خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ادعای قالیباف راجع به گرد و خاک درست نیست ، توافق کشور عزیزمان ایران و عراق جهت مقابله با گرد و غبار/ ابتکار

معاون مدیر جمهور به از سرگیری همکاری‌های کشور عزیزمان ایران و عراق در عنوان مقابله با گرد و غبار اشاره کرد و گفت: بعد از سه سال و نیم پیگیری با دولت عراق در این

ادعای قالیباف راجع به گرد و خاک درست نیست ، توافق کشور عزیزمان ایران و عراق جهت مقابله با گرد و غبار/ ابتکار

توافق کشور عزیزمان ایران و عراق جهت مقابله با گرد و غبار/ ابتکار: ادعای قالیباف راجع به گرد و خاک درست نیست

عبارات مهم : ایران

معاون مدیر جمهور به از سرگیری همکاری های کشور عزیزمان ایران و عراق در عنوان مقابله با گرد و غبار اشاره کرد و گفت: بعد از سه سال و نیم پیگیری با دولت عراق در این زمینه به تفاهم رسیدیم و با آرامش و ثباتی که در دولت و کشور عراق ایجاد شد، حدود سه ماه پیش اعلام کردند که می توانند تفاهم نامه موجود در زمینه مقابله با گرد و غبار را اجرایی کنند.

ایسنا نوشت:معصومه ابتکار در حاشیه مراسم امضای یادداشت همکاری محیطی کشور عزیزمان ایران و ژاپن در جمع خبرنگاران به مباحث مطرح شده است در مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته اشاره کرد و گفت: برنامه دولت یازدهم جهت کم کردن آلودگی هوا بارها اعلام شده است است و دولت از سال ۹۲ مصوباتی را جهت کم کردن آلودگی هوا در هشت کلانشهر کشور به اجرا درآورد.

ادعای قالیباف راجع به گرد و خاک درست نیست ، توافق کشور عزیزمان ایران و عراق جهت مقابله با گرد و غبار/ ابتکار

وی با بیان اینکه از جمله مهمترین این مصوبات حذف بنزین پتروشیمی و عرضه بنزین یورو۴ بوده است،اظهار کرد: همانطور که آقای جهانگیری دیروز در جریان مناظره اعلام کرد در ۴۰ شهر کشور بنزین یورو۴ توزیع می شود که اتفاق بزرگی است. حذف بنزین پتروشیمی باعث می شود میزان بنزن در کلانشهرها از حدود بسیار اوج و خطرناک که چندین برابر حد مجاز بود به نزدیک حد مجاز برسد.

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در گذشته میزان بنزن در بعضی شهرها ۱۰۰۰ برابر حد مجاز و در بعضی شهرها ۴۰۰ برابر حد مجاز بود، گفت: اکنون به علت توزیع بنزین پتروشیمی، میزان بنزن به نزدیک حد مجاز رسیده است. افزون بر این دولت یازدهم در جهت کیفی سازی و ارتقای استانداردها تلاش کرده است.

معاون مدیر جمهور به از سرگیری همکاری‌های کشور عزیزمان ایران و عراق در عنوان مقابله با گرد و غبار اشاره کرد و گفت: بعد از سه سال و نیم پیگیری با دولت عراق در این

ابتکار با اشاره به اینکه شرکت حفاظت محیط زیست و شرکت ملی استاندارد هر سه ماه یکبار بنزین را از جایگاه های سوخت نمونه برداری می کند،اظهارکرد: هر چند ماه یکبار هوای کلانشهرها در بحث آلاینده های حلقوی نمونه برداری می شود. سایر آلاینده ها نیز به صورت برخط و لحظه ای پایش می شوند.

نمونه برداری مداوم از بنزین پتروشیمی در جایگاه های سوخت

وی با بیان اینکه تجهیزات و دستگاه های اندازه گیری در کشور فعال و تنظیم شده است هستند، گفت: بر خلاف دوران گذشته که نصف این دستگاه ها تعطیل بود، الان این تجهیزات فعال هستند. حدود ۲۰۰ دستگاه در کل کشور جهت پایش لحظه ای آلاینده ها داریم که تعداد آنها رو به زیاد کردن است. تلاش می کنیم هم تعداد و هم کیفیت کار این دستگاه ها را ارتقا دهیم.

ارتقای کیفیت بنزین و ماشین به یورو۴ باید در سال ۸۶ رخ می داد

ادعای قالیباف راجع به گرد و خاک درست نیست ، توافق کشور عزیزمان ایران و عراق جهت مقابله با گرد و غبار/ ابتکار

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست در ادامه با بیان اینکه علاوه بر بنزین، ارتقای کیفیت خودروها را نیز به اجرا گذاشتیم،اظهار کرد: از نیمه سال ۹۳ استاندارد خودروهای تولیدی کشور عزیزمان ایران به یورو۴ ارتقا یافت. باید دقت کنیم که این اتفاقات قرار بود در سال ۸۶ رخ دهد. بر اساس برنامه دولت آقای خاتمی ارتقای بنزین و ماشین به یورو۴ باید در سال ۸۶ محقق می شد ولی این اتفاق نیفتاد تا سال ۹۳ که با اراده دولت یازدهم این اتفاق مهم رقم خورد.

ابتکار با اشاره به اینکه از نیم سال دوم سال ۹۵ تحول بزرگی در تولید موتورسیکلت های کشور عزیزمان ایران رخ داد، گفت: در این مقطع موتور کاربراتوری به موتور انژکتوری تبدیل شد و در مرحله بعد موتورهای برقی در دستور کار ما قرار دارد. افزون بر این دولت یازدهم توجه خوبی به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده کرده است. بر اساس آمار در این دوره بیش از ۹۱۰ هزار خودروی فرسوده در کل کشور از رده خارج شدند.

معاون مدیر جمهور به از سرگیری همکاری‌های کشور عزیزمان ایران و عراق در عنوان مقابله با گرد و غبار اشاره کرد و گفت: بعد از سه سال و نیم پیگیری با دولت عراق در این

وی افزود: در حال حاضر روند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به این صورت است که مراکز بازیافت ماشین وجود دارد و به طور مکانیزه و با دوربین کار می کند بنابراین این مراکز به طور مرتب کنترل می شوند. همچنین اجرای طرح از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده از کارها مهم دولت است که با ارائه تسهیلات به تاکسیران ها انجام می شود.

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر خطوط تولید ماشین به طور منظم کنترل و بازرسی می شود، گفت: سال گذشته حداقل ۱۵ نوع ماشین به علت عدم انطباق تولید با استانداردهای یورو۴ شماره گذاری نشدند. این روند ادامه دارد و به طور مرتب خطوط تولید خودروها را کنترل می کنیم و هر جا انطباق با استاندارد یورو۴ نباشد، ماشین مجوز شماره گذاری نمی گیرد. در این مسئله اصلا مماشات نمی کنیم و با هیچ خودروسازی شوخی نداریم.

ادعای قالیباف راجع به گرد و خاک درست نیست ، توافق کشور عزیزمان ایران و عراق جهت مقابله با گرد و غبار/ ابتکار

حذف سوخت مازوت در نیروگاه های کشور

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه یکی از کارها مهم دولت یازدهم در حوزه محیط زیست کم کردن و حذف مازوت از نیروگاه ها است، گفت: در سال ۹۲، ۴۵ درصد سوخت نیروگاه های ایران، مازوت بود؛ این در حالیست که مازوت اصلا سوخت محسوب نمی شود بلکه یک ترکیب فوق العاده خطرناک دارای فلزات سنگین مثل وانادیوم است. در سال ۹۲، ۴۵ درصد سوخت نیروگاه ها مازوت بود ولی در سال ۹۵ مصرف مازوت در نیروگاه ها به هشت درصد رسید. در سال ۹۶ نیز اعلام کردیم که نیروگاه ها نباید به هیچ عنوان از مازوت استفاده کنند.

ابتکار در ادامه به کم کردن روزهای آلوده در کلانشهرها اشاره و اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار در سال ۹۵ تعداد روزهای سالم و پاک نسبت به سال ۹۲، هر ساله ۲۵ تا ۳۰ روز زیاد شده است بود و الان به ۷۲ روز رسیده است. طرح های کم کردن آلودگی هوا به تدریج و پله پله نتیجه می دهد. یک شبه نمی توان مسئله آلودگی هوا را حل کرد چون شش میلیون و ۸۰۰ هزار ماشین و سه میلیون موتور سیکلت در پایتخت ایران تردد می کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد روزهای سالم و پاک اصفهان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ سه برابر شد،گفت: شیراز در سال ۹۵ حتی یک روز ناسالم نداشت. تعداد روزهای سالم و پاک کرج نیز حدود ۷۰ درصد زیاد کردن یافته است.

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به اوضاع گرد و غبار و آلودگی هوای شهر اهواز اظهار کرد: آمار ۱۰ ساله گرد و غبار اهواز نشان می دهد که طی دو سال اخیر تعداد روزها و ساعت هایی که گرد و غبار شدید داشتیم، رو به کم کردن بوده است البته در خوزستان و سایر استان ها با منشأ خارجی گرد و غبار مواجه هستیم. ۷۰ درصد گرد و غبار کشور عزیزمان ایران از منشأهای خارجی در عراق، عربستان و مرز سوریه و اردن شکل می گیرد.

ابتکار در مورد ادعای محمدباقر قالیباف – شهردار پایتخت ایران و یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری- مبنی بر بی توجهی دولت یازدهم به پرسشها گرد و غبار اهواز و خوزستان اظهار کرد: ادعای آقای قالیباف اصلا درست نیست. کارها خاص ای جهت استان خوزستان انجام شده است است. بنزین و گازوئیل یورو۴ در اهواز، خرمشهر و آبادان توزیع می شود همچنین در این دوره نیروگاه رامین گازسوز شد علاوه بر آن فاز دوم طرح آماج بزودی در یازدهمین سفرم به خوزستان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه تالاب هورالعظیم یکی از کانون های مهم گرد و غبار خوزستان بود، اظهار کرد: در سال ۹۲ شرکت های نفتی هورالعظیم را خشک کرده بودند ولی با مذاکره، رایزنی، مکاتبه و پافشاری از اواسط سال ۹۳ دایک و دریچه های روی هورالعظیم باز شد. تا کنون ۴.۵ میلیارد متر مکعب آب از کرخه وارد هورالعظیم و بیش از ۷۸ درصد این تالاب احیا شده است است بنابراین یکی از کانون های مهم گرد و غبار خوزستان محو شد.

ابتکار راجع به کارها اجرایی شرکت جنگل ها به منظور مقابله با گرد و غبار خوزستان اظهار کرد: در سال ۹۴ شرکت جنگل ها ۸۰۰۰ هکتار طرح کاشت نهال و مالچ پاشی را اجرا کرد همچنین از بهمن ماه سال ۹۵ تاکنون در بیش از ۳۰۰۰ هکتار دیگر پخش سیلاب و کاشت نهال انجام شده است است.

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به کارها دولت یازدهم در زمینه گرد و غبار در ابعاد بین المللی اظهار کرد: کشور عزیزمان ایران در این دوره پرچمدار جریان مقابله با گرد و غبار بوده است و توانسته ایم در شرکت ملل چهار قطعنامه مقابله با گرد و غبار ایجاد کنیم همچنین در حال حاضر همکاری های منطقه ای در این زمینه از طریق شرکت هواشناسی جهانی انجام می شود. افزون بر اینها نخستین اجلاس شرکت ملل در عنوان گرد و غبار ۱۲ تا ۱۴ تیرماه سال ۹۶ در پایتخت ایران برگزار خواهد شد.

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست در ادامه در مورد بحث مدیریت پسماند در پایتخت ایران و تولید برق از پسماند اظهار کرد: در شورای سوم با پافشاری های بسیار توانستیم طرح جامع مدیریت پسماند شهر پایتخت ایران را تصویب کنیم. در این طرح مقرر شده است بود در حوزه الگوی تولید و مصرف شهروندان تهرانی کار شود تا میزان تولید پسماند به حداقل برسد. همچنین بحث بازیافت و استفاده مجدد از پسماند و کم کردن مصرف پلاستیک جزء مصوبات شورای سوم بود که این مصوبات از آن وقت در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

ابتکار افزود: یکی از پرسشها مهمی که از آن وقت روی آن پافشاری کردیم این بود که در انتهای خط جهت پسماندها به خاص پسماندهای خطرناک از جمله پسماندهای بیمارستانی یا شیمیایی یک پسماند سوز جهت پایتخت ایران آینده نگری شود تا بتوانیم پسماند را به انرژی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه از آن وقت به بعد یک “دایجستر” در منطقه 4 پایتخت ایران راه اندازی شد اظهار کرد: متاسفانه طی چند سال اخیر این مرکز تعطیل شد و تنها یک زباله سوز 200 تنی آن هم بعد از پیگیری های شورای سوم در پایتخت ایران راه اندازی که در روز 200 تن زباله را می سوزاند. این در حالیست که در این شهر روزانه بیش از 7000 تن زباله تولید می شود که از این میزان تنها 200 تن آن تبدیل به انرژی می شود.

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در بحث مدیریت پسماند تفکیک زباله از مبدأ است اظهار کرد: در بحث آموزش تفکیک از مبدأ در یک دوره ای در پایتخت ایران کار شد در حال حاضر نیز اقداماتی صورت می گیرد ولی فراگیر نیست. هنگامی که پیمانکاران تغییر کرد دیگر مسئله آموزش تفکیک از مبدأ به جدیت سال های قبل دنبال نشد. در حالیکه بحث تفکیک از مبدأ و آموزش آن نخستین قدم در مدیریت اصولی پسماند است.

وی با اشاره به اینکه بحث جمع آوری پسماند و پرسشها اقتصادی مربوط به آن در پایتخت ایران جدی گرفته نمی شود اظهار کرد: در شهری مثل توکیو هفته ای یکبار جمع آوری زباله صورت می گیرد چون مردم آموزش های کافی در این زمینه جهت مدیریت زباله ها دیده اند. در پایتخت ایران جمع آوری پسماند تفکیکی به طور کامل انجام نمی شود که جای تأسف دارد. این شهر می توانست در این حوزه کارها مهمی انجام دهد.

ابتکار با اشاره به اینکه در پایتخت ایران تنها تا پنج درصد تولید انرژی از پسماند صورت می گیرد گفت: در شرایطی که تفکیک از مبدأ نباشد بحث بازیافت نیز اتفاق نمی افتد.

واژه های کلیدی: ایران | بنزین | معصومه ابتکار | اخبار اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *