خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

دلیل حمایت گسترده هنرمندان از دولت‌های اصلاح‌طلب چیست؟

داشتن برنامه های مدون و موثر جهت رشد و اعتلای عرصه فرهنگ و هنر، خواست اهالی این عرصه از نامزدهای ریاست جمهوری آتی است؛ چراکه به باور آنان ارتقای فرهنگی یک جامعه

دلیل حمایت گسترده هنرمندان از دولت‌های اصلاح‌طلب چیست؟

دلیل حمایت گسترده هنرمندان از دولت های اصلاح طلب چیست؟

عبارات مهم : فرهنگ

داشتن برنامه های مدون و موثر جهت رشد و اعتلای عرصه فرهنگ و هنر، خواست اهالی این عرصه از نامزدهای ریاست جمهوری آتی است؛ چراکه به باور آنان ارتقای فرهنگی یک جامعه می تواند تاثیری مستقیم بر اصلاح عرصه های دیگر داشته باشد.

به گزارش کشور عزیزمان ایران آنلاین ؛در آستانه انتخابات 1396 و در حالی که مسابقه 6 نامزد مهم جهت تصدی دولت آینده هر روز داغ تر می شود، به گفت وگو با اهالی فرهنگ نشستیم و خواست های فرهنگی آنان را از دولت آتی جویا شدیم.

دلیل حمایت گسترده هنرمندان از دولت‌های اصلاح‌طلب چیست؟

فرهنگ سیاسی نشود و امور فرهنگی را به اصناف بسپاریم

«عبدالجبار کاکایی» شاعر، نویسنده، منتقد ادبی و زبان شناس، در خصوص انتظار خود از دولت آتی جهت عملکرد در حوزه فرهنگ گفت: فرهنگ نباید هیچ گاه وجه المصالحه مسایل سیاسی شود.

او با تاکید بر لزوم زیاد کردن آزادی بیان جهت رشد خلاقیت های هنری افزود: دولت آتی باید امور فرهنگ و هنر را به اصناف بسپارد و تولی گری خود را در امور فرهنگی کمتر کند. به نظر من اینها کمترین توقعاتی است که جامعه هنری از دولتی که بر سر کار می آید دارد.

داشتن برنامه های مدون و موثر جهت رشد و اعتلای عرصه فرهنگ و هنر، خواست اهالی این عرصه از نامزدهای ریاست جمهوری آتی است؛ چراکه به باور آنان ارتقای فرهنگی یک جامعه

کاکایی در ادامه با اشاره به اینکه در دولت یازدهم جهت اصلاح اوضاع فرهنگ و هنر تلاش های زیادی انجام شد، ادامه داد: دولت های معتدل و اصلاح طلب همواره جهت هنرمندان بهتر بوده اند و عملکرد موثرتری در حوزه های متفاوت فرهنگی داشته اند. بعضی دولت های دارای گرایش های تندتر، نگاه خوبی به حوزه فرهنگ و هنر نداشته و علاقه ای به رشد امور فرهنگی ندارند و بیش از همه تلاش دارند نهادهای هنری و فرهنگی را به مبلغان عقاید خود تبدیل کنند. ایجاد وظیفه جهت اهالی فرهنگ و زیاد کردن فشار و سانسور معمولا در این دولت ها زیاد می شود.

به باور این شاعر، حمایت گسترده هنرمندان از دولت های اصلاح طلب هم نشانه این است که این گرایش فکری زیاد پاسخگوی نیازهای جامعه هنری و فرهنگی کشور است.

افزایش حمایت های دولتی از هنرمندان

دلیل حمایت گسترده هنرمندان از دولت‌های اصلاح‌طلب چیست؟

«حبیب اسماعیلی» تهیه کننده و بازیگر سینما و تلویزیون، زیاد کردن حمایت های شغلی از اهالی فرهنگ و هنر را بااهمیت ترین خواست خود از دولت آتی عنوان کرد.

مدیر شرکت «رسانه فیلمسازان مولود» با تاکید بر اینکه خواست اهالی فرهنگ و هنر در وهله اول این است که این عرصه زیاد جدی گرفته شود، گفت: شمار زیادی از اهالی فرهنگ و هنر از جمله فعالان هنرهای نمایشی امنیت شغلی ندارند و از مسائل عدیده ای برخوردار هستند. در چند سال اخیر دولت تلاش خود را کرد تا شرایط جهت اهالی فرهنگ از اهالی سینما گرفته تا تئاتر، نقاشی و رسانه بهتر شود. با این حال من فکر می کنم دولت آتی باید جهت آتیه هنرمندان و امنیت شغلی آنان اهمیت بیشتری قایل شود.

داشتن برنامه های مدون و موثر جهت رشد و اعتلای عرصه فرهنگ و هنر، خواست اهالی این عرصه از نامزدهای ریاست جمهوری آتی است؛ چراکه به باور آنان ارتقای فرهنگی یک جامعه

ایجاد فضای کاری امن جهت هنرمندان و احترام به تصمیم نهادهای فرهنگی

اسماعیلی بر اهمیت ایجاد فضای امن جهت فعالیت اهالی فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: آرزوی دیگر من این است که دولت آتی از آزادی و امنیت فعالیت اهالی فرهنگ و هنر حمایت کند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «قرمز» اضافه کرد: در شرایطی که به موجب گستردگی شبکه های ارتباطی ماهواره ای و مجازی نمی توان انتقال اطلاعات را کنترل کرد، برخورد سلبی با فرهنگ با اعمال ممیزی یا اعمال سلیقه، رویه مناسبی نیست و مانع ورود ما به مسابقه های جهانی در عرصه فرهنگ می شود.

دلیل حمایت گسترده هنرمندان از دولت‌های اصلاح‌طلب چیست؟

او در ادامه با تاکید بر اینکه نباید آزادی عمل اهالی فرهنگ را به ولنگاری تعبیر کرد، خاطر نشان کرد: اهالی فرهنگ و هنر تمام خط قرمزها و باید و نبایدها را می دانند و در کار خودشان حرفه ای هستند از این رو دولت ها نباید دلواپس گذشتن از خط قرمزها باشند و با این علت جهت اهالی هنر محدودیت ایجاد کنند.

اسماعیلی با یاداوری این توصیه که محدودیت های بی جا در عرصه فرهنگ و هنر از خلاقیت و تولید آثار ارزشمند می کاهد، افزود: بااهمیت ترین علت رشد فیلم هایی طنز و کمتر شدن فیلم ها با سوژه های مهم اجتماعی در سال های گذشته، فشارهایی است که از هر طرف به سینما وارد می شود و نمی گذارد فیلمسازان سراغ سوژه های اجتماعی بروند زیرا آنان از توقیف شدن فیلم خود و ضرر مالی و معنوی وحشتناکی که همین توقیف ایجاد می کند هراس دارند. از این رو در دولت آینده باید ترتیباتی اتخاذ شود که اهالی فرهنگ و هنر بتوانند آزادانه تر به تولید محتوا بپردازند و جذب مخاطب داشته باشند.

این تهیه کننده با تاکید بر اینکه شرکت های فرهنگی باید حرف نهایی را در امور فرهنگی بزنند، اضافه کرد: دولتی که سرکار می آید باید از اهالی فرهنگ و هنر حمایت همه جانبه به عمل اورد. شرکت های فرهنگی باید حرف نهایی را در امور فرهنگ و هنر بزنند. چند شاخه بودن تصمیم گیری ها در حوزه فرهنگ باید اصلاح شود. هنگامی که شورای عالی فرهنگ و وزارت فرهنگ و ارشاد داریم که به طور قانونی متولی مهم فرهنگ در کشور هستند، درست نیست که نهادهای متفاوت به اعمال نظر در امور فرهنگی بپردازند.

وی افزود: باید جهت امضاهای مسوولان فرهنگی اعتبار قایل باشیم و نهادهای غیرمرتبط از اعمال نظرهای سلیقه ای که به فرهنگ و هنر ضربه می زند دست بردارند.

فرهنگ به عنوان یکی از بااهمیت ترین عرصه های زندگی اجتماعی، نقش موثری در شکل دهی فرهنگ عمومی جامعه دارد و بالندگی آن می تواند به بالندگی اخلاق جامعه منجر شود. با زبان فرهنگ است که می توان چالش های جامعه را بیان کرد و همزمان راهکارهای خوبی جهت برطرف آنها ارایه کرد. عنصر فرهنگ نقش موثری در ایجاد آگاهی اجتماعی دارد و استفاده درست از این عنصر می تواند در بلند مدت موجب رشد و اعتلای جامعه شود. بستن دست و زبان فرهنگ بی شک در رشد طبیعی و ارتقای سطح آگاهی و دانش جامعه ضربه خواهد زد. از این رو توجه دولت ها و تلاش آنها جهت باز کردن گره های حوزه فرهنگ از اهمیت خاص ای برخوردار است.

واژه های کلیدی: فرهنگ | هنرمندان | اصلاح طلب | اهالی سینما | اخبار فرهنگی و هنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *