خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آخر کار مسکن‌مهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در بعضی از شهرها از جمله زنجان می خواهیم مراسم خوش حالی آخر پروژه های مسکن مهر را بگیریم. ولی نگرانی این است که به آن جنبه

آخر کار مسکن‌مهر

آخر کار مسکن مهر

عبارات مهم : پروژه

میانگین قیمت تمام شده است مسکن مهر حدود 420 تا 450 هزار تومان است

آخر کار مسکن‌مهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در بعضی از شهرها از جمله زنجان می خواهیم مراسم خوش حالی آخر پروژه های مسکن مهر را بگیریم. ولی نگرانی این است که به آن جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دهند.

به گزارش خبرآنلاین، احمد اصغری مهرآبادی در نشست خبری اظهار داشت: مسکن مهر یک طرح خیرخواهانه بود و جهت افراد کم درآمد طراحی شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در بعضی از شهرها از جمله زنجان می خواهیم مراسم خوش حالی آخر پروژه های مسکن مهر را بگیریم. ولی نگرانی این است که به آن جنبه

وی افزود: در دولت نهم یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در دولت نهم توزیع استانی شد که بعد این عدد به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید. از این تعداد، ۲۶۹ هزار واحد در بافت های فرسوده هستند که از تسهیلات مسکن مهر استفاده نکردند. حدود ٨۵۰ هزار واحد به وسیله مالکان ساخته و بقیه هم در اراضی دولت است که به صورت تعاونی و سه جانبه ساخته شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از این تعداد، ٨۴ هزار واحد را بانک مرکزی تسهیلات نداد. خیلی هم آقای وزیر، دکتر آخوندی پیگیری کرد. مردها طیب نیا و جهانگیری نیز تاکیداتی داشتند، ولی تسهیلات ندادند.

اصغری مهرآبادی متذکر شد: ۲ میلیون و ۶۲ هزار واحد متقاضی دارد. بقیه پروژه ها نیز که فاقد متقاضی است.

آخر کار مسکن‌مهر

وی ادامه داد: دولت با مصوبه ای اعلام کرد ک این واحدها را به هر کسی می خواهید، بدهید، چون پولی که دولت و بانک گذاشته بود، باید برمی گشت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آخرین جلسه شورای عالی مسکن تصمیاتی گرفته شد و تاکید شد که این پروژه ها جمع شود، افزود: الان ۱۲۶ هزار واحد نیمه تمام مانده که ۳۶ هزار واحد پرونده هایش در دادگاه ها مطرح است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در بعضی از شهرها از جمله زنجان می خواهیم مراسم خوش حالی آخر پروژه های مسکن مهر را بگیریم. ولی نگرانی این است که به آن جنبه

مهرآبادی با بیان این که ۷۰ درصد این پروژه های نیمه تمام در مرحله نازک کاری است، اظهار داشت: امسال مصوبات پارسال نتیجه داده است. دولت ٨۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو و ۲۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل مسکن مهر در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داد. ما ۱۳۰ میلیارد تومان را در اختیار شهر پردیس قرار دادیم. علاوه بر آن ۷۰۰ میلیارد تومان از دولت مجوز گرفتیم.

مهرآبادی با بیان این که ۶۵ درصد افتتاح های مسکن مهر را خودم انجام دادم، عنوان کرد: کار مسکن مهر تمام است. از پردیس هم دیروز دیدار داشتم و خود متقاضیان هم بودند. این پروژه فعال شده است که با سال های قبل متفاوت است. در هر صورت ما تلاش می کنیم این پروژه به سرعت جمع شود، البته متقاضین تحت فشار هستند.

آخر کار مسکن‌مهر

وی ادامه داد: از ٨۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس، بیش از ۵۰ هزار واحد کار اتمام آن به آخر رسیده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این که خواهش ما این است که بانک ها در پرداخت تسهیلات سرعت دهند. گفت: در دولت یازدهم ٨۲۰ هزار واحد تا امروز افتتاح شده؛ یعنی ما هر سال بیش از ۲۵۰ هزار واحد افتتاح کرده ایم. ۱۱۰ هزار واحد هم آماده افتتاح هست.

مهرآبادی متذکر شد: ما در بعضی از شهرها از جمله زنجان می خواهیم مراسم خوش حالی آخر پروژه های مسکن مهر را بگیریم. ولی نگرانی این است که به آن جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دهند. در هر صورت ما تحویل پروژه ها را شروع می کنیم و افتتاح ها جهت بعد باشد.

وی تصریح کرد: تحویل واحدها از تعداد واحدهای افتتاح شده است کمتر است. علت آن این است که بعضی از واحدها آب و برق ندارند و بعضی هم با مسئله زیرساخت همچون فقدان مدرسه مواجه هستند که ایجاد آنها هزینه زیادی می خواهد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: یک میلیون و 830 هزار واحد تا امروز افتتاح شده است است که با 110 هزار واحد آماده افتتاح، یک میلیون و 940 هزار واحد می شود. تحویل واحدها هم حدود یک میلیون و 538 هزار واحد بوده است.

مهرآبادی در پاسخ به این پرسش که قیمت نهایی و تمام شده است مسکن مهر چقدر است؟ افزود: قیمت در پروژه های متفاوت متفاوت است. میانگین قیمت حدود 420 تا 450 هزار تومان است. البته در بعضی جاها 700 هزار تومان و بعضی جاها هم 290، 300 هزار تومان تمام می شود.

وی تصریح کرد: کیفیت مسکن مهر هم متفاوت است. بعضی جاها خوب، بعضی جاها میانگین و بعضی جاها هم ناراضی هستیم. البته باید به اندازه پولی که داده شده، انتظار داشته باشیم. ولی از نظر سازه ای هیچ مشکلی وجود ندارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: راجع به پیشرفت کار باید بگویم که الان 96.3 درصد پروژه ها پیشرفت داشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که دولت قبل می گوید ما با 70 درصد تحویل داده ایم، گفت: این را آنها می گویند، ولی ما قبول نداریم.

واژه های کلیدی: پروژه | میلیون | تسهیلات | شهرسازی | تسهیلات مسکن | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *