خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کاندیدای اصولگرایان کدام است؟ رئیسی یا قالیباف

مناظره روز جمعه هنوز که هنوز است با تفاسیر و صحبت های مختلفی بررسی می شود! نه تنها شخصیت های سیاسی بلکه همه مردم در میان صحبت های روزانه ارزش با یکدیگر مطمئنا ب

کاندیدای اصولگرایان کدام است؟ رئیسی یا قالیباف

کاندیدای اصولگرایان کدام است؟ رئیسی یا قالیباف

عبارات مهم : مسابقه

مناظره روز جمعه هنوز که هنوز است با تفاسیر و صحبت های مختلفی بررسی می شود! نه تنها شخصیت های سیاسی بلکه همه مردم در میان صحبت های روزانه ارزش با یکدیگر مطمئنا بخشی از گفته هایشان را نیز به این مناظره تخصیص داده شده است داده و راجع به اینکه چه کسی از باقی افراد بهتر بود و چه کسی پیروز و چه کسی بازنده مناظره شد؛ با یکدیگر صحبت می کنند.

کاندیدای اصولگرایان کدام است؟ رئیسی یا قالیباف

صحبت هایی که قریب به یقین تا روز مناظره دوم استمرار خواهد داشت، درخشش اسحاق جهانگیری و روحانی از یک سو و همین طور موضع گیری تند و تهاجمی قالیباف از سوی دیگر بسیاری را براین باور رسانده است که عملا آنچه که جمعه روی داد نه مناظره شش نامزد ریاست جمهوری با یکدیگر بلکه مناظره قالیباف با اسحاق جهانگیری و البته حسن روحانی بوده است!

پرشور بودن قالیباف و انگیزه بیشترش جهت حمله به رقیب نشان می دهد؛ آن کسی که از میان نامزدهای اصولگرا زیاد جهت ریاست جمهور شدن نقشه کشیده است قالیباف است نه رئیسی . بخصوص از هنگامی که که جبهه پایداری حمایت ارزش از رئیسی علنی کرده اند! و به علت آنکه معمولا حمایت آنها از یک کاندیدا، دل سایر اصولگرایان را می زند! قالیباف در موقعیت بهتری قرار گرفته است.

مناظره روز جمعه هنوز که هنوز است با تفاسیر و صحبت های مختلفی بررسی می شود! نه تنها شخصیت های سیاسی بلکه همه مردم در میان صحبت های روزانه ارزش با یکدیگر مطمئنا ب

از طرفی در آخرین نظرسنجی ها رئیسی و انفعال او در مناظره، بدجور رای اصولگرایان نسبت به وی را کم کردن داده است! آن طور که اکنون اصولگرایان ناامیدانه به قالیباف دخیل بسته اند، نه او .

اسیر حواشی ولی کورسوی امید

هر چند قالیباف در روز مناظره به شدت اسیر حواشی شد و البته پاسخ های کوبنده ای نیز از سوی جهانگیری و روحانی دریافت کرد ولی میل به جنگ طلبی او! تنها کورسوی امید جناح محافظه کار جهت انتخابات است، از همین رو، امروز همه اصولگرایان تلاش ارزش آن شده است تا با انصراف رئیسی، تمام تخم مرغ های خودشان را در سبد قالیباف بگذارند.

کاندیدای اصولگرایان کدام است؟ رئیسی یا قالیباف

اصولگرایان در شرایط فعلی در حال رصد اوضاع به خاص دو مناظره باقیمانده هستند تا در صورت استمرار این روند و پابرجایی انفعال رئیسی، تولیت آستان قدس را راضی به بازگشت به مشهد کنند و شهردار پایتخت ایران را به عنوان آخرین تیر ترکش خود، در رویای پاستور باقی گذارند .

از سویی باقر قالیباف نیز که می داند دیگر در شهرداری جایی نخواهد داشت و از سویی احتمالا این آخرین شانس او بعد از حضور سه باره در مسابقه های ریاست جمهوری خواهد بود؛ همه توانش را به کار گرفته تا خود را با برنامه تر و مایل تر به مدیر جمهور شدن معرفی کند! شاید از این طریق قاطبه اصولگرایان که اکنون از رئیسی سرخورده شده است اند به سوی او گرایش بیابند، هرچند شنیده ها نیز حاکی از آن است که بخصوص بعد از مناظره ها، آنها، قالیباف را سرتر از رئیسی و کاندیدای مهم خود جهت مسابقه با روحانی می دانند.

مناظره روز جمعه هنوز که هنوز است با تفاسیر و صحبت های مختلفی بررسی می شود! نه تنها شخصیت های سیاسی بلکه همه مردم در میان صحبت های روزانه ارزش با یکدیگر مطمئنا ب

می خواهد مدیر جمهور شود

از علی صوفی وزیر دولت اصلاحات هم راجع به اینکه تا چه میزان عکس العمل قالیباف بیانگر آن بود که او رقیب حسن روحانی است، نه رئیسی پرسیدیم، وی به آفتاب یزد گفت: پیش از مناظره، در نظرسنجی ها قالیباف نفر اول اصولگرایان و نفر دوم (بعد از مکمل روحانی – جهانگیری) بود، این عنوان انگیزه ای شد تا قالیباف در انتخابات یک موضع تهاجمی به خود بگیرد و بتواند عملکرد دولت آقای روحانی را زیر پرسش ببرد و تلاش کند وعده های خودش را بر باور مردم بنشاند. ” وی افزود: “از همین رو او تلاش داشت تا در مناظره مدام از ناتوانی دولت و توانایی خودش بگوید هر چند برنامه ای جهت ادعای توانایی های خود نداشت.”

این فعال سیاسی اضافه کرد: “هر چند قالیباف در مناظره صورت خشنی از خود نشان داد و در مصاف با جهانگیری و روحانی ناکام بود ولی تلاش داشت با بهره گیری از روحیه نظامی گری خودش روحانی را همچون دشمنی ببیند که باید به او حمله کرد.”

کاندیدای اصولگرایان کدام است؟ رئیسی یا قالیباف

صوفی ادامه داد: قالیباف با بهره گیری از همین موضع، تنها رقیبش را روحانی معرفی کرد؛ رقیبی که باید او را کوبید! “این فعال سیاسی ادامه داد:”قالیباف با همین حملات نشان داد که می خواهد مدیر جمهور شود و جهت رسیدن به این خواسته دست به هر کاری می زند. از همین رو قالیباف تمام ذهنش معطوف به تخریب روحانی بود. ضمن اینکه آقای قالیباف نسبت به مناظره سال 92 ، کینه به دل دارد و در جستجوی انتقام است.”

در حاشیه رفت

صوفی اضافه کرد: آقای رئیسی در مناظرات جمعه به حاشیه رفت و اگر این روند ادامه بیابد کاندیدایی که در نهایت جهت ریاست جمهوری با روحانی مسابقه می کند قالیباف است و رئیسی بااین عملکردی که دارد، از سوی اصولگرایان کنار زده خواهد شد. “

وی گفت:” آقای رئیسی می خواهد به جای نمایش انفعال، نمایش اعتدال را انجام دهد، ولی دست او در بخش اجرایی خالی است، رئیسی تنها از موضع نظارتی شرکت بازرسی با دستگاه های اجرایی آشنا شده است است و ضعف او از لحاظ اجرایی و عدم آشنایی اش با برنامه های عملیاتی باعث شد تا در مناظره حرفی جهت گفتن نداشته باشد.”

صوفی ادامه داد: “شما دیدید که حتی آقای هاشمی طبا هم بخشی از صحبت های خود را متوجه آقای رئیسی کرد و به او گفت چرا او همه چیز را از دولت توقع دارد؟ علت آن هم این است که آقای رئیسی در جریان وظایف دقیق و اختیارات دولت نیست. “

رقابت با رفیق!

حمید قزوینی فعال سیاسی نیز در این باره که آیا باید قالیباف را نامزد مهم اصولگرایان بدانیم، به آفتاب یزد گفت: “آقای قالیباف در مناظره جمعه از ثبات معنوی و عصبی برخوردار نبود، علت آن هم این است که او می خواهد هر طور که شده است این عنوان را به مخاطب القا کند که نامزد مهم اصولگرایان اوست و نه کس دیگر. به عبارتی، قالیباف روز جمعه تنها با روحانی مسابقه نداشت، بلکه با آقای رئیسی نیز در مسابقه بود و می خواست وی را به حاشیه ببرد.”

قزوینی ادامه داد: “اما قالیباف اگر چه در رویارویی با جهانگیری موفق نبود ولی در به حاشیه بردن رئیسی موفق شد، هر چند اصولگرایان خیلی موافق این نیستند که از همین الان یکی از کاندیداهایشان به حاشیه برود.”

وی گفت: قالیباف از سویی دیگر جهت آنکه خود را کاندیدای مهم اصولگرایان معرفی کند تلاش کرد تا در حملات به دولت از مدل احمدی نژاد بهره ببرد و حتی از جمله هایی مثل «به دوربین زل می زنند و دروغ می گویند» که مربوط به یکی دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری سال 88 بود استفاده کرد، او از بعضی پرسشها ارزشی هم مایه گذاشت، به عبارتی قالیباف تلاش کرد تا از هر وسیله ای حتی طرح بعضی اتهامات غیرواقعی علیه روحانی سود جوید تا با تلفیقی از سبک های متفاوت در هجمه به دولت، خود را تنها رقیب مهم حسن روحانی معرفی کند و از این طریق جهت خود نمدی بسازد.”

قزوینی ادامه داد: قالیباف در مناظره جمعه به صورت خیلی واضح با رئیسی و میرسلیم نیز در حال مسابقه بود و اگر دقت می کردید هنگامی که آقای میرسلیم از او چند پرسش پرسید، اصلاً پاسخ وی را نداد! حتی در جایی آماری ارائه داد که آقای رئیسی گفت این آمار درست نیست و در حال حاضر آمار جدیدتری داریم، ولی به هیچ وجه قالیباف به صحبت رئیسی هم اعتنایی نکرد، قالیباف با این بی اعتنایی ها نسبت به هم جناحی هایش، اینگونه به مخاطب القا می کرد که اصلاً آنها در حدی نیستند که طرف صحبت قالیباف باشند و من (قالیباف) نفر مهم اصولگرایان هستم.”

قزوینی افزود: قالیباف تلاش کرد بگوید طرف دعوای من تنها آقای روحانی است! به همین باعث از وجود جهانگیری و دفاعیات او در مناظره نیز برافروخته بود . “

برنامه مان را به شما نمی گوییم

به سراغ اسماعیل کوثری عضو جبهه پایداری یعنی از حامیان حجت الاسلام رئیسی نیز رفتیم و از وی در این باره پرسیدیم که پس از مناظره جمعه بسیاری می گویند قالیباف، رئیسی را به حاشیه برده است. وی به آفتاب یزد گفت: “این عنوان بسته به نظر مردم دارد، نه نظر شما! “

وقتی به او می گوییم نظرسنجی های مردمی نشان می دهد، اکنون قالیباف با اختلاف بیشتری نسبت به رئیسی پیشی گرفته، پاسخ داد:” بالاخره باید هر دوی این کاندیداها بمانند تا آن چه که مورد رضایت خدا و مردم است اتفاق بیفتد!”

به کوثری گفتیم ولی اصولگرایان بارها گفته اند که هنگامی که نظرسنجی ها صورت گرفت، باید کاندیدایی که بیشترین رای را می آورد از سوی اصولگرایان باقی بماند و کاندیدای دیگر کنار برود، وی گفت: چه کسی این حرف را زده؟ این برداشت شماست که باید یک نفر بماند. چرا باید یک نفر بماند؟ “

وقتی می گوییم خود اصولگرایان این را گفته اند، پاسخ می دهد: “من که این حرف (شما) را قبول ندارم.” کوثری اضافه کرد: “بررسی ها باید تا آخرین لحظه انجام شود. فعلاً 18 روز مانده است. ما به غیر از نظرسنجی ها پارامترهای زیاد دیگری هم داریم! قرار هم نیست که همه برنامه هایمان را به شما بگوییم! شاید تصمیم ما روز به روز تغییر کند. “

کوثری راجع به اینکه آیا می پذیرید رئیسی به حاشیه رفت، می گوید: رئیسی با متانت حرف زد! آقای قالیباف هم چون به چالش افتاد باید جواب جهانگیری و روحانی را می داد. “

اخبار سیاسی – افتاب یزد

واژه های کلیدی: مسابقه | قالیباف | در حاشیه | جهانگیری | حسن روحانی | اصولگرایان | اخبار سیاسی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *