهرا(ص) را آگاه نکن، زیرا او تازه صاحب این فرزند شده است است.
انتهای پیام /

واژه های کلیدی: پیامبر | پیامبر | گریستن | پیامبر | ولادت | امام | حسین |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *