خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مشخص شود هزینه‌های تبلیغاتی از کجا و به چه نحو تامین می‌شود / نجفی‌توانا

یک حقوقدان گفت: باید در اینترنت هم مانند فضای واقعی، از توهین به رقیب و انتشار شایعات به وسیله سایت ها و اشخاص ناشناس به شدت جلوگیری شود و مجازات مربوط به تخلفا

مشخص شود هزینه‌های تبلیغاتی از کجا و به چه نحو تامین می‌شود / نجفی‌توانا

نجفی توانا : مشخص شود هزینه های تبلیغاتی از کجا و به چه نحو تامین می شود

عبارات مهم : قوانین

یک حقوقدان گفت: باید در اینترنت هم مانند فضای واقعی، از توهین به رقیب و انتشار شایعات به وسیله سایت ها و اشخاص ناشناس به شدت جلوگیری شود و مجازات مربوط به تخلفات انتخاباتی نسبت به این افراد اعمال شود.

علی نجفی توانا در گفت وگو با ایسنا در زمینه جرایم انتخاباتی در وقت تبلیغات کاندیداها، گفت: حدود و چگونگی تبلیغات انتخاباتی حسب نوع انتخابات تفاوت دارد و طبیعتا تبلیغات جهت نامزدهای ریاست جمهوری در مقایسه با نامزدهای مجلس شورای اسلامی و همچنین شوراهای شهر نمی تواند یکسان باشد، ولی در خصوص کلیه تبلیغات در انتخابات های متفاوت می توان حول اصول مشترکی که ناشی از رویه انتخابات، عرف انتخابات و استانداردهای مورد عمل و همچنین قوانین حاکم بر آن است، به اتفاق نظر رسید و آن را رعایت کرد.

مشخص شود هزینه‌های تبلیغاتی از کجا و به چه نحو تامین می‌شود / نجفی‌توانا

وی افزود: آنچه که مسلم است در تبلیغات باید از روش ها و ابزاری استفاده کرد که به مخاطب احترام گذاشته شود. ما نباید با القای مطالب خلاف واقع شعور مخاطبین را به بازی بگیریم و نباید با دادن وعده های دروغین و غیرشفاف و… مردم را فریب دهیم؛ لذا باید به گونه ای تبلیغ کنیم که در صورت گزینش امکان انجام آن به وسیله فرد یا نهادی که در آن مسئولیت هایی خواهد پذیرفت، وجود داشته باشد.

نجفی توانا با اشاره به اینکه در وقت تبلیغات، رعایت قوانین مربوط به وقت و مکان مهم است گفت: قوانین مربوط به انتخابات مشخص کرده که در چه زمانی و در چه اماکنی مبادرت به تبلیغات کنیم و کسی که می خواهد گزینش شود، بدون توجه به ضوابط، ناقض قانون است و قطعا نمی تواند نه تصویب کننده و نه مجری مناسبی جهت قوانین مصوب باشد.

یک حقوقدان گفت: باید در اینترنت هم مانند فضای واقعی، از توهین به رقیب و انتشار شایعات به وسیله سایت ها و اشخاص ناشناس به شدت جلوگیری شود و مجازات مربوط به تخلفا

وی با بیان اینکه کیفیت کارها مربوط به تبلیغات نامزدها توصیه دیگری است که باید به آن توجه کنیم، گفت: نامزدها در چارچوب ضوابط مجاز به انتشار پوسترها و برنامه های ارزش هستند و مسلما تبلیغات در سطح شهر با استفاده از کامیون و … یا چسباندن پوستر به در و دیوار مردم قطعا نه امری عملی است و نه پسندیده.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هزینه تبلیغات انتخاباتی باید براق باشد، گفت: یکی از بزرگترین اشتباهات تبلیغات انتخاباتی براق نبودن منابعی است که از محل آن هزینه های انتخاباتی نامزدها تامین می شود. بارها دیده شده است که بسیاری از صاحبان سرمایه صرف نظر از اینکه چگونه این سرمایه ها را بدست آوردند، در پایتخت ایران و شهرستان ها با حمایت از بعضی از کاندیداها ده ها و صدها میلیارد تومان جهت شخص مورد نظر خود در جهت حمایت از وی هزینه می کنند و قطعا این هزینه ها جهت علاقه به مملکت نیست بلکه زیاد بسترسازی جهت رانت و سوءاستفاده ای بعدی از طریق همین شخصی است که حاضر است به هر قیمت و با زیر پا گذاشتن حیثیت و شرف انتخاباتی گزینش شود تا به زر و زوری دست یابد. متاسفانه در این خصوص تاکنون به طور جدی واکنشی از سوی نهادهای نظارتی نشان داده نشده است؛ لذا باید در تبلیغات مشخص شود هزینه های تبلیغاتی شخصا از کجا و به چه نحو تامین می شود.

وی با بیان اینکه تبلیغات باید حول محور برنامه های اشخاص باشد، گفت: آنچه مهم است برنامه هایی است که افراد معرفی می کنند و چگونگی اجرای آن را بیان کرده و در نهایت پس از احراز سمت مورد نشانه شان، به آن عمل می کنند. کلی گویی و بیان مسایل شعارگونه و غیرقابل اجرا بودن برنامه ها، هدفی است جهت ایجاد جو انتخاباتی که بدون آنکه عملا شخص برنامه و تخصص انجام آن را داشته باشد، دنبالش می کند. همچنین در تبلیغات انتخاباتی کوبیدن رقیب و استفاده از ادبیات سخیف درست نیست و باید بدانیم افرادی که مدعی نمایندگی گروه یا جمعی از ملت در کشور می شوند، باید نمونه و الگوی اخلاق ایرانی بوده و به گونه ای عمل کنند که مخاطبین در ذهن خود چنین شأن و منزلتی جهت او قائل شوند و باید به آن توجه کنیم.

مشخص شود هزینه‌های تبلیغاتی از کجا و به چه نحو تامین می‌شود / نجفی‌توانا

نجفی توانا در ادامه ابراز عقیده کرد: متاسفانه جناح گرایی باعث شده است که انتخابات در بین دو طیف صرف نظر از وجهه اصول گرایی و اصلاح طلبی هر دو مدعی باشند که اصلاح طلب و اصولگرا هستند، ولی معلوم نیست که چه وجوه ممیزه ای بین این دو وجود دارد؛ لذا جمع این دو نه تنها منافات ندارد بلکه می تواند قابل یکی شدن هم باشد. متاسفانه استفاده از تمام تدابیر و امکانات جهت جناح گرایی و جناح بندی باعث شده است که نیروهای مستقل و توانمند و سالم و اثرگذار که به نوعی برنامه های انجام شدنی و تبلیغات واقعی و برنامه های آینده نگر دارند از گردونه حذف شوند، بنابراین گردانندگان انتخابات و ناظرین بر آن باید به گونه ای عمل کنند که این انحصار را بین این دو گروه بشکنند.

وی تاکید کرد: در مجموعه قوانین انتخاباتی حدود و ثغور و کیفیت تبلیغات مشخص شده است و آن هم رعایت ارزش و کرامت مخاطبین و مردم و دادن وعده های قابل اجرا خواهد بود.

یک حقوقدان گفت: باید در اینترنت هم مانند فضای واقعی، از توهین به رقیب و انتشار شایعات به وسیله سایت ها و اشخاص ناشناس به شدت جلوگیری شود و مجازات مربوط به تخلفا

نجفی توانا با بیان اینکه تبلیغات در دنیای اطلاعات معمولا با ساز و کارهای مدرن و پسامدرن انجام می شود، گفت: ما نمی توانیم نه مردم را از اطلاع رسانی محروم کنیم و نه امکان اطلاع دادن و معرفی شدن را به وسیله نامزدهای انتخابات از آنان سلب کنیم؛ لذا در اینترنت قطعا باید ارایه برنامه ها و تبلیغات انجام شود. همچنین در چارچوب عرف و ضوابط حاکم بر فضای واقعی، باید در اینترنت نیز اشخاص با رعایت احترام و اصول و چارچوب فرهنگ و اخلاق اجتماعی و بومی نسبت به معرفی افراد مورد حمایت خود اقدام کنند و یا برنامه های خود را اعلام کنند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: باید در اینترنت هم مانند فضای واقعی، از توهین به رقیب و انتشار شایعات به وسیله سایت ها و اشخاص ناشناس به شدت جلوگیری شود و مجازات مربوط به تخلفات انتخاباتی نسبت به این افراد اعمال شود. همانگونه که در قانون انتخابات آینده نگری شده است تخلفات انتخاباتی می تواند چند بعدی باشد، یکی تخلف صرف انتخاباتی است که هیات نظارت یا هیات اجرایی و یا شورای نگهبان نسبت به آن عکس العمل نشان می دهد و دیگری تخلفاتی است که جنبه جرم دارد که در این صورت هم می تواند تخلف انتخاباتی بوده و قابل تعقیب و مجازات باشد که در این صورت طبق قانون انتخابات قابل تعقیب و شخص مباشر و معاون نیز قابل مجازات هستند.

مشخص شود هزینه‌های تبلیغاتی از کجا و به چه نحو تامین می‌شود / نجفی‌توانا

واژه های کلیدی: قوانین | برنامه | تبلیغات | تبلیغات | انتخابات | هزینه های تبلیغات | اخبار سیاسی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *