خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ماجرای عکس‌های بابک زنجانی با سیاستمداران

«درباره بابک زنجانی نباید سادگی به خرج داد و تنها به ظاهر نباید قضاوت کرد. در واقع نباید منشتر شدن چند تصویر یکسان زنجانی با بعضی مسئولان، مدعی همسویی و همکاری

ماجرای عکس‌های بابک زنجانی با سیاستمداران

ماجرای تصویر های بابک زنجانی با سیاستمداران

عبارات مهم : تصویر

«درباره بابک زنجانی نباید سادگی به خرج داد و تنها به ظاهر نباید قضاوت کرد. در واقع نباید منشتر شدن چند تصویر یکسان زنجانی با بعضی مسئولان، مدعی همسویی و همکاری میان آنان شد. مهم نیست که از موضع یک اصولگرا بخواهیم به هاشمی و روحانی حمله کنیم یا از منظر یک اصلاح طلب بخواهیم مدیران احمدی نژاد را به خاطر یک تصویر مشترک، شریک بابک زنجانی جلوه دهیم. در هر دو صورت این کار اشتباه است.»

روزنامه اعتماد به قلم علی شکوهی آورده است: در مناظره اول نامزدهای انتخاباتی هنگامی که به قالیباف اعتراض شد که چرا مجوز ساخت یک برج ٣٣ طبقه را به بابک زنجانی دادید، وی به تلافی مدعی شد شما از همان مفسد اقتصادی تقدیر کردید. سخن قالیباف اشاره به عکسی دارد که در اینترنت است و نشان می دهد که روحانی در حال دادن لوح یا جایزه ای به بابک زنجانی جوان است. روحانی راجع به آن تصویر در همان مناظره توضیح داد و بعد هم در اینستاگرامش دقیق تر و واضح تر توضیح داد.

ماجرای عکس‌های بابک زنجانی با سیاستمداران

به دنبال آن مجریان آن برنامه تجلیل از کارآفرینان، یعنی مجموعه «خانه صنعت و معدن» وارد ماجرا شد و با توضیحی مفصل از قالیباف خواست که «از ایراد اتهام بی اساس دست بردارید». این توضیحات جهت دفاع از بزرگانی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر روحانی بافایده است ولی چند توصیه دیگر در این باره قابل بیان است که توجه خوانندگان را به آن جلب می کنم.

اول- تصویر های انتشار یافته است از بابک زنجانی با سیاستمداران، تنها تخصیص داده شده است به مردها هاشمی و روحانی ندارد. در بسیاری از این تصویر ها مدیران و وزرای دولت قبل هم حضور دارند. حتماً تصویر بابک زنجانی با شیخ الاسلامی وزیر کار دولت احمدی نژاد و نیز تصویر وی با جهرمی (دیگر وزیر کار دولت قبل) را همگان دیده اند که آنان نیز در حال تقدیر از وی هستند. بنابراین تصویر های زنجانی با سیاستمداران تخصیص داده شده است به یک جریان سیاسی ندارد.

«درباره بابک زنجانی نباید سادگی به خرج داد و تنها به ظاهر نباید قضاوت کرد. در واقع نباید منشتر شدن چند تصویر یکسان زنجانی با بعضی مسئولان، مدعی همسویی و همکاری

دوم- غالب این افراد از محتوای برنامه های اینچنینی اطلاعی ندارند و مسئولان دفاتر این مسئولان هم نه می توانند و نه درست می دانند که در این باره از قبل تحقیق کنند تا کسی که تقدیر می شود، هیچ گونه مشکلی نداشته باشد. برنامه های این گونه ای هر لحظه ماهیت تبلیغاتی و نمایشی دارد و به قصد تقدیر از کسانی در مجموعه های متفاوت برپا می شود و حضور مسئولان در آن برنامه ها کاملا جنبه تشریفاتی دارد.

سوم- بعضی افراد در جست وجوی نفوذ در بدنه قدرت و نهادهای حکومتی هستند و از نفوذ مسئولان جهت تامین منافع شخصی خود استفاده می کنند. اینان کاری ندارند که چه کسی در قدرت است و جهت آنان مهم این است که از آنان حمایت و کارشان جهت رسیدن به ثروت هموار شود. آنان فکر سیاسی خاصی ندارند و مورد نیاز باشد گاهی اصلاح طلب می شوند و گاهی اصولگرا و البته اکنون آموخته اند که نه این باید باشند و نه آن. آنان خود را به همه صاحبان نفوذ نزدیک می کنند و در صورت نیاز به ستاد چند نامزد رقیب هم کمک مالی می کنند تا هر کدام که پیروز شدند، هوای آنان را داشته باشند و در مسیر تحقق برنامه های آنان گام بردارند.

چهارم- راجع به بابک زنجانی نباید سادگی به خرج داد و تنها به ظاهر نباید قضاوت کرد. در واقع نباید منشتر شدن چند تصویر یکسان زنجانی با بعضی مسئولان، مدعی همسویی و همکاری میان آنان شد. مهم نیست که از موضع یک اصولگرا بخواهیم به هاشمی و روحانی حمله کنیم یا از منظر یک اصلاح طلب بخواهیم مدیران احمدی نژاد را به خاطر یک تصویر مشترک، شریک بابک زنجانی جلوه دهیم. در هر دو صورت این کار اشتباه است. باید از سطح ظاهر فراتر رفت و به کنه ماجرا وارد شد و با بررسی دقیق پرونده بابک زنجانی مشخص کرد که او با استفاده از نفوذ کدام مدیران و سیاستمداران و با همکاری با چه کسانی در کدام وزارتخانه ها توانست این همه اموال از بیت المال را به «مال البیت» تبدیل کند و از کشور خارج سازد. توجه به دست های پشتیبان او در این ماجرا باید نشانه باشد نه کسانی که با او چند تصویر در یک مراسم رسمی دارند.

ماجرای عکس‌های بابک زنجانی با سیاستمداران

پنجم- از همه اینها مهم تر باید به فکر از میان برداشتن بسترهایی بود که یک مدیر دولتی را به یک فرد زیرک و تیزهوش بخش شخصی پیوند می زند و زمینه حرکت اموال عمومی به بیرون از دولت را فراهم می کند. باید به این اندیشید که بابک زنجانی یک نمونه است و شاید باز هم قابلیت تکرار شدن داشته باشد. اگر اینگونه است باید راه ظهور این پدیده را بست و روند کشورداری را براق و ضابطه مند کرد.

واژه های کلیدی: تصویر | برنامه | مسئولان | بابک زنجانی | دکتر روحانی | هاشمی رفسنجانی | اخبار سیاسی و اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *